مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: چند روش ساده برای از بین بردن بوی سیر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یکی از مهم ترین مواد غذایی که در هر آشپزخانه ای یافت می شود ، سیر می باشد. هیچکس در این که سیر دارای مواد بسیار مفیدی است شک ندارد. متاسفانه مهم ترین ایرادی که سیر دارد ، بوی بدش می باشد. بوی سیر بسیار قوی است و اگر با استفاده از ترفندی آن را از بین نبرید ، می تواند تا 72 ساعت باقی بماند. برای از بین بردن بوی بد سیر می توانید از مواد مختلفی استفاده کرد که در خانه هر کسی وجود دارد. ما در این مقاله از مجله پزشکی نت سلامت قصد داریم تا شما را با روش هایی برای از بین بردن بوی سیر آشنا کنیم.

دستان خود را به فلز ها بمالید

برای از بین بردن بوی بدن سیر از روی دست های خود بهتر است نا آنها را به میله های فلزی بمالید. سیر دارای مواد معدنی بسیاری است که در بیشتر آنها شما می توانید ترکیب گوگرد را پیدا کنید. گوگرد به سادگی به فلز ها می چسبد. پس شما می توانید به راحتی با مالیدن دست های خود به میله های فلزی از شر بوی سیر خلاص شوید. البته بهتر است بعد از این کار دست های خود را با آب نیز بشویید تا ترکیب های مضر فلزات نیز از روی دست های شما زدوده شوند.

استفاده از سیب زمینی

یکی از راه ها برای از بین بوی سیر از روی دست ها استفاده از سیب زمینی می باشد. بدین منظور شما باید ابتدا سیب زمینی را در یک ظرف آب پز کنید و سپس آن را با استفاده از چاقو به دو قسمت تقسیم کنید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید هر کدام از این نیمه های سیب زمینی را بر روی دست های خود قرار دهید تا بوی سیر به کلی از روی دست های شما از بین برود. البته در حین انجام این حرکت مواظب باشید تا دست های خود را نسوزانید.

خوردن خردل

برای از بین بردن بوی سیر از دهان ، می توانیم از سس خردل استفاده کنیم. خردل دارای زردچوبه می باشد و زردچوبه یکی از بهترین مواد برای از بین بردن بوی بد دهان می باشد. ابتدا یک قاشق غذا خوری سس خردل را در دهان خود بچرخانید و سپس آن را بیرون بریزید. بعد از این کار به هر اندازه که دوست دارید از سس خردل قورت بدهید تا اثر بوی بد سیر از گلو و ریه های شما نیز از بین برود. اگر این روش در شما اثر نکرد کافی است تا سس خردل را با چند قاشق نمک مخلوط کنید.

استفاده از نعناع

پر مصرف ترین قرص طعم دار در تمام دنیا ، قرص های نعنایی می باشند. نعناع دارای خاصیت بوگیری بسیار قوی می باشد و به همین دلیل است که همه شرکت های آدامس سازی از آن برای ساخت آدامس های خوش بو کننده استفاده می کنند. سریع ترین راه برای از بین بردن بوی بد دهان استفاده تز آدامس های نعنایی می باشد ولی باید بدانید که استفاده از این روش بوی بد را به صورت موقتی از بین می برد.
استفاده از جعفری

جعفری در کنار ریحان معطر ترین سبری های خوراکی محسوب می شوند که در هر خانه ای پیدا می شوند . جعفری می تواند به عنوان یک بوگیر بسیار قوی عمل کند. این ماده به دلیل داشتن میزان کلورفیل بالا یکی از بهترین خوشبو کننده های طبیعی محسوب می شود. همچنین در جعفری خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی نیز وجود دارد که این بدان معنی است که جعفری می تواند به صورت قطعی بوی بد دهان را از بین ببرد. البته باید ذکر کنیم که تنها جعفری تازه همچنین خاصیتی دارد چرا که سبزی های خشک شده کلروفیل های فعال خود را از دست داده اند.

منبع : نت سلامت