مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: با فکر خود ماشین را به حرکت درآورید !
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امروزه فناوری در رابطه با خودروهای نیمه خودران بسیار مورد توجه قرار گرفته است و کمپانی های خودروسازی در این زمینه به یافته های مهم و قابل توجهی رسیده اند .
خبر جالب این است که در این بحث داغ فناوری دانشمندان چینی توانسته اند خودرویی طراحی کنند که با سیگنال های مغزی انسان هدایت و کنترل شود .
کمپانی های بزرگ خودروسازی همچون نیسان و تویوتا بر این باورند که خودروهایی که کاملا خودران هستند در نسل بعدی خودروها حضور پیدا خواهند کرد و خودروهای امروزه جای خود را به خودروهای کاملا خودران میدهند . اما چیزی که در آینده در انتظار ماست شاید فراتر از این ها باشد . دانشمندان ژاپنی توانسته اند نمونه ی اولیه از خودرویی را بسازند که با سیگنال های مغزی راننده کنترل می شود . این دانشمندان در حال کار روی این نمونه هستند که در وضعیت ایده آل بتواند فرمان حرکت در جهات مختلف و توقف و همچنین باز و بسته شدن قفل درها را با توجه به اطلاعات دریافتی از سیگنال های فردی که در جایگاه راننده است را دریافت و اجرا کنند .
ژانگ ژانو یکی از پژوهشگران این پروژه است که در این باره توضیح میدهد : راننده در حین رانندگی کلاهی را روی سر میگذارد که دارای 16 سنسور نوار مغز می باشد . این سنسورها باعث میشود که فعالیت مغز آشکار شود . این سنسورها وظیفه دارند که این سیگنال ها را دریافت کنند و سپس با کامپیوتر رمزگشایی کنند و پیام آن را دریافت کنند , سپس به دسته ای که برای خودرو قابل اجرا باشد تبدیل میشود. نوآوری که در این خودرو به کار برده شده است باعث جذب مشتری های فراوان می شود . این نوآوری در حالی اجرا می شود که صنعت خودروهای هوشمند در اوج شکوفایی و درخشش خود قرار دارد .
شرکت گوگل نیز بعد از سال ها آزمایش و تحقیق در زمینه ی این فناوری سرانجام اعلام کرد که در پنج سال آینده اولین نسل از خودروهای هوشمند را به بازار ارائه دهد . گفتنی است که کمپانی تویوتا و نیسان هم اعلام کرده اند که در سال 2020 خریداران منتظر این خودروها باشند .
این فناوری در گام های اولیه خود قرار دارد و هنوز تا عملی شدن راه زیادی در پیش دارد . پژوهشگران چینی فعلا توانسته اند این خودرو را در یک خط مستقیم به حرکت درآورند . سرپرست این پروژه دانشیار دوان فنگ در این باره گفته است : هدف اصلی این پروژه ساخت ماشین برای افرادی که از نظر فیزیکی ناتوانی دارند میباشد . و البته هیچ برنامه ای برای تولید انبوه این خودروها وجود ندارد .

منبع : طراحی سایت