مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دستگاهای تهویه هوا منجر به کاهش آلودگی می گردند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  1454332864.jpg]

یکی از عوامل اصلی بیماری ها بر طبق آمار منتشر شده از سازمان سلامت جهانی، آلودگی هوا می باشد. آلودگی هوا بر اثر سوخت های ناقص در داخل ساختمان ها سالانه منجر به مرگ بیش ا ز 6/1 میلیون نفر از مردم می گردد .آلودگی هوا منجر به بیماری هایی از جمله بیماری های تنفسی و سرطان ریه می گردد. چگونگی بروز این بیماری ها کاملا معلوم نیست اما سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر این ذرات ریز آلاینده قرار می گیرند و این آلاینده ها منجر به کاهش اکسیژن در خون می شوند. کیفیت هوای داخل ساختمان تحت تاثیر مواد شیمیایی مانند رنگ لاک و الکل مواد شوینده وحشره کش ها قرار می گیرد پژوهش ها نشان می دهد که میزان بعضی از ترکیبات آلی در محیط خانه 2 تا 5 برابر بیشتر از فضای بیرون ا ز خانه می باشد. معمولا افراد 90% از زمان خود را در داخل خانه و یا سایر فضاهای سر بسته به سر می برند بنابراین این آلاینده ها تاثیر بیشتری بر روی سلامتی آن ها دارد.شما می توانید با استفاده از دستگاه های مانند زنت , اگزوز فن , یونیت هیتر , چیلر تراکمی , فن کویل , ایرواشر , هواساز هوای را تصفیه و تهویه نمایید با استفاده از این دستگاهها بنزن موجود در هوا را از بین ببرید.

شرکت تولیدی صنعتی فلو با 3 دهه تجربه در زمینه تولید انواع دستگاه های تهویه مطبوع اعلام میدارد که دستگاه های این شرکت دارای 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.

محصولات شرکت تولیدی صنعتی شامل چیلر تراکمی, یونیت هیتر , اگزوز فن , ایرواشر , هواساز , فن کویل , هواساز می باشد.
.از آن‌جا كه در مراكز بهداشتي و درماني نظير بيمارستان‌ها شرايط هواي حاكم در روند بهبودي بيماران موثر است،‌ بايد علاوه بر شرايط و استانداردهاي آسايش كه درمورد ساير مراكز استفاده مي‌شود، مسايل و پارامترهاي خاص را در محاسبات تهويه مطبوع و حرارت مركزي اين مكان‌ها در نظر گرفت كه در اين قسمت به بررسي آن‌ها پرداخته شده است. به طور كلي فضاهاي متنوعي به جهت شرايط تهويه مطبوعي در يك بيمارستان وجود دارد. به عنوان مثال شرايط مورد نياز اتاق عمل با شرايط اتاق بستري كاملاً‌ متفاوت است. در اتاق عمل به جهت عملياتي كه در آن در حال انجام است، بازگشت هيچ مقداري از هوا مجاز نبوده و در عين حال هواي ساير فضاها نيز نبايد به اتاق عمل راه‌ يابند. بنابراين معمولا‌ براي اتاق‌هاي عمل از صددرصد هواي خارج استفاده مي‌شود به طوريكه يك فشار مثبت در اتاق ايجاد شود تا هواي ساير فضاها به اتاق عمل وارد نشود ولي اتاق بستري نيازي به داشتن شرايطي به اين دقت نيست و در عين حال شرايط آن از قسمت اداري، يا ورودي ساختمان حساس تر است. بنابراين در يك بيمارستان با تنوع كاربري‌ها مواجهيم كه بايد تمامي شرايط مورد نياز براي هوا توسط سيستم تهويه مطبوع و حرارت مركزي آن تامين شود.
از طرف ديگر مي‌دانيم كه شرايط طرح داخل علاوه بر درجه حرارت و رطوبت نسبي شامل نحوه توزيع هوا در فضا و پاكيزگي آن نيز مي‌شود. همان‌طور‌كه بيان شد، بازگشت هوا به برخي از فضاهاي بيمارستان نظير اتاق عمل و C.C.U مجاز نيست و اين فضاها معمولاً از صد در صد هواي تازه استفاده مي‌نمايند. بنابراين براي محاسبه‌ مقدار هواي مورد نياز چنين فضاهايي بايد علاوه بر محاسبه بار ساختمان؛ مقدار فشار نسبي هواي داخل آن فضاها را نيز بدانيم. براي روشن‌تر شدن بحث، اتاق عمل و اتاق ريكاوري (به هوش آمدن) را در نظر بگيريد كه هر دو داراي مساحت و ارتفاع مساوي هستند، ولي از آن‌جا كه فشار هواي مورد نياز براي اين دو فضا متفاوت است، حتي اگر براي هردوي اين فضاها از صد در صد هواي خارج استفاده شود، هر كدام به حجم هواي متفاوتي نياز خواهند داشت. بنابراين فشار هواي مورد نياز هر فضا نقش عمده‌اي در تعيين مقدار هواي مورد نياز آن فضا خواهد داشت