مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ایندکس شدن سایت شما در موتورهای جستجو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
میلیون ها سایت در دنیای وب وجود دارند که بر سر رسیدن به صفحه اول و در نهایت لینک اول در موتورهای جستجو به شدت به رقابت می پردازند. اما آنها نیاز دارند که بدانند کدامیک از این وب سایت ها مرتبط ترین و مناسب ترین مطلب را داراست.
برای بازیابی اطلاعات این میلیون ها صفحه، تعداد زیادی کامپیوتر باید نیاز باشد. گوگل هیچگاه تعداد این کامپیوترها را فاش نکرده است اما طی آخرین گزارش 900.000 سرور برای بازیابی اطلاعات استفاده می کند .
روبوت ها در واقع کامپیوترهایی هستند که برنامه هایی با الگوریتم های خاص را برای بازیابی وب سایت ها اجرا میکنند. روبوت های گوگل نام های زیادی دارد به عنوان مثال اسپایدر، روبوت یا بوت. این برنامه های کامپیوتر های روبوت هستند که مشخص می کنند کدام صفحه از کدام سایت باید استخراج شود و دیده شود. لازم به ذکر است هیچکس به طور دقیق نمی داند این برنامه ها و الگوریتم ها چگونه کار می کنند اما گوگل از طریق وبمستر تولز (webmaster tools) به طور تقریبی به شرح این الګوریتم ها می پ‍ردازد .

خزیدن و بازیابی اطلاعات روبوت ها از طریق سایت مپ هایی که در وبمستر گوگل ثبت شده است پیگیری می شود و صفحات مرتبط با کلمه ی جستجو یافت و لیست می شود. از میان لیست یافت شده خزنده ی گوگل مناسب ترین لینک ها لیست می شوند.
موتورهای جستجو به میزان تکرار کلمات کلیدی و حتی جایگاه تکرار آن بسیار توجه می کنند و به همین دلیل است که کلمات کلیدی سایت که بیشتر روی آن ها کار شده است از بقیه زودتر ایندکس میشوند.
دقت کنید کلمات کلیدی را باید در قسمت های مهم تگ HTML استفاده کرد تا مورد توجه قرار گیرد.

منبع : طراحی سایت