مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: آموزش پخت باقلوا (مالیبو مارکت)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آموزش پخت باقلوا
باقلوا
نوشیدن یک چای تازه دم با یک تکه باقلوای خوشمزه  خانگی پر مغز می تواند تمام خستگی های یک روز سخت را ازتن شما دربیاورد. این شیرینی بسیار انرژی زا و نیرو بخش هست با راهنمای پخت شیرینی و کیک مالیبومارکت همراه شوید تا طعم شیرین زندگی را به خانه های خود ببرید.

باقلوا شیرینی بی نظیری و پرطرفداری  است که در کشورهای ایران، ترکیه، کشورهای آسیای میانه و برخی کشورهای [/color]عربی، یونان، قبرس و برخی مناطق روسیه تهیه می‌شود.

این شیرینی همانند دیگر شیرینی های ایرانی از جمله شیرینی زبان، نان برنجی و کلوچه نخودچی مورد پسند همه ی ما ایرانی میباشد.

تهیه این شیرینی شامل سه مرحله است :

1: درست کردن خمیر لواش که مشابه خمیر نان است

2: شربت باقلوا

3: مایه ای که حاوی بادام بوده و در وسط باقلوا قرار میگیرد

مواد لازم:
مغز بادام چرخ کرده      500  گرم

شکر                        250 گرم

هل                          یک قاشق سوپ خوری

زرده تخم مرغ             2 عدد

شیر                         یک پیمانه

روغن                      2 قاشق سوپ خوری

آرد                        150 تا 200 گرم

بیکینگ پودر             نصف قاشق مربا خوری

شکر برای شربت         500  گرم

آب                         5/1 پیمانه

گلاب                      نصف پیمانه

کره                       150 گرم

طرز تهیه :
ابتدا خمیر لواش را آماده می کنیم بدین صورت که شیر و روغن زرده تخم مرغ و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده بهم بزنید سپس شروع کنید آرد را به این مایه اضافه کنید تا خمیر حاصل شود. خمیر باید بگونه ای باشد تا به دست نچسبد ولی سفت هم نباشد خمیر را خوب ورز دهید سپس در کیسه ی نایلون بگذارید تا 2 ساعت بماند.

جهت آماده کردن مایه ی داخل باقلوا بادام ، شکر و هل را باهم مخلوط کنید .



از خمیر، یک گلوله به اندازه ی گردو جدا کنید. جعبه ی فلزی یا هر ظرف قابل استفاده در فر را انتخاب کنید و خمیر را کف آن پهن کنید سپس گلوله ی دیگر را جدا کرده به همین روش روی لایه ی اول پهن کنید. میتوانید 2 تا 3 ورقه خمیر لواش را روی هم قرار دهید سپس مخلوط بادام ، شکر و هل را روی این ورقه ها بریزید و با دست فشار دهید و کمی گلاب روی آن بپاشید دقت داشته باشید که گلاب نباید زیاد ریخته شود که باعث شل شدن خمیر گردد. تمامی مراحل بادام را چندین بار انجام دهید و لایه ی آخری را با بادام بیشتری بپوشانید شما همچنین میتوانید بجای بادام از مغز پسته ی خرد شده استفاده نمائید. در پایان باقلوا را با کارد بصورت لوزی یا مربعی ببرید .



کره را آب کرده روی باقلوا بریزید و باقلوا را در فر، در طبقه ی میانی به مدت 20 دقیقه با حرارت 300 درجه قرار دهید وقتی باقلوا طلایی شد سینی را بیرون بیاورید و بگذارید سرد شود در این حین شکر را با آب مخلوط کنید و بجوشانید تا کمی غلیظ شود سپس کمی گلاب به آن اضافه کنید. شربت به دست آماده را بر روی باقلوا بریزید. باقلوای شما آماده ی طبخ است.

توجه داشته باشید که رنگ باقلوای  آماده شده باید طلایی روشن باشد . این نوع باقلوا رامی توانید در دمای اتاق به مدت یک هفته نگه دارید.

امیدواریم که از این شیرینی لذیذ لذت ببرید .