مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: درمان سنگ کلیه در طب سنتی ابوعلی سینا با استفاده از آب قلیایی و رژیم قلیایی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
درمان سنگ کلیه در طب سنتی و پزشکی امروز یکی از مهمترین مباحث بوده است و بررسی های صورت گرفته نشان داده است که در طب سنتی نیز استفاده از آب قلیایی و رژیم قلیایی در درمان سنگ کلیه مطرح بوده است.
طب سنتی ابوعلی سینا یکی از معتبرترین مراجع طب سنتی در جهان محسوب می شود و مهمترین کتاب آن، قانون، به زبان های مختلف جهان ترجمه شده و در دانشگاه های معتبر تدریس می گردد.
محققان دانشگاه بوعلی سینا همدان مطالعه ای جامع در زمینه درمان سنگ کلیه در طب سنتی و مقایسه آن با طب پزشکی امروز انجام داده اند.
نتایج این مطالعه حاکی از آن است که چه در طب سنتی و چه در علم پزشکی امروز نوشیدن روزانه 2 لیتر آب توصیه شده است.
زیرا نوشیدن آب معدنی موجب بهبود کارکرد کلیه گردیده و احتمال بروز سنگ کلیه را بسیار کاهش می دهد.

انواع سنگ کلیه
سنگ های کلیه در علم رژیم درمانی به دو دسته سنگ های اسیدی و قلیایی دسته بندی می شوند.
اغلب سنگ های شناخته شده نظیر اگزالات کلسیم، سیستئین و اسید اوریک، اسیدی بوده و برای درمان آنها باید از مواد غذایی قلیایی نظیر آب غنی شده با کلسیم استفاده کرد.
پزشکان در سالهای قبل برای جلوگیری از این سنگ ها رژیم کم کلسیم را پیشنهاد می کردند که بسیار مضر بوده و باعث پوکی استخوان و عود مجدد سنگ می گردید.
ولی در طب سنتی و امروز برای پیشگیری از ایجاد سنگ های اگزالات کلسیم، سیستئین و اسید اوریک، قلیایی نمودن ادرار باید با مصرف رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات، مصرف مکمل سیترات یا سیترات تجویز شده توسط پزشک، یا نوشیدن آب معدنی قلیایی صورت گیرد.
برای جلوگیری از تشکیل سنگ های قلیایی نظیر فسفات کلسیم و استروویت، نیز ادرار باید اسیدی شود؛ آب زغال اخته و بتائین می توانند pH ادرار را کاهش دهند.


درمان سنگ کلیه در طب سنتی ابوعلی سینا
مطالعه ای پژوهشی در مجله طب سنتی تحت عنوان "بررسی فیزیولوژی تشکیل سنگ کلیه و راههای درمان سنگ کلیه در طب سنتی از دیدگاه طب ابوعلی سینا و طب امروز" منتشر شده است.
در این مطالعه استفاده از روش های مختلفو طب امروز مورد بررسی قرار گرفته است.
امروزه در درمان حاد سنگ کلیه در کنار مایع درمانی و داروهای کنترل کننده درد، به طور روزافزونی از داروهای ضد اسپاسم، اورتروسکوپی وآزمایش های متابولیک استفاده می شود.
از دیدگاه ابوعلی سینا مادۀ اصلی عامل تشکیل سنگ در کلیه، غذاهای غلیظ، شیرینی های لزج، میوه های ترشمزه دیر هضم و میوه های تولید کننده خلط لزج است.
درمان سنگ کلیه در طب سنتی ابوعلی سینا با دادن داروهای گیاهی ادرار آور و سنگ شکن بوده است.
بنابراین تشخیص و درمان سنگ کلیه در طب سنتی ابوعلی سینا و پزشکی امروزهم سو و در یک راستا می باشند، ولی هر کدام به نوعی متفاوت.
به این صورت که درمان سنگ کلیه در طب سنتی ابن سینا با دادن داروهای ملین و رژیم های غذایی خاص انجام شده و به کمک گیاهان دارویی ابتدا به پیشگیری از تشکیل سنگ و سپس به قلیایی یا اسیدی ساختن ادرار و دفع سنگ می پردازد.
ولی در طب جدید با استفاده از داروهای شیمایی و گاهی رژیم های غذایی خاص سنگ کلیه درمان می شود.
استیک آلکالاین به عنوان یک تولید کننده آب غنی شده آشامیدنی با افزودن مقادیر کافی از هیدروژن، تا 150 میلی گرم بر لیتر یون کلسیم و 30 میلی گرم بر لیتر یون منیزیم، آب را قلیایی کرده که برای سلامت کلیه، استخوان ها، دندان ها و عملکرد مغز مفید می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول با کارشناسان اسمارت لایف در ارتباط باشید

منبع: حسنین پریسا، فاضلی فرزانه. بررسی فیزیولوژی تشکیل سنگ کلیه و راههای درمان آن از دیدگاه طب ابوعلی سینا و طب امروز. مجله طب سنتي اسلام وايران. ۱۳۹۳; ۵ (۴) :۲۹۴-۳۰۳