مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: شش ماه حبس برای رئیس و خبر بد برای استقلالی‌ها/ یک جوان درگذشت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در این هفته تکواندوکاران با نایب قهرمانی جهان، کشتی با دو ورزشکار دوپینگی، شمشیربازی با نزدیک شدن به المپیک و فوتبال با سقوط همزمان آبی ها در بازگشت قلعه‌نویی مهمترین اتفاقات را رقم زدند.
این هفت روز ورزش در حالی سپری شد که اهالی تکواندوی ایران هم برای کشورمان و هم آذربایجان افتخارآفرینی کردند، مجتبی عابدینی با عملکرد خوبی که در میان ۱۶۱ شمشیرباز شرکت کننده در جایزه بزرگ آمریکا داشت در رنکینگ جهانی چهار پله صعود کرد و به المپیک نزدیک تر شد و زهرا نعمتی هم به دنبال کسب سهمیه المپیک برزیل به عنوان برترین ورزشکار آخرین ماه سال ۲۰۱۵ انتخاب شد.

این هفته البته برای والیبال پیکان هم خوب بود که توانست قهرمانی نیم فصل را به خود اختصاص دهد و حتی تراکتور سازی که آغازی خوب با امیرقلعه نویی در لیگ برتر را تجربه کرد اما به همین اندازه برای کشتی بد بودچون به خاطر دوپینگ دو ورزشکارش باعث چسبیده شدن لکه های سیاه به بدنه ورزش در این هفته شد.

دیگر اینکه مرگ نابهنگام بازیکن جوان تیم فوتبال دانشجویان اتفاق تلخ این هفت روز ورزش بود.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای ورزش در این هفته رو به پایان به این شرح است:

افتخار آفرینی های تکواندوی آذربایجان بهترین های دنیا شدند
در پایان نوزدهمین دوره جام جهانی تکواندو اسامی بهترین های این دوره اعلام شد که دو ایرانی حاضر در تیم ملی آذربایجان نیز در بین آنها دیده می شود. بر اساس خبری که پنجشنبه گذشته در این زمینه منتشر شد، رضا مهاندوست سرمربی ایرانی تیم ملی آذربایجان عنوان بهترین مربی جهان را کسب کرد. میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی آذربایجان نیز بهترین تکواندوکار جهان شد.

معرفی حریفان ایرانی ها در لیگ قهرمانان آسیا
مراسم قرعه کشی فصل جدید رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال آسیا پنجشنبه گذشته در هتل هیلتون شهر کوالالامپور مالزی برگزار شد و طی آن تیم های ایرانی حاضر در این مسابقات حریفان خود را شناسایی کردند. بر این اساس تیم تراکتورسازی با همگروهی با تیم های الهلال عربستان، پاختاکور ازبکستان، برنده الجزیره امارات و السد قطر در گروه C صاحب سخت ترین قرعه در میان تیم های ایرانی شد. ذوب آهن هم در گروه B با تیم های النصر عربستان، برنده بنیادکار ازبکستان و الشباب امارات و لخویا قطر همگروه شد ضمن اینکه سپاهان در گروه A و در کنار تیم های برنده الاتحاد عربستان و الوحدات اردن، لوکوموتیو ازبکستان و النصر امارات قرار گرفت تا از وضعیت بهتری نسبت به دیگر تیم های ایرانی برخوردار باشد.

تیم ملی تکواندو ایران نایب قهرمان جهان شد
پنجشنبه گذشته و در پایان نوزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی در مکزیک تیم ملی تکواندوی ایران به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. این تیم کهدر مرحله نیمه نهایی جام جهانی مکزیک با برتری مقابل روسیه راهی بازی نهایی شده بود، در دیدار پایانی یکبار دیگر مقابل آذربایجان به میدان رفت اما برخلاف بازی مرحله گروهی اینبار با نتیجه ۴۲ بر ۲۳ مغلوب این تیم شد و به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد. این عنوان در حالی به دست آمد که تیم ملی تکواندو ایران سال گذشته در همین مسابقات که اتفاقا در همین مکزیک برگزار شد عنوان سومی و مدال برنز را کسب کره بود.

زهرا نعمتی بهترین شد
در پایان مهلت نظر سنجی کمیته بین المللی پارالمپیک برای انتخاب برترین ورزشکار ماه نوامبر از میان پنج گزینه پیشنهادی که زهرا نعمتی هم یکی از آنها بود، وی موفق شد با کسب بیش از چهار هزار رای به عنوان بهترین ورزشکار این ماه در سال ۲۰۱۵ انتخاب شود. نعمتی توانست در این نظر سنجی، ۸۴ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.عملکرد چشمگیر نعمتی در رقابتهای قهرمانی تیر و کمان آسیا که منجر به کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو شد، نام وی را در این فهرست قرار داد.

۶ ماه حبس برای رئیس شورای المپیک آسیا
پنجشنبه گذشته اعلام شد شیخ احمد آل صباح، رئیس شورای المپیک آسیا متهم به این شده که به یکی از مقام های قضایی کشور کویت، امیر شیخ صباح آل احمد الجابر الصباح توهین کرده است. بر اساس گزارش روزنامه کویتی القبس، پای شیخ احمد آل صباح در ویدیویی در میان است که طرح سرنگونی دولت کویت در آن مطرح بوده است. البته وی از تلویزیون دولتی در این خصوص عذرخواهی کرد و گفت از گفته‌هایش سوءبرداشت شده است. با همه اینها و بر اساس گزارش منتشر شده در این زمینه، شیخ احمد آل صباح به ۶ ماه حبس و پرداخت ۳۳۰۰ دلار جریمه محکوم شده است.

درگذشت یک فوتبالیست جوان
حسن حکمتی که در عضویت تیم فوتبال دانشجویان ایران بود، یکشنبه گذشته به علت بیماری گوارشی در مشهد درگذشت. مراسم خاکسپاری مرحوم حکمتی که دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی بود، دوشنبه در مشهد برگزار شد.

پایان نیم فصل لیگ والیبال با قهرمانی پیکان
هفته پایانی دور رفت رقابتهای لیگ برتر والیبال یکشنبه گذشته برگزار ش که طی آن و در مهمترین دیدار، تیم پیکان در خانه والیبال و مقابل شهرداری ارومیه رفت به برتری ۳ بر صفر دست یافت. پیکان که در دیدار جنجالی فینال سال گذشته نیز این تیم را برده بود با تکرار آن پیروزی توانست تعداد بردهای خود را در نیم فصل نخست به عدد ۱۰ برساند و با یک برد بیشتر نسبت به شهرداری ارومیه و بانک سرمایه عنوان قهرمانی نیم فصل را کسب کند.

محرومیت دو کشتی گیر ایران به دلیل دوپینگ
اتحادیه جهانی کشتی از محرومیت مادام‌العمر طالب نعمت‌پور و همچنین محرومیت چهار ساله محمدحسین محمدیان به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ خبر داد. این در حالی است که نعمت‌پور ماه قبل با انتشار نامه‌ای خداحافظی‌اش از کشتی را اعلام کرده بود. محمدیان هم در حالی به خاطر دوپینگ محکوم به محرومیت شده است که هشت ماه پیش و برای درمان شکستی استخوان مچ پای خود بنا به تجویز پزشکش اقدام به استفاده از دارویی می کند که گویا حاوی مواد ممنوعه بوده و همین امر باعث مثبت شدن تست دوپینگ وی می شود.

تیم ایروبیک ژیمناستیک ایران صاحب مدال برنز آسیا شد
تیم سه نفره ایروبیک ژیمناستیک ایران متشکل از سهند صفی زاده، علیرضا نبی پور و امیرحسین بنی اسد یکشنبه گذشته موفق شد به مدال برنز مشرک مسابقات قهرمانی مردان آسیا در ویتنام دست یاید.

هفته ای خوب برای عابدینی و شمشیربازی ایران
طی این هفت روز ورزش تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در مسابقات جایزه بزرگ آمریکا شرکت کرد و طی آن سه عضو این تیم درمیان ۱۶۱ بازیکنان حاضر در بوستون موفق به کسب نتایج خوبی هم شدند. بر این اساس مجتبی عابدیی که تا جدول ۳۲ نفره مسابقات پیش رفت در نهایت جایگاه ۲۲ این مسابقات را از آن خود کرد. وی همچنین به خاطر این عملکرد خوب در رنکینگ جهانی هم با چهار پله صعود به رده ۱۸ رسید و خود را به شرایط لازم برای کسب سهمیه المپیک نزدیک تر کرد. همچنین علی پاکدامن و محمد رهبری در مسابقات جایزه بزرگ آمریکا به ترتیب در رده های ۴۸ و ۴۱ ایستادند.

سقوط استقلال در بازگشت قلعه نویی به تبریز
هفته چهاردهم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور یکشنبه گذشته با دیدار دو تیم تراکتورسازی تبریز با استقلال تهران آغاز شد آغاز شد، دیداری که با حضور امیرقلعه نویی به عنوان سرمربی تراکتورسازی و بازگشت وی به لیگ برتر بعد از گذشت ۱۱ هفته همراه بود. این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. در دیدار همزمان نیز تیم فوتبال نفت تهران در زمین فولاد، قهرمان دو فصل پیش لیگ برتر به برتری ۲ بر یک دست یافت. همچنین در این هفته از مسابقات صبا در قم با یک گل از سد ملوان بندرانزلی گذشت. سپاهان در دیدار خانگی برابر راه آهن با تساوی بدون گل متوقف شد ضمن اینکه سایپا هم با نتیجه ۴ بر یک استقلال اهواز قعرنشین را شکست داد.

در ادامه هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر و در روز دوم این هفته از رقابت ها ذوب آهن در زمین سیاه جامگان به برتری یک بر صفر دست یافت. دیگر اینکه در این از روز رقابت ها استقلال خوزستان با ۳ مقابل پدیده مشهد پیروز شد. پرسپولیس و گسترش فولاد هم آخرین دیدار این هفته از مسابقات را برگزار کردند که طی آن سرخپوشان به برتری یک بر صفر دست یافتند.

در پایان دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، استقلال خوزستان با یک پله صعود برای نخستین بار در طول لیگ پانزدهم صدرنشین شد و استقلال تهران با یک پله سقوط در رده دوم قرار گرفت. در پایان این هفته از مسابقات تیم های پرسپولیس و نفت هر یک دو پله ارتقا داشتند و به ترتیب در رده های ششم و دهم ایستادند ضمن اینکه گسترش فولاد هم با دو پله سقوط به رده هشتم رسید. هر یک از تیم های ملوان و پدیده هم یک پله نزول کردند و به ترتیب در رده های یازدهم و دوازدهم ایستادند اما جایگاه سایر تیم ها تغییری نکرد.

دبیر سخنگو شد
محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال طی حکمی محمود افشاردوست را به عنوان سخنگوی فدراسیون والیبال معرفی کرد. افشاردوست که سمت دبیرکلی فدراسیون را نیز بر عهده دارد، با حفظ این سمت به عنوان سخنگوی فدراسیون والیبال معرفی شد تا در کلیه مباحث مربوط به تیم‌های ملی در رده مردان و بانوان و امور مربوط به فدراسیون والیبال پاسخگوی اصحاب رسانه باشد.

خبر بد برای استقلالی ها
عصر روز چهارشنبه منصور پورحیدری سرپرست تیم فوتبال استقلال که یکی از محبوب ترین پیشکسوتان این باشگاه نیز به شمار می رود به علت قند بالا و مشکلاتی که برایش ایجاد شد در بیمارستان بستری شد تا هواداران آبی را نگران کند.