۱۳۹۷-۳-۱۸، ۰۱:۲۵ عصر
۱٫حس تعجب کودکانه خود را حفظ کنید
بزوس در یکی از مصاحبههای خود با Four Peaks به حفظ احساس کودکانه اشاره میکند از نظر او اکثر کارآفرینان موفق تلاش میکنند احساسات خود را بهتر درک کنند چرا که باعث میشود کاری را انجام دهند که علاقه بیشتر و انگیزه بهتری برای انجام آن دارند؛ زنده نگه داشتن کودک درون کمک زیادی به این مسأله میکند، به علاوه، احساسات قوی کودکان باعث خلاقتر و شادتر شدن آنها میشود.
۲٫ برای رقیبانتان الگو باشید
جف بزوس در همان مصاحبه توضیح میدهد که همواره تمرکز آمازون بر روی مشتریان بوده و در طول این سالها، آزمایش، پیروزی و شکستهای زیادی را تجربه کرده است تا به آنچه که برای مشتریانش بهترست دست پیدا کند. همواره یکی از اهداف اصلی او در آمازون ایجاد سازمانهای الگو برای خدمات مشتری محور است. برای موفقیت مجموعه کاریتان سعی کنید برای سایر رقیبان یک الگو و نمونه باشید.
۳٫ مد روز را دنبال نکنید
در طول یکی از سخنرانیهای آکادمی موفقیت، بزوس به این مسأله اشاره میکند که هنگام راه اندازی یک شرکت یا ارائه خدمات به مشتریانتان سعی نکنید دنبال مد روز باشید بلکه آنچه برای مشتریانتان بهتر است را انجام دهید.
سعی نکنید ایدههای مد روز را که همزمان افراد زیادی در حال انجام آن هستند را اجرا کنید و تنها به علاقه خود و آنچه که به مشتریانتان ارزش بیشتری میدهد فکر کنید. از نظر جف بزوس نقطه شیرین موفقیت همین است، پس سعی کنید شدیداً روی این مسأله مُصر باشید.
جف بزوس با استایل اسپرت
۴٫ جسور باشید
برای به دست آوردن موفقیتهای بزرگ باید جسور باشید، دائماً در حال آزمون و خطا باشید و ناکامی را در نظر بگیرید. این مرد موفق و ثروتمند، در طی یکی از مصاحبههایش اعتراف میکند که تا به حال میلیاردها دلار خرابی و خسارت برای آمازون به بار آمده است اما تنها چند پروژه موفقیت آمیز توانسته است تمام خسارات را جبران کند. Amazon Kindle، AWS و prime نمونه هایی از پروژه های بسیار موفق و تصمیمات جسورانه او هستند که جبران تمام شکستها و ناکامیهای او نیز به حساب میآیند.
برای خواندن مطالب بیشتر به سایت مجموعه تخصصی آموزش تیم سازی و موفقیت بیست و1 مراجعه کنید.
منبع:https://bisto1.com