مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: 8 راه پیشگیری از سرطان پستان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
فقط خواندن این کلمات می تواند زنان بسیاری را نگران کند. و این طبیعی استاما امروزه بسیاری از اخبار خوب در مورد سرطان سینه وجود دارد. درمان ها بهتر می شوند و بیشتر از همیشه در مورد راه های پیشگیری از بیماری شناخته شده میشود. این هشت مرحله ساده می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. نه هر کسی برای هر زن اعمال می شود، بلکه می تواند تاثیر بزرگی داشته باشد.
1. وزن خود را همیشه چک کنید

آسان است که وزن خودرا همیشه چک کنید چون اغلب گفته می شود، اما حفظ وزن متعادل یک هدف مهم برای همه است. داشتن اضافه وزن می تواند خطر بسیاری از سرطان های مختلف، از جمله سرطان سینه، به خصوص بعد از یائسگی را افزایش دهد.
2. از لحاظ جسمی فعال باشید

ورزش به عنوان یک گلوله نقره ای برای سلامتی بسیار مناسب است و زنانی که حداقل 30 دقیقه در روز فعال هستند، خطر ابتلا به سرطان پستان را پایین می آورند. ورزش منظم نیز یکی از بهترین راه های کمک به نگه داشتن وزن متعادل است.
3. میوه ها و سبزیجات خود را بخورید و الکل را از بین ببرید

یک رژیم سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. سعی کنید از میوه ها و سبزیجات زیادی استفاده کنید و الکل را در سطوح متوسط ​​یا پایین نگه دارید. در حالی که مصرف نوشیدنی متوسط ​​می تواند در قلب سالمندان مفید باشد، حتی میزان مصرف پایین می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. اگر به طور متوسط ​​نوشیدنی مصرف کنید، احتمالا دلیل دیگری برای متوقف کردن وجود ندارد. اما اگر بیشتر بخورید، باید کاهش یا ترک کنید.
4. سیگار نکش

افراد سیگاری و غیر سیگاری به طور یکسان می دانند که سیگار نباید بکشن. بالا رفتن کیفیت زندگی و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و حداقل 15 عدد سرطان – از جمله سرطان سینه – همچنین باعث بوی بد نفس، دندان های بد و چین و چروک می شود.
5. تغذیه با شیر مادر، در صورت امکان

تغذیه با شیر مادر در مجموع یک سال یا بیشتر (برای همه کودکان ترکیب شده) خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد. این نیز دارای مزایای بهداشتی برای کودک است.
6. اجتناب از قرصهای کنترل تولد، به ویژه پس از 35 سالگی یا اگر سیگار میکشید

قرص های کنترل قلب هر دو ریسک و منافعی دارند. در حالی که زنان قرصهای کنترل قند خون را مصرف میکنند خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش میدهند با این وجود، پس از متوقف کردن قرص، این ریسک سریع از بین می رود. خطر سکته مغزی و حمله قلبی نیز در حالی که خوردن قرص افزایش می یابد – به ویژه اگر زن سیگار می کشد. با این حال، استفاده طولانی مدت نیز می تواند مزایای مهمی مانند کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان، سرطان روده بزرگ و سرطان رحم را داشته باشد – به غیر از بارداری ناخواسته – به همین علت نیز به نفع آن است. اگر شما در مورد سرطان پستان بسیار نگران هستید، اجتناب از خوردن قرصهای جلوگیری از بارداری یک گزینه برای کاهش خطر است.
7. اجتناب و استفاده هورمونها پس از یائسگی

هورمونها بعد از یائسگی نباید طولانی مدت برای جلوگیری از بیماری های مزمن مانند پوکی استخوان و بیماری های قلبی استفاده شود. مطالعات نشان می دهد آنها اثر متفاوتی بر سلامتی دارند، خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش می دهند اما هر دو هورمون های استروژنیک و هورمون های استروژن و پروژستین خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهند. اگر زنان انجام هورمون های پس از یائسگی را داشته باشند، باید برای کوتاه ترین زمان ممکن باشد.
8. تاموسیفن و رالوکسیفن برای زنان در معرض خطر

اگر چه معمولا به عنوان یک “رفتار سالم” یاد نمی شود مصرف داروهای تجویز شده تاموکسیفنو رالوکسیفن می تواند به طور چشمگیری خطر سرطان پستان را در خانم ها کاهش دهد.این داروهای قدرتمند می توانند عوارض جانبی داشته باشند، بنابراین آنها برای همه مناسب نیستند. اگر فکر می کنید که در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستید هستی، با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا تاموکسیفن یا رالوکسیفن ممکن است برای شما مفید باشد یا نه.
تاریخچه خانواده خودرا پیدا کنید

زنان با سابقه خانوادگی سرطانی می توانند اقدامات ویژه ای برای محافظت از خود بکنند، بنابراین زنان باید سابقه خانوادگی خود را بدانند. اگر شما یک مادر یا خواهر دارید که سرطان سینه یا تخمدان را به خصوص در سن زایمان ایجاد کرده اید، ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه باشید یک پزشک یا مشاور ژنتیک می تواند به شما در درک وضعیت خانوادگی این بیماری کمک کند.
آزمایش را فراموش نکن

علیرغم برخی اختلاف نظرها، مطالعات نشان می دهد که آزمایش سرطان پستان با ماموگرافی موجب افزایش عمر در زندگی می شود. این کار به جلوگیری از سرطان کمک نمیکند، اما این می تواند در ابتدای سرطان در زمانی که بیشتر قابل درمان است، کمک کند. برای اکثر زنان، ماموگرام های معمولی می توانند در سن 40 سالگی شروع شوند، اما توصیه های خاص بر اساس سن و خطر متفاوت است.
اگر سن 40 تا 44 سالگی داشته باشید،

شما می توانید سالم ماموگرام را شروع کنید. مهم است که با پزشک درباره خطر و مزایای ماموگرام در این سنین صحبت کنید.
اگر شما 45 تا 54سال سن دارید :

ماموگرام هر سال توصیه می شود.
اگر شما سن 55 یا بالاتر دارید:

ماموگرام ها هر ساله توصیه می شود. شما می توانید انتخاب کنید که هر سال آنها را ادامه دهید.

منبع: طب فارسی