مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: نقشه سایت و دلایل استفاده از آن در طراحی سایت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر شما همواره با آژانس های دیجیتال کار می کنید، و یا کارتان مربوط به بخشی از فرآیند طراحی سایت است، احتمالا اصطلاح "نقشه سایت" را شنیده اید. نقشه ای شبیه به یک نقشه جغرافیایی که کمک می کند تا کاربران در مکان هایی را که در جهان واقعی مدنظرشان است را در فضای مجازی پیدا کنند، با نقشه سایت شما می توانید صفحات وب سایت تان را به گوگل و دیگر موتورهای جستجو معرفی کنید.
نقشه سایت همانند یک جدول از محتویات می باشد که در مقابل بازدید کنندگان ظاهر می شود به طوری که آنها قادرند صفحه اصلی وب سایت شما را از سایر صفحه های موجود در اینترنت نظیر صفحه های وبلاگی و غیره متمایز کنند. این کارآمد ترین راه برای سازماندهی منابع موجود در یک سایت هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران می باشد.

اگر چه استفاده از نقشه سایت به ظاهر ساده می آید اما برای استفاده از آن می توان دلایل زیر را برشمرد:

1- برنامه ریزی: نقشه سایت به ما کمک می کند تا برای تمام صفحات در طراحی سایت خود برنامه ریزی داشته باشیم.

2 – محتوا: نویسنده محتوای ما با استفاده از می تواند به نقشه تمام محتوای اولیه در سایت دسترسی داشته باشد.

3 طراحی: طرح های ما در نقشه سایت استفاده می شوند، پس مطمئن شوید که آنها در هر صفحه، بخش ها و زیر بخش هایی که در نقشه سایت ذکر شده آمده اند.

4 اولویت: نقشه سایت به ارتباط بهتر در سایت کمک می کند و بین قسمت های خدمات اصلی سایت اولویت بندی ایجاد می کند.

5 بازاریابی: نقشه سایت به ما اجازه می دهد تا کسب و کارمان را بر روی وب معرفی کنیم و بازاریابی از پیش آماده ای را برای آن تدارک ببینیم.

نقشه سایت طراحی سایت ما همه پروژه اجرایی کسب و کار شما را در برمیگیرد و مهارت های دیجیتالی بازاریابی سایت شما را بالا می برد. به نظر می رسد که نقشه سایت فقط رئوس مطالب طراحی سایت را شامل می شود در حالی که نقشه سایت به طور معمول بیش از یک نفر (یک نویسنده، یک بازار و یک طراح) که برای سایت تان نیاز دارید عمل می کند و همه موارد را پوشش می دهد.

منبع : طراحی سایت وب کندو