مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ابتکار جالب یک خبرنگار
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خبرنگار عراقي پرتاب كننده كفش به جرج بوش از جمع آوري ميليونها امضا از نقاط مختلف عراق براي محاكمه و معرفي جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا به عنوان جنايتكار جنگي خبر داد.

«منتظر الزيدي» خبرنگار عراقي كه در جريان كنفرانس مطبوعاتي نخست وزير عراق و رئيس جمهور آمريكا در بغداد، كفش هاي خود را به سمت «جرج بوش» رئيس جمهور وقت آمريكا پرتاب كرده بود. در بغداد، از جمع آوري ميليونها امضا براي محاكمه بوش به عنوان جنايتكار جنگي در دادگاه بين المللي لاهه خبر داد.

وي اظهار داشت: موسسه قربانيان اشغالگران آمريكايي، هم اكنون مشغول جمع آوري ميليونها امضا از مردم عراق در نقاط مختلف كشور، براي محاكمه و معرفي جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا به عنوان جنايتكار جنگي است.

الزيدي با تاكيد بر اينكه بوش و مقامات وقت آمريكا بايد تاوان جنايتي را كه عليه مردم عراق و افغانستان مرتكب شده، پس دهند، گفت: نيروهاي اشغالگر در مدت اقامت 8 ساله خود در عراق، به طور مستقيم صدها هزار نفر از غيرنظاميان عراقي در شهرهاي نجف، كربلا، فلوجه و الانبار را كشته و به طور غيرمستقيم نيز عامل قتل ميليونها عراقي شده اند. atamalek

آغازكننده انتفاضه كفش در عراق، ادعاي كشورهاي غربي و آمريكا براي آزادسازي ملت هاي خاورميانه و آفريقا را «دروغ» خواند و تصريح كرد: همانطور كه در عراق و افغانستان ديديم، تنها هدف غرب و آمريكا، استعمار كشورهاي اسلامي و تاراج ثروت و سامان آنها است. اين كشورها هيچ وقت قاصد آزادي و حقوق بشر نبوده اند؛ بلكه خود يكي از اصلي ترين ناقضان حقوق بشر و توافقنامه هاي حقوقي هستند.

وي خاطرنشان كرد: هم اكنون موسسه قربانيان بدست اشغالگران آمريكايي را تاسيس كرده ام و در آن موسسه با همه خانواده قربانيان تماس گرفته و قرار است امضا آنها را به دادگاه لاهه عرضه كنيم و از اين دادگاه بخواهيم بوش را به عنوان جنايتكار جنگي به پاي ميز محاكمه بكشاند.

منبع: فارس