مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: تازه ترین تکنیک های معرفی شده سئو در سال 2016
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  SEO-Strategies-2016.jpg]

همه چیز در اینترنت در همگام بودن خلاصه میشود. بطور طبیعی نمیتوان انتظار داشت که شما بتوانید با هرآنچه در اینترنت بارگذاری و به شما پیشنهاد می شود همگام باشید. اما اگر شما کسی هستید که درباره موضوع علم و دانش در اینترنت فعالیت می کنید باید توجه داشته باشید که در مرحله اول باید جایگاهی مرتبط را برای مطالب خود بیابید تا کاربران علاقه مند با آن موضوع بتوانند آن را براحتی یافته و آنها را ترغیب کنید تا مطلب شما را بخوانند.

البته اگر به این آسانی بود، همه انسانها همه چیز را می دانستند و موتورهای جستجو بی معنی می شدند.

امروزه تنها افراد حرفه ای در مبحث بهینه سازی موتورهای جستجو و افراد برتر در نویسندگی مطالب توانسته اند به جایگاه مطلوب خود در اینترنت دست یابند. به این معنا که توانسته اند خود را در جایگاه اول نتایج جستجو قرار دهند. دراینجا ما تلاش داریم تا شما را برای رسیدن به آن جایگاه ویژه کمک کنیم.

برای این کار به نکاتی که ما در ادامه به آنها اشاره می کنیم کاملا توجه کنید تا برترین تکنیک های بهینه سازی در سال 2016 را یاد بگیرید.

1- موبایل در آینده:

چیزی که تقریبا هرکسی می داند و بسیار واضح است. به نظر شما، آیا ممکن است در آینده مردم با دسکتاپ های خود به اینور و آنور بروند؟ واضح است که پاسخ منفی است. انجام این کار بسیار دور از ذهن و خنده دار خواهد بود.

شمار بالایی از مردم در حال حرکت، از موبایل های خود برای تمامی اهداف اینترنتی خود استفاده خواهند کرد. حتی ممکن است آنها از موبایل های خود در خانه نیز برای کارهای اینترنتی استفاده کنند نه حتی از لپ تاپ هایشان.

پس بر روی وب سایت هایی کار کنید که با موبایلها سازگاری دارند و برای آنها طراحی شده اند. انجام ندادن این کار شکست شما را حتمی خواهد کرد.

پیشنهاد ما به شما آن است که: برروی سایت های ریسپانسیو تمرکز کنید نه اینکه وب سایتی مختص دستگاه های موبایل طراحی کنید. در واقع طراحی وب سایت ریسپانسیو (RWD) یک شوخی نیست بلکه بهترین گزینه است.

2- افزایش جستجوی صوتی

در گذشته توانایی صحبت با ماشین ها و مجبورکردن آنها برای انجام دادن وظایفی در قبال ما، در رأس جایگاه تحقیق و توسعه (R&D)شرکتها قرار داشت و امروزه این هدف امکانپذیر شده است. کاربرانی که از قابلیت siri آیفون های خود یا گوگل ناو در اندروید استفاده می کنند با این گفته، نا آشنا نیستند.

الان وقت آن است که به فکر اضافه کردن دکم های با قابلیت ضبط صدای کاربران بیافتید تا با ضبط صدای آنها امکان خدمت رسانی به آنها را افزایش دهید. چرا که این کار برای کاربران به سادگی نگه داشتن لیوان قهوه به هنگام صبح است. بنظر شما با این وجود، چه کسی راغب به نوشتن خواهد بود؟

3- افزایش سرعت وب سایت

همه افراد به اینترنت با سرعت بالا دسترسی ندارند. شکایت های زیادی از کاربران در مورد کندبودن سرعت اینترنت وجود دارد. اگر وب سایت شما به کندی لود میشود و وقت خود را صرف تحت فشار قرار دادن زندگی کاربران خود قرار میدهد، زحمتی برای بهینه سازی سایت خود نکشید زیرا بدون در نظر گرفتن سرعت سایت، این مهم، امکان پذیر نخواهد بود.

پس هرچه سریعتر با حذف لینک های بی فایده و مطالب بیهوده، کم کردن حجم مدیاهایی که در سایت شما آپلود می شوند به افزایش سرعت سایت خود کمک کنید.

فراموش نکنید! این یک مسابقه است.

شما میتوانید از ابزاری نظیر Pingdomو GTmetrix برای بررسی سرعت سایت خود استفاده کنید.

4- طراحی سایت های سازگار با موبایل

بنظر شما وجود سایت های سازگار با موبایل واجب است؟

آیا تا بحال این سوال را از خود پرسیده اید؟

حقیقت این جاست که جمعیت زیادی از مخاطبان ما که در اینترنت مشغول جستجو هستند، از تلفن های هوشمند خود برای این کار استفاده می کنند. آیا شما این کار را انجام نداده اید؟

در 21 آپریل سال 2015، شرکت گوگل الگوریتمی را طراحی کرد که براساس آن سایت هایی که با موبایلها سازگارترند در اولویت بالاتر نتایج جستجو قرار خواهند گرفت.

آنها دستورالعملهای روشنی را در جهت طراحی سایت سازگار با موبایل نیز ارائه کرده اند. حتما از ابزار Mobile-Friendly Test که توسط شرکت گوگل ارائه شده دیدن نمایید حتی اگر وب سایتی سازگار با موبایل داشتید.

5- ایجاد محتوا با کیفیت بالا بصورت مداوم

شرکت های حرفه ای در زمینه سئو، تنها ذهن خود را معطوف به بهینه سازی نمی کنند. آنها به تولید محتوا با کیفیت بالا نیز توجهی ویژه دارند. بنویسید، ایجاد کنید، تحقیق کنید، پیشنهاد بدهید، همچنین مقالاتی را پست کنید که آن را با علاقه نوشته اید و می تواند به دیگران نیز کمک کند.

باهوش باشید و به خوب نوشتن توجه کنید.

6- حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی

همانند داشتن اکانت فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی. هر فرد آنلاین حداقل در دو شبکه اجتماعی فعالیت میکند. چرا که نه؟ چه کسی دوست ندارد که یک صفحه شخصی در مورد زندگی خودش در اینترنت نداشته باشد؟ اصلا عاقلانه نیست که تلاشی برای حضور در این شبکه ها نداشته باشیم.

پست و نوشته ای که در بخش تایم لاین فردی ظاهر می شود میتواند کاربران را ترغیب کند تا بر روی آن کلیک کنند. آنها قطعا افراد نابینایی نخواهندبود و به محض کلیک در زمینه های اشتراک گذاری، کامنت و پاسخگویی فعالیت خواهندکرد.

شرکت در شبکه های اجتماعی را از دست ندهید.

این یک بازار بالقوه عظیم برای بهینه سازی است. مطالب خود را پست کنید و اجازه دهید تا در شبکه های اجتماعی رشد کنند.

7- ایجاد لینک: حفظ کیفیت را در ذهن داشته باشید، نه کمیت

شما باید توجه داشته باشید که خریدن هزاران لینک برای افزایش رجوع به وب سایت شما، ترفندی است که نمیتواند برای مدت زمان طولانی مفید باشد.
به جای خریدن لینکه ای جعلی که مسیر مردم را به اطراف اینترنت تغییر می دهد، فهمیدن ذهن کاربران موتورهای جستجو، به شما کمک می کند تا لینک های مفیدتری با کلمات کلیدی مناسبتری تولید کنید.
کاربران را عصبانی نکنید. به آنها کمک کنید.

لینک های ساده این کار را برای شما انجام خواهند داد و اصلا باعث تحریم شما توسط موتورهای جستجو نخواهند شد.

8- استفاده از کلمات کلیدی دنباله دار در تکنیکهای سئو

احتیاجات مردم بسیار پیچیده شده است. اینترنت امروزه بعنوان یک لغت نامه برای معنی کردن تنها یک کلمه بکار نمی رود بلکه به وسیله ای، برای رسیدن به مقالاتی خاص با استفاده از عبارات و جملاتی براساس موضوع مورد علاقه آنها، تبدیل شده است.

اینجا جایی است که شما باید تلاش کنید تا در ذهن کاربران خود قرار بگیرید. فکر کنید آنها چه کلماتی را برای رسیدن به یک موضوع خاص تایپ خواهند کرد.

این تمرین ساده را حتما با خود انجام دهید، اگر شما قصد پیدا کردن مقاله خودرا داشتید، چه چیزی تایپ می کردید؟ پاسخ ساده ای که شما دریافت می کنید شامل کلمات کلیدی است که برای بهینه سازی سایت شما مناسب ترند.

9- استفاده از پروتکل HTTPS

اگر کسی بخواهد برای اینترنت از توصیفی همانند "خصوصی" ،" محرمانه" استفاده کند، براستی دچار مشکل می شود. امروزه میزان زیادی از فعالیت های اینترنتی کاهش یافته، چرا که مردم نسبت به اطلاعات شخصی خود محتاط شده اند و به اینترنت برای حفظ حریم شخصی خود اعتماد ندارند.

باتغییرسایت خود به https ارتباط امن با کاربران را ایجادکرده و از اطلاعات خود حفاظت کنید. در واقع هر معامله آنلاینی که صورت میگیرد با کمک https امن باقی خواهد ماند.

همچنین گوگل به وب سایت هایی که از پروتکل های ایمن https استفاده می کنند رتبه بالاتری را اختصاص می دهد.

10- تجربه کاربر، سئوی جدید

قانون فروشنده- خریدار همیشه درست است. قانون اینترنت- کاربر همیشه صادق است. این جمله ها را کلمه به کلمه معنی نکنید بلکه به مفهوم پشت آن توجه داشته باشید.

در حقیقت با اولین کلیک، سایت شما باید همانند یک مغازه دار، به مشتری خود سرویس دهد. آنها را از طریق گزینه های مختلفی که در سایتتان وجود دارد با سرعتی مناسب، راهنمایی و کمک کنید.

ایجاد یک تجربه لذت بخش و کاربرپسند میتواند تضمینی برای بازگشت آنها و در نتیجه افزایش رتبه سایت شما باشد.

خدمت را فراموش نکنید.

11- گوگل پادشاه است اما یاهو و بینگ(BING) را فراموش نکنید.

جهان اینترنت تنها اطراف گوگل سیر نمیکند. این را درک کنید که موتورهای جستجو منحصر نیستند. هنوز هم کاربرانی وجود دارند که کار با یاهو و بینگ(Bing) را ترجیح میدهند. برخی دیگر ندانسته آنها را مرورگر پیش فرض خود قرار داده اند و متوجه این تغییر نیستند.

این نکات، شمارا ملزم می کند تا به دیگر موتورهای جستجو نیز توجه داشته باشید. توجه داشته باشید ما اینجا بهینه سازی موتورهای جستجو را داریم نه تنها بهینه سازی گوگل. سایت خود را مطابق با عملکرد این موتورهای جستجو تنظیم کنید تا بتوانید رتبه سایت خود را حداقل در سه موتور جستجو بصورت نمایی افزایش دهید.

منبع: طراحی سایت ستروکیت