مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دکوراسیون سنتی مدرن
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صورش را بکنید وقتی دو معمار به هم برسند و بخواهند ایده های شان را برای ساخت یک خانه مشترک اجرا کنند با انفجار بمبی از خلاقیت در یک خانه مواجه می شوید.
خانه ای حوالی خیابان دلاوران که آدم هایش خیلی به هم نزدیکند. وقتی وارد دکوراسیون خانه شان می شوم بوی عود همه جا را برداشته و موسیقی ملایمی در حال پخش است.
خانه ای ۵۶ متری را با کلی ذوق و عشق بازسازی کرده اند. آنها خانه نقلی شان را با ترفندهای زیرکانه به فضایی بزرگ تر از واقعیت تبدیل کرده و با خوش سلیقگی تمام فضای های خانه را از هم مجزا کرده اندحالا آن خانه ۱۲ سال ساختِ پر از اشکال، به یک مکان دنج برای زندگی و پذیرایی از مهمان ها تبدیل شده است.

این بازسازی حدود ۱۵ میلیون تومانی خرج روی دست شان گذاشت اما خودشان می گویند که «ارزشش را داشت».آنها همه چیز خانه را تغییر دادند؛ از کابینت و کفپوش گرفته تا شیرآلات و گچبری های اضافی. سنتی و آبی فیروزه ای چشمنوازی در کل خانه جریان دارد.
دیوارها هم کار خانم خانه است. اینجا همه چیز برای یک عاشقانه آرام مهیاست.


دکوراسیون سنتی مدرن

بنا به گزارش آرمه : دیوارهای بخش ورودی و پذیرایی را با کاغذدیواری ها تفکیک کردیم. ورودی خانه باید روشن باشد و ما همبرای همین از کاغذ سفید با راه های آبی استفاده کردیم. در چوبی قهوه ای را از داخل سفیدرنگ کردیم تا تناسب بیشتری داشته باشد. کفپوش های خانه گرما را زیاد می کنند و در کنارشان فرش هایی با طرح اصیل ایرانی این حس گرم خانه ایرانی را دوچندان می کنند. ما خانه را در ذهن مان طراحی کرده بودیم. محل قرارگیری تمام وسایل را روی کاغذ آوردیم و می دانستیم آنها دقیقا قرار است در کجا قرار بگیرند. ایده اصلی مان تفکیک فضاهای داخلی خانه از یکدیگر بود. می خواستیم تا می توانیم از نظم دهنده ها برای وسایل و خرده ریز های زندگی مان استفاده کنیم. برای همین این کمد-کتابخانه را سفارش دادیم. محل اصلی قرارگیری تلویزیون هم همین جاست و مبل تختخواب شو را روبه روی آن گذاشتیم. هر بار که بخواهیم فیلم ببینیم یا مهمان داشته باشیم، مبل را باز می کنیم و یک فضای اساسی برای لم دادن و استراحت کردن به وجود می آید.




بین هال و آشپزخانه، فضایی بدون کارکرد و بدون استفاده بود. این بخش را به آشپزخانه هدیه داده شد و فضای آنجا را بزرگ تر کردند. برای اینکه کف را هم سطح کنند، حدود ۱۰سانت ارتفاع آن را به وسیله سیمان بالا آوردند و آن را با کاشی های لاجوردی پوشاندند. در خط پایانی هم از آجرها استفاده و حد فاصل آنها را رنگ آمیزی کردند چون جعبه برق روی دیوار کنار آشپزخانه بود و نمی توانستند برای حذفش از روی دیوار بلایی سرش بیاورند با کمک چوب و همین آجرها یک قاب برایش درست کردند تا هماهنگی بیشتری بین کف و دیوار
ایجاد شود.


قفسه کتابخانه و میز تلویزیون را سفارش دادند و خودشان آن را سرهم کردند یعنی یک دیوار کامل را با این قفسه های چوبی پوشاندند تا هم بتوانند از فضای داخل کمدها حسابی استفاده کنند و هم مهمان های شان در این بخش از خانه با انواع وسایل تزیینی و نوستالژیک شان سرگرم شوند. انها علاقه فراوانی به کتاب دارند و کتابخانه پر و پیمانی ترتیب دادند تلویزیون پارس قدیمی را هم از انباری بیرون آوردند و کلی خاطره را برای همه زنده کردند انواع تیله و دوربین های نگاتیوی هم خاطرات خوشی را از کودکی و نوجوانی مان به یادشان می آورد و توجه هر مهمانی را به خودش جلب می کند.


در دو طرف میز چهار نفر می نشینند و دو، سه صندلی با طرح گبه را هم برای مواقعی که مهمان بیشتری داریم به دور میز اضافه می کنیم. قبلا در ورودی آشپزخانه دیوار گچبری شده طاق مانندی قرار داشت که در اولین قدم آن را کوبیدیم و حذف کردیم. فضای میز و نیمکت مان دقیقا در کنار کابینتی قرار دارد که به جای آن طاق در نقش جداکننده فضای آشپزخانه از هال، بازی می کند. گاهی اگر برای صرف غذا به فضای بیشتری احتیاج داشته باشیم از این پیشخوان استفاده می کنیم. ایده اصلی مان برای سرویس بهداشتی صاف کردن کف و کمک به بزرگ تر نشان دادن آن بود. برای همین از کاشی های استخری استفاده کردیم و در اطراف دیوار کف را به سمت بالا ادامه دادیم. این طوری با یک خطای بصری فضای کف بزرگ تر نشان داده می شود.

منبع :جکوزی