مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: پاشنه‌ی تیتانیومی چاپ سه‌بعدی برای کمک به بیماران سرطانی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
چاپ سه‌بعدی به صورت آرام اما قطعی در حال پیدا کردن جایگاه ثابتی در مبحث آناتومی انسان است و تا به حال برای جایگزینی با فک‌های آلوده، مهره‌های سرطانی و مفاصل بدشکل مورد استفاده قرار گرفته‌اند. جدیدترین قسمتی از بدن را که باید به این لیست افزود، پاشنه‌ی پا است. در این دستاورد یک بیمار سرطانی ۷۱ ساله که از زانو به پایین دچار قطع عضو شده بود توانست دوباره بر روی پاهای خود بایستد.

در ماه ژوئن بود که لن چندلر از استرالیا مبتلا به بیماری سرطان از ناحیه‌ی استخوان‌های پاشنه‌ی پا شد. پزشکان بیمارستان سنت وینسنت تنها توانستند جراحی بر روی این بیمار انجام دهند که منجر به قطع پای وی شد.



اما این جراحان با متخصصان سازمان پژوهش‌های صنعتی و علمی مشترک‌المنافع (CSIRO) که از یک سال پیش در حال تحقیق بر روی چاپ‌ سه‌بعدی نعل‌اسب تیتانیومی بودند، در ارتباط بود.

سپس آنها تخصص آناتومی خود را به یک کمپانی استرالیایی ارائه داده تا دستگاه‌های پزشکی خاصی ساخته شود. این گروه با استفاده از طرح‌های استخوان پاشنه، موفق به توسعه‌ی یک ایمپلانت و ارائه‌ی آن به جراحان سنت وینسنت شدند.

استخوان پاشنه‌ی تیتانیومی سپس در ماه جولای در پای چندلر کاشته شد. اکنون پس از سه ماه از جراحی، وی از بهبودی خود گزارش داده است
منبع : پرینتر سه بعدی