مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: روادید لازم برای مهاجرت به آمریکا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
روادید لازم برای مهاجرت به آمریکا: به طور کلی، هر شهروند کشور خارجی که قصد ورود به ایالات متحده (U.S) را دارد، باید در ابتدا، روادید ورود به این کشور را دریافت کند که در گذرنامه مسافر، یعنی مدرک مسافرتی که توسط کشور متبوع او صادر می گردد، درج می شود. ممکن است برخی از مسافرین بین المللی، که واجد شرایط ورود به ایالات متحده بدون دریافت روادید هستند، بدون نیاز به دریافت روادید مسافرت، وارد این کشور شوند. بخش روادید وزارت امور خارجه، در تارنمای مربوط به روادید، تارنمای Travel.state.gov توضیحات کاملی درباره روادید ورود به ایالات متحده برای شهروندان خارجی، به منظور سفر به این کشور را ارائه کرده است. نیز از جمله
(یادداشت: شهروندان ایالات متحده نیازی به روادید برای سفر به این کشور ندارند ولی در صورت برنامه ریزی برای سفر به کشوری خارجی، ممکن است نیاز به دریافت روادید از سوی سفارت کشوری که مایل به بازدید از آن هستند، داشته باشند. در این حالت، هنگامی که برنامه سفر به یک کشور خارجی دارید، درباره شرایط صدور روادید برای آن کشور اطلاعاتی را کسب کنید، اطلاعات مربوط به سفر به آن کشور را از بخش سفرهای بین المللی در تارنمای Travel.state.gov دریافت کنید.)
چگونه می توانم از روادید برای ورود به ایالات متحده استفاده کنم؟
داشتن روادید ورود به ایالات متحده به شما اجازه می دهد تا وارد یکی از مبادی ورودی، بندر، فرودگاه یا محل ورود از مرز زمینی شوید و از بازرسان وزارت امنیت میهن (DHS) و اداره حفاظت از گمرکات و مرزها (CBP)، تقاضای اجازه ورود به ایالات متحده را کنید. در حالی که داشتن روادید، ورود به خاک ایالات متحده را تضمین نمی کند، این روادید نشان می دهد که مسئول کنسولگری در یکی از سفارتخانه های ایالات متحده صلاحیت شما را برای ورود به این کشور با هدفی خاص را مورد تایید قرار داده است. بازرسان DHS و CBP محافظان مرزهای کشوری، مسئول پذیرش مسافران به خاک ایالات متحده، برای منظوری خاص و به مدت مشخص هستند. مسئولیت امور مهاجرتی شما در هنگام حضور در ایالات متحده، به عهده DHS است.
چه نوع روادیدهایی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارند؟
نوع روادیدی که شما باید دریافت کنید در قانون مهاجرت ایالات متحده تعریف شده است، و بستگی به هدف شما از مهاجرت دارد. در ایالات متحده دو طبقه بندی اصلی برای نوع روادید وجود دارند که عبارتند از:
• روادید غیر مهاجرتی – برای مسافرت موقت به ایالات متحده.
• روادید مهاجرت به آمریکا : برای سفر و زندگی دائم در ایالات متحده.
مطالعه و درک یک روادید
• درستی شماره گذرنامه خود را کنترل کنید
• درستی نام خود را کنترل کنید
• محل صدور روادید
• درستی تاریخ تولد خود را کنترل کنید.
• حرف “R” به معنای گذرنامه “معمولی” است (Regular Passport). کلاس (Class) نوع روادید را مشخص می سازد. نوع روادید صادر شده را با هدف از مسافرت خود کنترل نمائید
• حرف “M” نشان دهنده این نکته است که شما دارای روادید ورود چند باره (Multiple Times) به ایالات متحده هستید. اگر در این جا عددی وجود دارد، به آن تعداد دفعات می توانید وارد خاک ایالات متحده شوید.
• کلمه “توضیح” (Annotation) ممکن است شامل اطلاعات اضافی درباره روادید شما باشد. این مورد مشخص کننده شماره SEVIS و نام محل تحصیل شما است.
• عبارت “تاریخ انقضاء” (Expiration Date)، آخرین روزی را نشان می دهد که شما می توانید وارد ایالات متحده شوید. این تاریخ، ارتباطی با مدت زمانی که ممکن است شما در ایالات متحده اقامت کنید، ندارد.
سیاست ایالات متحده در زمینه صدور روادید
قوانین تعیین کننده سیاست ایالات متحده در زمینه مهاجرت و صدور روادید
قوانین مهاجرتی ایالات متحده که توسط کنگره تصویب شده است، چهارچوب تصمیم گیری را در زمینه مسائل مهاجرت و مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا ، شامل ورود و خروج تمامی مسافران از تمامی مرزهای کشور، تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسانی اجازه ورود به ایالات متحده را دارند، چه مدت می توانند در ایالات متحده بمانند، و چه زمانی باید این کشور را ترک کنند، مشخص می کند. قانون مهاجرت سرمایه گذاری و اعطای تابعیت (INA) در فصل هشتم از مجموعه قوانین ایالات متحده، شالوده قوانین مهاجرت و متمم های این قوانین به شمار می رود. علاوه بر این، قوانین جدید مهاجرتی مانند قانون میهن دوستی ایالات متحده مصوب 2001 و قانون تقویت امنیت مرزها و اصلاح فرایند صدور روادید مصوب2002، بر فرایند صدور ویزا تأثیر می گذارند. در مورد قوانین و مقررات مهاجرت و سفر به ایالات متحده اطلاعات بیشتری کسب کنید.
اطلاعات مربوط به زمان مورد نیاز جهت رسیدگی به درخواست صدور روادید
درخواست خود را با منظور داشتن فرصت کافی ارائه دهید! حتی با وجود بهبود به عمل آمده در فرایند رسیدگی که در آینده نیز ادامه خواهد یافت، بروز تاخیر گاه اجتناب ناپذیر خواهد بود. زمان مورد نیاز برای رسیدگی به درخواست ها یکسان نیست.

هدف ما صدور روادید، حداکثر 30 روز پس از ارائه درخواست روادید است، با این حال، “فرایند اداری” برخی از پرونده ها ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. در اکثر موارد این فرایند اداری تا 60 روز پس از زمان ارائه درخواست روادید به پایان می رسد. هنگامی که این فرایندهای اداری ضرورت دارد، زمان آن بسته به شرایط خاص هر پرونده تفاوت می کند. به همین علت، متقاضیان و یا نمایندگان آنها پیش از پیگیری وضعیت اداری درخواست روادید خود، باید حداقل 90 روز پس از تاریخ مصاحبه و یا ارائه مدارک تکمیلی، که پس از مصاحبه صورت گرفته است، صبر کنند.

اگر می خواهید به ایالات متحده سفرکنید و نیاز به دریافت روادید دارید، زمان مصاحبه خود را بسیار پیشتر از زمان برنامه ریزی شده خود برای سفر به ایالات متحده، تعیین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به تارنمای travel.state.gov مراجعه کنید و یا برای دریافت “دستور راهنمای” مفصل در این زمینه با سفارتخانه و یا کنسولگری ایالات متحده که درخواست روادید خود را به آنجا ارائه خواهید کرد، تماس بگیرید.
هشدار علیه تقلب

هشدار علیه تقلب مربوط به روادید گونه گونی مهاجرت
مراقب تقلب های مربوط به روادید گونه گونی مهاجرت باشید
پرسش هایی از افرادی دریافت کرده ایم که قربانی یک کلاه برداری جهانی مربوط به برنامه روادید گونه گونی مهاجرت (DV)، یا همان قرعه کشی روادید شده اند. کلاه بردارانی که در پشت سر این نامه های عادی و الکترونیکی تقلبی قرار دارند، خود را به عنوان دولت ایالات متحده جا زده اند تا مبالغی از متقاضیان روادید تنوع اخّاذی کنند. برای اجتناب از این که قربانی کلاه برداری شوید، خواهشمند است اطلاعات زیر را مطالعه کنید.
تنها راه موجود برای دادن درخواست شرکت در برنامه روادید گونه گونی مهاجرت (قرعه کشی روادید)، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا در مدت زمان اعلام شده ثبت نام است که به طور سالانه در پاییز برگزار می شود. چنانچه تاکنون در این برنامه ثبت نام نکرده اید، در ارتباط با این برنامه با شما دربارۀ برنده شدن در این برنامه تماس گرفته نخواهد شد. چنانچه در برنامه قرعه کشی روادید ثبت نام کرده اید، باید برای مشاهده نتیجه ثبت نام خود در قرعه کشی، مجددا به تارنمای رسمی دولت آمریکا در نشانی Home | USEmbassy.gov مراجعه کنید و بخش بررسی وضعیت متقاضی قرعه کشی را در این تارنما مرور کنید. این تنها راهی است که شرکت کنندگان در برنامه روادید گونه گونی می توانند از طریق آن دریابند که آیا برای ادامه روند روادید گونه گونی برگزیده شده اند یا نه.
وزارت امورخارجه به هیچ سازمان یا شرکت خصوصی اجازۀ نداده است که افراد ثبت نام کرده برای روادید تنوع را از انتخاب شدنشان یا از مرحلۀ بعدی فرایند تقاضا برای دریافت روادید خود آگاه سازند. هزینه های مربوط به روادید گونه گونی هنگام انجام مصاحبۀ تعیین شد ه به صندوقدار سفارت یا کنسولگری پرداخته می شود، نه به وسیلۀ چک، حوالۀ پول، یا به صورت انتقال تلگرافی وجوه.
اطلاعات بیشتر راجع به تقلبات مربوط به روادید
من چگونه بدانم که تارنما یا ایمیلی از طرف دولت آمریکاست؟
تارنماهای اینترنت که سرعنوان آنها در بالای صفحه به پسوند “.gov” ختم می شود، تارنماهای رسمی دولت ایالات متحده هستند. برای برقراری ارتباط مستقیم با بیش از 200 کنسولگری و سفارت ایالات متحده از تارنمای Home | USEmbassy.gov دیدن کنید. اطلاعات مربوط به روادید در تارنماهایی که به “gov.” ختم می شوند رسمی و درست هستند. نشانی ایمیل های رسمی نیز با “.gov” پایان می یابد و هرگونه اطلاعات مربوط به روادید که از یک نشانی ختم نشده به “gov.”فرستاده شده باشد، باید با سوء ظن تلقی شود.
این تارنماها و ایمیل های تقلبی چه مقصودی را دنبال می کنند؟
برخی از این سازمانهای تقلبی ممکن است درخواست پرداخت پول برای اطلاعات یا خدمات مربوط به روادید را داشته باشند. اگر پولی به یک منبع غیر دولتی پرداخت شود این پول توسط دولت ایالات متحده دریافت نشده است و نمی تواند به حساب فرایند صدور روادید منظور گردد. برخی اوقات این هزینه ها برای دادن اطلاعات یا فرمهایی که به طور رایگان در تارنماهای دولت ایالات متحده در دسترس قراردارند مطالبه می شود. افزوده بر این، صاحبان تارنماها و ایمیل های جعلی قادر به ارائۀ خدماتی که برای آن تبلیغ و از بابت آن مطالبۀ پول می کنند، نیستند. اینگونه خدمات را تنها از طریق سفارت یا کنسولگری ایالات متحده، یا وزارت امنیت میهن می توان به دست آورد. برای آگاهی بیشتر در این زمینه از تارنمای Travel.state.gov دیدن کنید.

روادید برای اقامت موقت در ایالات متحده
روادید های غیر مهاجرتی مختلفی برای مسافران بین المللی (شهروندان سایر کشورها)، که به طور موقت به ایالات متحده می آیند وجود دارند. نوع روادیدی که مورد نیاز شماست، با هدف شما از انجام مسافرت ارتباط دارد.