مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: فرش کاشان دقیقا به چه معنا است و چقدر با آن آشنایی دارید؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
فرش کاشان از بهترین*ها است. تقریبا هر کسی که با مفهوم فرش آشنایی داشته باشد با این جمله موافق است. فرش های دستباف کاشان همیشه زبانزد خاص و عام بوده*اند و بعد از آن، این شهر زیبا با درک نیاز جدید بازار و همگام با سایر کشورهای جهان تصمیم به قدم گذاشتن در راه تولید و بافت فرش ماشینی گرفت. این شهر با تجربه غنی خود در زمینه تولید فرش*های دستباف توانسته است در تولید فرش ماشینی نیز بسیار موفق عمل کند. شهرک*های صنعتی موجود در این شهر، کارخانجات مختلفی را دربر می*گیرند. این شرکت*ها و کارخانجات با کیفیت*های مختلف و در ابعاد گوناگون مشغول به فعالیت هستند و به طور متوسط فعالیت*های آنها در بازار فرش خوب پیش می*رود. پس بهتر است یک بار برای همیشه، به خاطر بسپارید که منظور از فرش کاشان، برندی خاص نیست بلکه فرش کاشان کلا به فرش*هایی گفته می*شود که در این شهر و در کارخانجات مختلف آن تولید و بافته می*شوند.

   پس فرش ماشینی کاشان، برندی ویژه و خاص نیست. اگر بخواهیم به اسامی کارخانه های فرش کاشان اشاره کنیم می*توان از فرش قیطران کاشان یاد کنیم. برندهای خوب این کشور در طرح*ها و مدل*های گوناگونی فرش*های باکیفیتی ارائه می*کنند. از جمله طرح*های پرفروش و پرطرفدار فرش ماشینی می*توان به طرح فرش کاشان عرب، فرش کاشان طرح پارادایس، فرش کاشان طرح رز، فرش کاشان طرح باغ ارم، فرش کاشان طرح گلستان و… اشاره کرد. تولید فرش ماشینی در شهرک*های صنعتی کاشان با رقابت و شور خاصی در جریان است.
   انواع فرش ماشینی کاشان چیست؟

   فرش های ماشینی در ابعاد، تراکم*ها و قیمت*های مختلفی به بازار عرضه می*شوند. یکی از متنوع*ترین بازارها، متعلق به همین بازار فرش ماشینی است. همه ایرانی*ها به کف*پوش منزل خود اهمیت می*دهند. اینجا در کشور ما، فرش یکی از مهم*ترین عناصر خانه به شمار می*رود. خیلی اوقات، تنها با پهن کردن یک فرش در اتاقی، گرما و جوی بی*نظیر می*توان به آن اهدا کرد. پس بدیهی است که مشتریان بازار فرش به ویژه فرش ماشینی بسیار زیاد است. علاوه بر اهمیتی که ایرانی*ها برای فرش قائل هستند، علاقه و دل*بستگی زیادی هم به طرح*های سنتی دارند. این طرح*های سنتی باعث می*شود تا منازل ایرانی با وجود فرش*های دستباف یا ماشینی اصالت خاصی را تجربه کند.

   نکته مهمی که وجود دارد، این است که اگر چه همه ایرانیان مایل هستند که فرش ایرانی دستباف در منزل خود داشته باشند اما به خاطر قیمت بالای آن، همه از عهده خرید چنین فرشی برنمی*آیند. پس کاشانی*های پیش*گام در صنعت فرش ماشینی یکی از خردمندانه*ترین تصمیمات خود در زمینه تجارت را اخذ کردند و اقدام به راه**اندازی مجموعه کارخانجاتی کردند که از سال*های ۵۰ به بعد در مسیر رشد و رونق قدم برداشتند.

   انواع فرش*های ماشینی که در کاشان به تولید می*رسند شامل: فرش*های ماشینی ۷۰۰ شانه، فرش ۱۰۰۰ شانه، فرش ۱۲۰۰ شانه، فرش ۱۵۰۰ شانه در تراکم*های مختلف است. ظرفیت تولید و استفاده از فناوری*های تازه در کارخانجات تولیدی کاشان به شکلی بوده است که موجب شده تا فرش*هایی ظریف و زیبا به بازار بیایند. یکی از شاهکارهای جالب این شرکت*ها، تولید فرش های ماشینی دستباف گونه*ای بوده است که به شدت به فرش دستباف شباهت دارند. این فرش*ها در شکل تابلو فرش نیز در بازار حضور دارند و شباهت زیادی به فرش*های محلی دارند. فرش*های تولیدی کارخانه*های فرش کاشانی اکثرا از مواد مرغوبی چون اکریلیک تولید شده*اند و فاقد موادی هستند که موجب حساسیت و بیماری در افراد می*شود. پرز ندادن فرش*ها، طرح*های زیبا، الیاف مرغوب و … از مواردی هستند که باعث بالا رفتن کیفیت فرش*های ماشینی امروزی شده*اند.

   علاوه بر فرش*های ماشینی کلاسیکی که در بازار وجود دارد و انواع برندهای کاشانی و سایر شهرهایی که آنها را تولید می*کنند، فرش*های ماشینی در قالب فرش*های فانتزی نیز تولید می*شوند. فرش*های جدیدی مانند فرش شگی، فرش شنل، انواع گلیم*های ماشینی و گبه*ها نیز از تولیدات کاشانی*ها به طور ماشینی هستند.

   بازار فرش ماشینی واقعا گسترده است و همان*طور که عنوان شد واقعا انواع مختلفی از فرش در این بازار تولید می*شود. هر یک انواع و اقسام استفاده*ها را میسر می*کنند و به معنای واقعی کلمه برای ارضای نیازهای مشتری ایرانی مناسب هستند.

   فرش ماشینی ترک نیز در شکل*ها، ابعاد و طرح*های گوناگون به بازار ایران راه پیدا کرده است. صنعت نساجی در ترکیه از رشد و رونق خوبی برخوردار است. این رشد و رونق باعث شده که صادرات فرش*های این کشور به نقاط مختلف دنیا هم صورت بگیرد و در بازارهای جهانی نیز موفق عمل کند. اما واقعیت این است که اگر چه ترک*ها دارای توانایی*های زیادی در عرصه تولید فرش ماشینی و فانتزی و… هستند اما نمونه*های ایرانی به هیچ وجه از رقیب ترک خود عقب نیستند و حتی در بعضی موارد با قیمتی بسیار مناسب*تر می*توانند گزینه*ای مطلوب برای مشتریان وطنی باشند.

   فرش کاشان با آن همه پشتوانه تاریخی و مهارتی که بافندگان در زمینه تولید فرش*های دستباف داشته*اند، قطعا یکی از توانمندترین* بازیگران بازار فرش حتی در جهان هستند. اگر قصد خرید فرش کاشان برای منزل خود دارید، نیازی به تحمل سختی راه و مسافت طولانی برای مراجعه به بازار فرش یا فروشگاه*های مختلف نیست. شما به راحتی می*توانید به فروشگاه*های آنلاین مراجعه کنید. تعداد این فروشگاه*های آنلاین و مجازی فرش روز به روز در حال گسترش است. بنابراین باید حواس*تان را به خوبی جمع کنید و تنها به فروشگاه*هایی مراجعه کنید که دارای نشان*های رسمی از ارگان*های دولتی هستند و فعالیت آنها در چارچوب مقررات رسمی و دولتی است. اگر فروشگاه مجازی که به آن مراجعه می*کنید، فاقد نشان*های رسمی و دولتی بود هرگز اقدام به خرید از آن نکنید. زیرا ممکن است بحث کلاه*برداری به میان باشد و نتوانید خرید خوبی داشته باشید.

   فروشگاه اینترنتی فروش فرش مرداس یکی از فروشگاه*های آنلاینی فرش کاشان است که به شما در زمینه ارائه خدمات فروش فرش، کمک می*کند. برگزاری جشنواره*های تخفیفی، شرایط پرداخت اقساط و… نشان از آن دارد که این فروشگاه با هدف حمایت از مشتری احداث شده و ضمن اینکه تمایل به فروش و کسب سود دارد، می*خواهد رابطه*ای دوسویه با مشتری ایجاد کند و طی این رابطه، تجربه خوبی از تعامل و خرید برای آنها رقم بزند.منبع:فرش کاشان