مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: شستشوی انواع پارچه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نکاتی برای شستشوی صحیح انواع پارچه

در هنگام شستشو ابتدا لباسها را برحسب جنس و رنگ طبقه بندی نمایید. هرگز آنها را با هم مخلوط نکنید.
اگر می‌خواهید بدانید شستشوی انواع پارچه به چه صورت است، نحوه مراقبت صحیح از لباس‌هایتان را بدانید. و طول عمر آن‌ها را بیشتر کنید؛ با ما در پردیبا همراه باشید. و نکات زیر را مطالعه کنید.

استات: پارچه هایى از جنس استات را تنها از طریق خشک شویى بشویید. مگر آنکه در برچسب راهنماى شست وشوى آن قید شده باشد؛ «قابل شست وشو با دست». در این صورت ممکن است لباس را با یک شوینده ملایم و آب نیم گرم بشویید. و به دور از حرارت مستقیم خشک نمایید.
آکریلیک: لباس‌های آکریلیک را پیش از شستن به پشت برگردانید. این لباس‌ها را مى‌توان هم با دست و هم با ماشین لباسشویى با درجات کم شست.

نخ یا کتان: لباس‎هاى نخى یا کتانى معمولا الیافى محکم دارند. بنابراین مى توانند درجات بالاتر دماى آب را تحمل کنند. پس از شست و شو در ماشین لباسشویى زمانی که هنوز کمى مرطوب هستند اتو کنید. از اتوى بخار یا اسپرى آب هنگام اتوکشى استفاده کنید تا نتیجه بهترى بگیرید. لباس‌هاى نخى سفید را مى‌توان با استفاده از سفید کننده‌ها لکه گیرى کرد. توجه کنید که لباس را خوب آبکشى کنید تا مایع سفید کننده به صورت لکه‌هاى زرد رنگ روى لباس نماند.

لینن: لباس‌هاى لینن را مى‌توان با دست یا با ماشین لباسشویى شست و یا از طریق خشک شویى تمیز کرد. این جنس پوشاک را نیز هنگامى که مرطوب هستند با اتوى داغ اتو کنید. لباس‌هایى از جنس لینن را مى‌توانید در صورتى که رنگشان سفید باشد با سفید کننده لکه گیرى کنید. یا براى مدت کوتاهى در مایع سفید کننده خیسانده و سپس خوب آبکشى کنید.

پارچه هاى کِشى یا استرچ: لباس‌هاى کشى را با دست بشویید. از آب گرم و شوینده‌اى ملایم استفاده کنید. یا آنها را در لباسشویى با درجه مخصوص الیاف مصنوعى بشویید. براى این لباس‌ها هرگز از سفید کننده استفاده نکنید. زیرا الیاف آنها را از بین مى‌برد. همچنین لباس‌هاى سفید کِشى را با لباس‌هاى رنگى در ماشین لباسشویى نشویید. این نوع لباس به سرعت رنگ مى‌گیرد. اغلب لباس‌هاى کِشى را مى‌توان با درجه حرارت‌هاى پایین اتو کرد.

نایلون و پُلى استر: لباس هاى نایلونى را بهتر است با دست بشویید. زیرا الیاف ظریفى دارند. در صورتى که از ماشین لباسشویى براى این پوشاک استفاده مى‌کنید، درجه شست وشو را روى درجه مخصوص الیاف مصنوعى قرار دهید.

ابریشم: بهتر است این لباس ها را خشک شویى کنید. زیرا اغلب ابریشم‌هاى رنگ شده، رنگ پس مى دهند. در غیر این صورت پارچه‌هاى ابریشمى را با دست و با آب گرم و صابون به آرامى بشویید و آبکشى کنید. آب اضافى پارچه را با اندکى فشردن آن بگیرید. و در حالى که هنوز مرطوب است آن را با درجه مخصوص ابریشم اتو کنید.

لباس هاى پشمى: لباس هاى پشمى را هرگز با آب گرم نشویید. چون الیاف پشم کاملاً جمع می شود و به اصطلاح آب مى رود. این لباس ها را با دست در آب سرد بشویید. یا به روش خشک شویى تمیز کنید.

منبع: پردیبا