مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: چگونه درایورها را به VMware ESXi 5.X اضافه کنیم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
شرکت پردیس پارس فعال در زمینه راه اندازی شبکه های کامپیوتری و مجازی سازی شبکه، امنیت شبکه، پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری، مجازی سازی دسکتاپ با حداقل هزینه، راه اندازی ایمیل سرورهای مختلف، راه اندازی مانیتورینگ و رصد شبکه ها و ایجاد ارتباط بین دفاتر در خدمت شما می باشد تا بهترین راهکارها را برای شما به ارمغان بیاورد. اینجانب اشکان پزشکی کارشناس ارشد شرکت پردیس پارس در زمینه مجازی سازی شبکه و مشکلات حاشیه ای آن مقاله ای برای شما تهیه نموده ام .


حاضر هستم شرط ببندم بارها اتفاق افتاده که نیاز دارید تا یک درایور را به ایمیج ESXi اضافه کنید. بیشتر ما برای یادگیری ESXi از فضای آزمایشگاهی استفاده می نماییم و جهت نصب ESXi بر روی کامپیوترهای قدیمی یا شخصی با مشکلات عدیده ای مواجه می شویم که یکی از آنها شناخته نشدن درایورهای کامپیوتر قدیمی توسط ESXi می باشد. همچنین اگر شما سخت افزارهای جدیدی دارید یا سرورهایی که برای کاربردهای خیلی معمولی ساخته شده اند کامپوننت هایی دارند که شناخته نمی شوند. در این پروسه ی عدم شناسایی معمول ترین کامپوننت ها شامل Network Adapterها و Storage controllerها می باشند. در طی روند نصب ESXi اولین بررسی مربوط به کارت شبکه شما می باشد اگر درایور توسط ESXi شناخته نشود با پیغام زیر مواجه می شوید و نصب ادامه پیدا نمی کند.
آموزش مجازی سازی شبکه، نحوه اضافه کردن درایور به ESXi، خدمات مجازی سازی شبکه
کلید حل مشکلات ما در برنامه ی ESXi Customizer است. برنامه ی سبک و کم حجم که دارای رابط گرافیکی بوده و شما به راحتی می توانید درایور مورد نظر خود را به ایمیج ESXi تزریق inject کنید. بهتر است بر هیجان ایجاد شده از سادگی کار فائق بیایید!! زیرا این پایان راه نیست و هنوز کارهای زیادی برای رسیدن به آرامش باید انجام بدهید.
شما نمی توانید از درایورهای رایج که درنسخه های ویندوزی وجود دارد استفاده نمایید. در این قسمت شما به فایل هایی با پسوند .vib و یا .tgz نیازمند هستید. اگر این فرمت ها پیدا شدند که کار تمام است در غیر این صورت باید به سراغ گوگلِ عزیز بروید و جستجو کنید و به وب سایت های فروشندگان این کامپونت ها مراجعه کنید و درایورهای خود را پیدا نمایید. اگر باز هم دستِ خالی ماندید اصلا نگران نباشید بالاخره یکنفر در کره خاکی درایوری برای کامپونت شما Compile کرده است! دنبال آن یک نفر باشید و دامنه جستجو را وسیعتر نمایید. اگر هیچ کدام از راه های بالا موثر نبود و شما باز هم به درب بسته خوردید امید را سرلوحه کار قرار داده و با خود تکرار کنید همیشه راهی هست !! به کمک برنامه ی ESXi Community Packaging Tools شما می توانید درایور موجود را Compiled نمایید.
حال وقت آن رسیده که برنامه ESXi Customizer را اجرا کنید. همان گونه که در عکس زیر مشاهده می نمایید قسمت اول
شامل انتخاب فایل ISOی ESXi می باشد. در قسمت دوم باید درایوری را که در نظر دارید به ESXi اضافه نمایید انتخاب و در قسمت آخر آدرس محلی که قرار است بعد از اضافه شدن درایور به ISOی ESXi ذخیره شود را بدهید. حال کافی است دکمه RUN را بزنید.

آموزش مجازی سازی شبکه، نحوه اضافه کردن درایور به ESXi، خدمات مجازی سازی شبکه

اضافه شدن درایورها به ESXi در چند دقیقه رخ می دهد و پیغامی مبنی بر اتمام داستان برای شما نمایش داده می شود.
آموزش مجازی سازی شبکه، نحوه اضافه کردن درایور به ESXi، خدمات مجازی سازی شبکه
حال به مسیری که در مرحله قبلی انتخاب کردید بروید. باید نسخه ی دلخواه ESXi همراه با درایورهای شما به همراه به Log فایل موجود باشد. به راحتی می توانید فایل ISO را رایت کرده و اقدام به نصب ESXi نمایید.
برنامه ی ESXi Customizer بسیار خوب و دمِ دستی می باشد. تنها قسمت سخت قضیه پیدا کردن درایور می باشد که با راهکارهای بیان شده در این مقاله عملا مشکلی باقی نمی ماند. توصیه میکنم حتما این برنامه را امتحان نمایید.

ابزارهای مورد نیاز را می توانید در لینکهای ذیل دانلود کنید:

ESXi-CPT-v2.3

http://s3.picofile.com/file/8222658350/E...3.exe.html

تگ: آموزش مجازی سازی شبکه، نحوه اضافه کردن درایور به ESXi، خدمات مجازی سازی شبکه