مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: مزاياي شبکه P2P
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مزاياي P2P
در مورد دو سرويس دهنده وب هاستينگ و نظير به نظير بحث شد اما مزاياي P2P در زمينه اشتراک فايل بسيار بيشتر از وب هاستينگ است که خود را جاي يک کاربر عادي گذاشته و آن مزايا را برسي مي کنيم.
1. در بسياري از سايت هاي اشتراک فايل مانند راپيدشر و فورشير و.... که از دسته سرويس دهنده هاي وب هاستينگ هستند قابليت دانلود با سرعت بالا و قابليت ريزيوم وجود ندارد و بايد يک حساب خريداري کنيم تا از اين قابليتها استفاده کنيم ولي در شبکه نظير به نظير اين امکانات و قابليت ها به صورت رايگان وجود دارد و قابل استفاده است.
2. به دليل داشتن سرور دسترسي به فايل ها ممکن است با مشکل مواجه شود به عنوان مثال ممکن است سرور قطع باشد و خراب شود و يا حتي اطلاعات از روي آن پاک شود ولي در شبکه نظير به نظير اين احتمالات صفر درصد است.
3. ممکن است افراد زيادي در يک زمان از يک وب هاستينگ استفاده کنند و از آن درخواست هاي زيادي داشته باشند که در نتيجه باعث افت کيفيک شبکه و همچنين دسترسي کاربران ديگر را مختل و يا حتي ممکن است دسترسي ديگري وجود نداشته باشد ولي در شبکه نظير به نظير به دليل دسترسي مستقيم باز هم اين احتمال صفر درصد است.
فکر مي کنم همين سه دليل کافي باشد تا براي اشتراک فايل ها شبکه هاي P2P را قوي تر بدانيم اما براي استفاده از اين نوع شبکه در محيط اينترنت بايد معماري خاصي و همچنين نرم افزاري براي راحتي استفاده از اين نوع شبکه وجود داشته باشد.