مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: اتصالات هيدروليك
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هیدرولیک به موضوعی در علوم کاربردی و مهندسی‌گفته می‌شودکه با ویژگیهای مکانیکی سیالات ارتباط دارد و به روش‌های کاربردی استفاده از سیالات تحت فشار می‌پردازد.

سامانه‌های هیدرولیک برای انتقال انرژی استفاده می‌شوند. مزیت هیدرولیک نسبت به روش‌های دیگر انتقال انرژی (مکانیکی و الکتریکی)، قابلیت افزایش نیرو در حین انتقال و تغییرسریع جهت حرکت است. از آنجا که در هیدرولیک انتقال انرژی با کمک یک سیال هیدرولیک انجام می‌شود و سیالات به طورکلی قابلیت شکل‌پذیری دارند می‌توان آن‌ها را از مسیرهای دلخواه عبور داد. مکانیک سیالات پایه نظری علم هیدرولیک است که روی کاربردهای مهندسی ویژگیهای سیالات تاکید دارد.
موضوعات علم هیدرولیک در زمینه های مختلفی است و مفاهیمی همچون جریان مایعات در لوله ها، طراحی سد، انرژی آبها، مدار کنترل سیالات، پمپ ها، توربین ها، دینامیک محاسباتی سیالات، اندازه گیری جریانات، کانال های رودخانه و فرسایش را در برمی‌گیرد. هیدرولیک سطح آزاد با جریان آزاد آب در رودخانه ها، کانالها و دریاچه ها و دریاها سروکار دارد.
در دنیای صنعت امروز، انرژی سیالات به ویژه هیدرولیک دنیایی جادویی از انتقال انرژی است و کاربرد انرژی سیالات تغییرات مثبت زیادی را موجب شده است. کاربرد کنترل هیدرولیکی و سیستم انتقال هیدرولیکی موجب خلق طرحهای جدید و بهبود کارایی ماشینها و تاسیسات شده است.
وقتی در صنایع هوایی از هیدرولیک صحبت می‌شود به معنای انتقال انرژی از یک مکان به مکان دیگر از طریق یک جریان محدود می‌باشد. عملکرد هیدرولیک در صنایع هوایی شامل کمک به کنترل پرواز، بازکردن و جمع کردن دنده فرود، مکان یابی فلپ ها، بالا بردن و پایین آوردن درهای مخزن بار و موتورهای راه اندازی هواپیما است. همچنین در سیستم های ترمز و ارابه فرود (سازه‌ای که هواپیما در هنگام توقف یا حرکت بر روی زمین بر آن تکیه دارد) هیدرولیک نقش اساسی دارد.

منبع : لوله های بدون درز