مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: آغاز دور جدید گفتگوهای سوری – سوری از پایان ماه جاری میلادی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در گفتگوی تلفنی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، درباره آغاز دور جدید گفتگوهای سوری – سوری از پایان ماه جاری میلادی، ابراز امیدواری شد.
حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان و استفان دی‌ میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، در تماس تلفنی آخرین تحولات و وضعیت گفتگوهای بین‌المللی سوریه را بررسی کردند.

در این تماس تلفنی، امیرعبداللهیان ضمن اشاره به لزوم تعیین فهرست گروه های تروریستی بدون تقسیم تروریسم به خوب و بد و بر مبنای کمیته فرعی منبعث از نشست نیویورک، بر ضرورت برخود واقع‌بینانه جامعه بین‌المللی در پیگیری همزمان مبارزه با تروریسم و روند سیاسی در سوریه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: بحران سوریه صرفا در گروی احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت ملی و تمامیت ارضی سوریه، احترام به اراده مردم این کشور بر مبنای گفتگوهای سوری ـ سوری میان معارضان معتقد به راهکار سیاسی و حکومت است و از این رو جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد، گفتگوهای ملی باید با محوریت سازمان ملل متحد باشد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این تماس تلفنی از حضور شفاف، نقش سازنده و موثر ایران در نشست های وین و نیویورک در مورد سوریه تشکر کرد و گفت: نسبت به ابتکار سازمان ملل برای گردهم‌آوری و توافق کشورهای تاثیرگذار بر روند سیاسی خوشبین هستم.

دی میستورا افزود: احترام به نظر مردم سوریه و حفظ تمامیت و یکپارچگی سرزمین این کشور جزو اصول و مبانی سازمان ملل است.

وی با اشاره به مشارکت تمام کشورهای موثر در سوریه در نشست های اخیر در وین و نیویورک ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای سوری ـ سوری تا پایان ماه میلادی جاری برگزار شود.

بر اساس این گزارش، قرار است نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه قبل از این نشست به منطقه و از جمله تهران سفر کند.