مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: تذکر ۱۰۲ نماینده به روحانی درباره نقض برجام توسط کنگره آمریکا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  1939874.jpg?ts=1450406489765]
۱۰۲ نفر از نمایندگان مجلس در تذکر کتبی به رئیس جمهور، ضمن اشاره به نقض صریح برجام با مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار اقدام متقابل دولت ایران طبق قانون شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه علنی امروز مجلس، تذکر کتبی ابراهیم کارخانه ای رئیس کمیته هسته ای مجلس و ۱۰۱ نفر دیگر از نمایندگان به رئیس جمهور درباره لزوم اجرای ماده ۳ قانون اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام قرائت شد؛ در این تذکر آمده است محدودیت موجود در مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر بررسی مجدد ویزای افرادی که طی پنج سال اخیر به ایران سفر کرده اند، نقض صریح برجام است که اقدام دولت ایران را در اجرای ماده ۳ قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام می طلبد، در غیر این صورت ملت ایران شاهد نقض مکرر برجام خواهند بود.

همچنین محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان، موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم، حسین آذین نماینده مردم رفسنجان، محمدرضا امیری نماینده مردم کهنوج، علیرضا منظری توکلی نماینده مردم بافت و نماینده مردم جیرفت در تذکر مشترک به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار توضیح درباره علت لغو مجوز برگزاری تریبون آزاد در دانشگاه های کرمان با حضور چهره های نخبه ای از جمله دکتر زاکانی نماینده تهران شدند.

همچنین علی مطهری نماینده تهران، محمدرضا تابش نماینده اردکان و کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در تذکر مشترک به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نسبت به اظهارات یکی از سرداران سپاه مبنی بر داعشی خواندن رئیس جمهور اسبق توصیف کرده بودند، تذکر دادند.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران نیز در تذکر کتبی به رئیس جمهور خواستار توضیح درباره علت ملاقات معاون اول رئیس جمهور با رئیس جمهور ترکیه در شرایط موضع‌گیری‌های مطابق منافع آمریکا علیه مردم مسلمان سوریه و حمایت این کشور از داعش، شد.

این نماینده همچنین در تذکر دیگری به رئیس جمهور درباره علت عدم موضع گیری مناسب در برابر دولت آمریکا با وجود مصوبه محدودکننده کنگره برای سفر به ایران، خواستار توضیح شد.

احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان نیز در تذکر مشترک به وزرای اقتصاد و تعاون خواستار ادغام صندوق فولاد در سازمان تامین اجتماعی با هدف تعیین تکلیف آن و حل مشکل بازنشستگان صنعت فولاد شد.

حمید رسایی نماینده مردم تهران نیز در تذکر کتبی به رئیس جمهور، از لکنت زبان در برابر نقض برجام با مصوبه اخیر کنگره آمریکا انتقاد کرد.