مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: بزن بریم با دلایل موفقیت شرکت اپل آشنا بشیم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
استیو جابز و استیو وزنیاک در سال ۱۹۷۶ شرکت اپل را به کمک هم تاسیس کردند.
استیو جابز کسی است که هنر و شخصیتش به تعریف نسل جدیدی از تکنولوژی  دنیا کمک کرده است. شرکت اپلکامپیوترهای شخصی، سخت‌ افزار و نرم افزارهای خودش را خود به تنهایی تولید می‌کند.
درس هایی که می شود از زندگی حرفه ای استیو جابز گرفت، زیاد هستند، کتاب زندگینامه استیو جابز یکی از بهترین موارد برای آشنایی با شخصیت استیو جابز است
از جمله این موارد می توان به نکات زیر اشاره کرد:
سادگی را انتخاب کنید
از نظر استیو جابز، سادگی نهایت پیچیدگی است. او به ایده های بسیاری نه گفته است تا بتواند محصولاتی را تولید کند که فقط شامل موارد مورد نیاز مشتری باشند . همانطور که در محصولات اپل مشخص است، کاملا این مورد مشاهده می شود
از خودتان انتظار تعالی داشته باشید
شرکت سی و نهساله اپل با بیش از ۴۰ هزار کارمند و فروشی سالانه بالغ بر۶۱۹ میلیارد دلار که هر سال ۶۰ درصد رشد دارد  و محصولاتی به بازار عرضه می کند که گوی سبقت را از دیگران ربوده است، تنها به این دلیل موفق شده است که استیو جابز جز موفقیت و بهترین  چیزی را قبول نداشت.
استعدادها را شناسایی و تربیت کنید
اپل بیش از ۴۰ هزار کارمند دارد. هر سال گردهمایی این  شرکت با حضور گروهی از مدیران شرکت با عنوان صد کارمند برتر تشکیل می شود. . کسانی که مهارت ها قوی و ایده های عالی دارند در این لیست جای می گیرند. اپل به ما می آموزد که  تشویق استعدادها مهمتر از ساختارهای سازمانی  است.
از متفاوت بودن نترسید
فروشگاههای اپل نمونه بارز  این موضوع است. چی الیوت نویسنده کتابی در مورد جابز  اعتقاد دارد این فروشگاهها خطر بزرگی برای شرکت  اپل به شمار می رفتند اما جابز با نگاه متفاوتش و سرمایه گذاری روی همین تفاوت ها به موفقیت بزرگی دست یافت.
مهندسان سازنده محصولات اپل سعی می کنند محصولاتی را ایجاد کنند که خودشان دوست دارند ان ها را داشته باشند.به عنوان نمونه خود استیو جابز تا زمانی که زنده بود بزرگترین استفاده کننده محصولات اپل بود و به همین دلیل  مهندسانی که برابی استیو جابز کار می کردند با درک این موضوع محصولاتشان را طراحی می کردند.
استیو جابز بر این اعتقاد داشت که محصولات اپل باید در استفاده آسان باشند.یک محصول از نظر شرکت اپل  تا زمانیکه استفاده ار انها آسان نباشد ارزشی ندارد
اپل به عنوان یک شرکت تولید کننده لوازم سخت افزاری و نرم افزاری هیچ گاه سعی به اختراع محصول جدیدی نکرده است.تنها کاری که انجام داده است این بوده که محصول موجود در بارار را به شکلی یشرفته تر عرضه کند.به عنوان نمونه اپل کامپیوتر را اختراع نکرد بلکه بهترش کرد.جاناتان ایو،کی از طراحان شرکت اپل می گوید:هدف ما بسیار آشکار است،طراحی و ساخت محصولاتی بهتر.اگر ما نتوانیم محصولات بهتری بسازیم اصلا سراغش نمی رویم.
منبع : http://www.bezanberim.net/http://www.bezanberim.net/