مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: گردشگری در کیش : شهر زیرزمینی کاریز کیش
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
قدمت قنات کيش، بيش از ۲۵۰۰ سال مي باشد كه آب شيرين قابل شرب ساکنان جزيره را تامين مي‌کرده است. قنات كيش از نظر طول رشته قنات و يا عمق چاه‌ها، قابل مقايسه با قنات‌هاى ديگر نقاط ايران نيست‌ اما با توجه به شيب بسيار كم جزيره‌، چگونگى هدايت آب‌هاى زيرزمينى به سطح زمين در كيش بسيار مهم بوده و نشان مى‌دهد كه در زمان خود از پيشرفته‌ترين روش‌ها براى حفر قنات استفاده مى‌كردند. درجه حرارت داخل تونل ها در سراسر سال بين 22 تا 25 درجه سانتيگراد است.
امروزه اين مجموعه قنات، با تغيير كاربري به يک شهر زير‌زميني شگفت‌انگيز بدل شده که بيش از ۱۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و اکنون کاريز کيش خوانده مي‌شود. کارگزاران با تجربه، تمام طراحي ها را انجام داده و كوشيده اند تا در پروژه بازسازي قنات کيش (کاريزکيش)، ضمن حفظ بافت تاريخي آن، کاربري هاي جديدي از اين شهر زير زميني بدست آورند.
شهر زير زميني کاريز در فاز يک خود به قسمت هاي مختلف از جمله غرفه هاي صنايع دستي ايران و جهان، رستوران سنتي و جديد، موزه سالن آمفي تئاتر سالن کنفرانس، گالري هاي هنري تقسيم و قابل بهره برداري خواهد بود.
شهر کاريز در عمق 16 متري زير زمين واقع شده و سقف آن هشت متر ارتفاع و بيشتر سقف آن مملو از سنگواره ، صدف و مرجان هايي است که با نظر کارشناسي 270 تا 570 ميليون سال قدمت دارد و تک تک آن شناسايي و داراي شناسنامه رسمي است.

[تصویر:  1.jpg]

[تصویر:  2.jpg]

[تصویر:  3.jpg]