مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: محرومیت فرماندهان فوتبال / قراداد با یک مربی نامدار آرژانتینی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  1947832.jpg]
روسای پیشین فیفا و یوفا با محرومیت ۸ ساله، لوزانو به خاطر امضای قراردادبا والیبال ایران، پورحیدری به خاطر بستری شدن و فوتبال با رسیدن به نیمه راه لیگ مهمترین اتفاقات این هفته بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، این هفته رو به پایان در حالی برای ورزش و ورزشی ها سپری شد که تکواندو شاهد خداحافظی کاپیتان از میادین قهرمانی بود، کشتی قهرمانی نماینده خود در مسابقات جام باشگاه های جهان را جشن گرفت، فوتبال به نیمه راه خود در لیگ برتر رسید، سپ بلاتر و میشل پلاتینی یعنی روسای پیشین فیفا و یوفا با محرومیت هشت ساله مواجه شدند، روند درمانی سرپرست باشگاه استقلال در بیمارستان پیگیری شد، مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بر نبود اختلاف میان این دو نهاد تاکید کردند و ...

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارتند از:

خداحافظی کاپیتان
علیرضا نصرآزادانی تکواندوکار وزن ۷۴- کیلوگرم ایران که که مدال طلای قهرمانی جهان، بازیهای آسیایی، قهرمانی آسیا و جام جهانی را به عنوان مهمترین عناوین قهرمانی در کارنامه دارد پنجشنبه گذشته برای آخرین بار در لیگ برای تیم گیتی پسند به میدان رفت و بعد از کسب پیروزی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. خداحافظی سرگروه تیم ملی تکواندو از دنیای قهرمانی در حالی انجام شد که وی کارنامه ای با ۲۰ مدال رنگارنگ از رقابتهای جهانی و قاره ای در اختیار دارد.

بیمه رازی قهرمان کشتی جام باشگاه های جهان شد
دومین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان پس از دو روز رقابت میان ۸ تیم خارجی و ۴ تیم داخلی شرکت کننده جمعه گذشته با قهرمانی تیم بیمه رازی ایرا در خرمشهر به پایان رسید. بیمه رازی در فینال این رقابت ها مقابل تیم دینامو ارمنستان ۷ بر یک پیروز شد. در جریان این مسابقات و در دیدار سنگین وزن دو تیم بیمه رازی و پدیده ایذه بین نعمت چگانی و باباجان زاده به درگیری شدید این دو فرنگی‌کار مواجه شدند که این حادثه منجر به قطع مسابقه شد و در نهایت داوران هر دو کشتی‌گیر را دیسکالیفه کردند. این درگیری باعث شد برخی تماشاگران و کشتی‌گیران خوزستانی به سوی باباجانزاده حمله‌ور شدند که این اتفاقات با دخالت ماموران نیروی انتظامی ختم به خیر شد.

در پایان مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان و پس از نمایندگان ایران و ارمنستان، تیم های پدیده دوکوهه اندیمشک، بوداپست تی اف مجارستان، سینا صنعت ایذه، اس پریموگا اوکراین، پتروشیمی اروند، ان اس آکادمی بلغارستان، مناس قرقیزستان، اسکای تاجیکستان، مراکش و آلپ ارسلان ترکمنستان در رده های بعدی قرار گرفتند.

خراسان رضوی قهرمانی جودو کشور شد
چهلمین دوره مسابقات جودو قهرمانی کشور یادواره شهدای مدافع حرم با حضور ۲۷۳ جودوکار در قالب ۳۳ تیم و به مدت دو روز در استان اصفهان برگزار شد و با قهرمانی تیم خراسان رضوی به پایان رسید. این قهرمانی با یک مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز برای خراسان رضوی به دست آمد. همچنین در پایان این رقابت ها تیم های تهران با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و البرز با یک طلا، یک نقره و یک برنز عناوین دوم و سوم را به دست آوردند. ضمن اینکه از سوی کمیته برگزاری وحید بنا به عنوان فنی ترین جودوکار خسرو رحیمی به عنوان ورزشکار اخلاق و تیم استان اصفهان به عنوان تیم اخلاق انتخاب و معرفی شدند.

قهرمانی کشتی آلیش بانوان ایران در تورنمنت بلاروس
تیم کشتی آلیش بانوان ایران با کسب پنج مدال رنگارنگ در تورنمنت بین المللی بلاروس توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در این رقابت ها در وزن ۶۰کیلوگرم سمیه حیدری صاحب مدال طلا شد. در وزن ۶۵ کیلوگرم زهرا مجدی و در وزن ۷۵کیلوگرم مریم احمدی به مدال نقره دست یافتند و یگانه غریب گشته در وزن ۵۵ کیلوگرم مدال برنز گرفت.

پایان نیم فصل لیگ برتر فوتبال با قهرمانی استقلال
نیم فصل نخست مسابقات فوتبال لیگ برتر با برگزاری دیدارهای هفته پانزدهم به پایان رسید. در جریان دیدارهای این هفته از رقابت ها پنجشنبه گذشته هر یک از تیم های نفت و استقلال تهران با یک گل به ترتیب برابر سایپا و صبا به برتری دست یافتند و تراکتورسازی تبریز هم با ۲ گل استقلال اهواز را شکست داد.

سایر دیدارهای این هفته از رقابت های لیگ برتر جمعه برگزار شد که طی آن دیدار تیم های ملوان و سیاه جامگان مشهد به تساوی بدون گل رسید. تیم های پدیده مشهد و گسترش فولاد تبریز نیز برابر حریفان خود سپاهان و فولاد به تساوی یک بر یک رضایت دادند. ذوب آهن اصفهان با یک گل مغلوب استقلال خوزستان شد. دیگر اینکه پرسپولیس هم این هفته و این نیم فصل را با پیروزی به پایان رساند. این تیم در آخرین دیدار نیم فصل با نتیجه ۲ بر صفر برابر راه آهن پیروز شد.

بدین ترتیب در پایان نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر استقلال خوزستان با ۳۲ امتیاز صدرنشین و قهرمان شد. تیم های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان هم به ترتیب با ۳۰ و ۲۶ امتیاز در رده های دوم و سوم ایستادند. در این رده بندی پرسپولیس با ۲۵ امتیاز چهارم شد.

تیم ملی فوتسال قهرمان تورنمنت چین شد
تیم ملی فوتسال ایران که برای شرکت در تورنمنت بین المللی چین عازم این کشور شده یکشنبه گذشته در سومین و آخرین دیدار خود در این رقابت ها برابر میزبان به تساوی رسید. ملی پوشان فوتسال که پیش از این دیدار میانمار و مکزیک را به ترتیب با نتایج ۱۵ بر ۲ و ۵ بر یک شکست داده بودندند، با کسب این تساوی ۳ بر ۳ به عنوان قهرمانی تورنمنت چین دست یافتند.

سرخابی ها در آغاز راه واگذاری به تعاونی ها
سید حمید کلانتری، معاون وزیر کار یکشنبه گذشته اعلام کرد که طرح اولیه واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به دو تعاونی سهامی عام آماده شده است. وی در توضیح این موضوع گفت: با توجه به اینکه اقدامات قبلی درباره واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به نتیجه نرسید، طی مذاکره‌ای که با سازمان خصوصی‌سازی داشتیم، پیشنهاد واگذاری این دو باشگاه به دو تعاونی سهامی عام را مطرح کردیم که سازمان خصوصی‌سازی کلیات طرح را پذیرفت و مقرر شد تا طرح اولیه خود را که هم‌ اکنون آماده شده ارائه دهیم.

عنوان نایب قهرمانی و سومی جهان برای اسکیت رول بال ایران
سومین دوره مسابقات جهانی اسکیت رول بال یکشنبه شب گذشته در حالی در پونا هند به پایان رسید که برگزار شد که تیم مردان ایران در دومین حضور خود موفق به تکرار عنوان نایب قهرمان دوره گذشته شد. این نایب قهرمانی با متحمل شدن شکست ۶ بر ۴ تیم ایران در دیدار فینال برابر تیم میزبان به دست آمد. همچنین در جریان این رقابت ها تیم بانوان ایران نیز در نخستین حضور خود عنوان سومی جهان را از آن خود کرد.

واترپلو ایران المپیکی نشد
تیم ملی واترپلو ایران با متحمل شدن سه شکست از مجموع چهار دیدار برگزار شده در مسابقات گزینشی المپیک در چین و ناکامی از کسب سهمیه ریو به کار خود در این مسابقات پایان داد. شاگردان الکساندر چیریچ دیدار نخست خود را با شکست ۲۳ بر ۲ مقابل ژاپن به پایان بردند. آنها در دیدار دوم با نتیجه ۱۸ بر ۹ از سد عربستان گذشتند و در دیدار با چین میزبان نیز ۱۹ بر ۶ تن به شکست دادند. تیم ملی واترپلو ایران در آخرین دیدار خود که یکشنبه برگزار شد نیز ۱۹ بر ۱۰ شکست خورد و اینگونه شد که نتوانست صاحب سهمیه المپیک ریو شود.

سپ بلاتر و میشل پلاتینی ۸ سال از فوتبال محروم شدند
کمیته اخلاق فیفا دوشنبه رای نهایی خود را درباره سپ بلاتر و میشل پلاتینی را اعلام کرد. بر اساس رای صادر شده روسای پیشین فیفا و یوفا بخاطر تخلفاتی که مرتکب شده بودند هر کدام به مدت ۸ سال از حضور در فوتبال محروم شدند. همنچنین قاضی هانس یواخیم اکرت اهل آلمان که ریاست کمیته اخلاق فیفا را عهده دار است در حکم خود جریمه نقدی ۵۰ هزار فرانک سوئیس را نیز برای بلاتر در نظر گرفته است. این در حالی است که پلاتینی باید ۸۰ هزار فرانک سوئیس جریمه نقدی پرداخت کند.

۱۰۰ میلیارد تومان برای المپیک
محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان دوشنبه با تاکید بر اهمیت بازی های المپیک و پارالمپیک اعلام کرد که برای سال آینده در خصوص المپیک مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از دولت درخواست کرد‌ه‌ایم.

تیم ملی کاتای ایران روی سکوی سوم آسیا ایستاد
تیم ملی کاتای ایران که با نفرات دوم و سوم خود در پنجمین دوره مسابقات کاتای قهرمانی آسیا در بانکوک تایلند شرکت کرده بود، در میان ۹ تیم شرکت کننده در این رقابت ها با کسب ۵ مدال نقره و برنز و عنوان سومی به کار خود پایان داد. برای تیم ایران محمد حسن سالاری و محمد رضا صحرایی در «گوشین جوتسو» کاتا موفق به کسب مدال نقره شدند. در «ناگه نو» کاتا ایران با ترکیب فتح اله فریدی وثوق و حمید رضا کریمی ناصر موفق به کسب مدال برنز شدند. سید سینا موسوی و مهدی محمدی در «جونو» کاتا پس از ژاپن و تایلند ،مدال برنز را به خود اختصاص دادند.

وزارت ورزش و کمیته المپیک اختلافی با هم ندارند
محمود گودرزی وزیر ورزش همراه با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک صبح سه شنبه به بندرعباس سفر کردند و به صورت سرزده از اردوی تیم فوتبال امید بازدید کردند. در جریان این بازدید گودرزی با تاکید بر اینکه هیچ اخلافی بین وزارت ورزش و کمیته المپیک وجود ندارد گفت که وزارت با تمام قدرت کنار کمیته المپیک است. همچنین هاشمی ضمن تاکید بر اینکه بازدید مشترک همراه با وزیر از اردوی تیم فوتبال امید نشان می دهد مشکلی میان دو نهاد نیست گفت: باید هماهنگ با سیاست های کلان وزارت ورزش باشیم.

استقلال به فینال حذفی رسید
تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران از مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال سه شنبه در ورزشگاه یادگار امام(ره) شهر تبریز به مصاف هم رفتند. این بازی با نتیجه ۲ بر یک به نفع شاگردان مظلومی تمام شد تا استقلال به فینال جام حذفی صعود کند. گل های استقلال در این دیدار را سجاد شهباززاده در دقیقه ۲۹ و ۵۲ به ثمر رساند و تنها گل تراکتورسازی را نیز در دقیقه ۴۹ آگوستو سزار به ثمر رساند.

قرارداد لوزانو با والیبال ایران امضا شد
رائول لوزانو، سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران سه شنبه و در حضور خبرنگاران قرارداد رسمی خود با فدراسیون و شخص محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون را امضا کرد. لوزانو که هدایت تیم سزارنی رادوم لهستان را برعهده دارد جانشین اسلوبودان کواچ در تیم کشورمان شده است. وی کار خود را از ابتدای سال ۹۵ آغاز خواهد کرد. خوان سیچلو که در دوره ولاسکو نیز مربی تیم ملی بود دستیار اول لوزانو در تیم ایران می شود. تیم ملی والیبال ایران اردیبهشت ماه آینده در مسابقات کسب سهمیه المپیک که به میزبانی ژاپن برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

ادامه درمان منصور پورحیدری در بیمارستان
منصور پورحیدری، سرپرست باشگاه استقلال که چهارشنبه هفته گذشته به دلیل بیماری و بالا رفتن شدید قند که حتی منجر به کمای وی شده بود، در بیمارستان بستری شد این هفت روز ورزش را در بیمارستان سپری کرد تا پزشکان معالج وی از نزدیک وضعیت جسمانی را زیر نظر داشته باشند. پورحیدری البته پس از دو سه روز از کما خارج شد با این حال روند درمانی وی ادامه داد. طی این هفته رو به پایان بسیاری از اهالی ورزش و فوتبال با حضور در بیمارستان مهر از منصور پورحیدری عیادت کردند.