مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: داور مطرح ایرانی خودکشی کرد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
وبگردی 20:30:با این وجود برای اطلاع از جزئیات این خبر می توان به سفر دکتر تئو زوانزیگر، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان اشاره داشت. وی پس از اطلاع از خودکشی بابک رفعتی ضمن سفر به شهر کلن و پیگیریهای فراوان، طی کنفرانسی مطبوعاتی اطالاعات بیشتری از این اتفاق تأسف برانگیز را در اختیار رسانه های آلمانی قرار داده است.

براساس این گزارش، دکتر تئو زوانزیگر در تشریح چگونگی این حادثه می گوید:«ساعت حدود 13:30 بوده که هنشل هولگر، پاتریک ایتریخ و فرانک ویلنبرگ -همکاران رفعتی- به درب اتاقی که این داور در آن اقامت داشته مراجعه می کنند اما با وجود گذشت دقایقی رفعتی درب اتاق را باز نمی کند و به همین خاطر همکاران وی نگران می شوند و موضوع را به مسئول هتل هایت اطلاع می دهند. پس از این، یکی از خدمتکاران هتل با شکستن درب اتاق رفعتی به همراه دیگر داوران وارد محل می شوند و با رفتن به حمام، جسم این داور را در وان حمام غرق در خون می بینند.
*پیدا شدن نامه خداحافظی

زوانزیگر در ادامه می افزاید: «هولگر، ایتریخ و ویلنبرگ که با حضور به موقع شان باعث نجات این داور از مرگ حتمی شده بودند، در بررسی اتاق رفعتی به یک نامه برخورد کرده اند که چیزی شبیه به یک نامه خداحافظی بوده است. هرچند این نامه هنوز به طور دقیق و کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته است.»

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان ضمن تقدیر از هولگر، ایتریخ و ویلنبرگ می گوید: «به کمک این سه داور، بابک رفعتی سریعا به بیمارستان برده شده است و پزشکان نیز با تلاش فراوانی که داشته اند نگذاشتند تا برای وی اتفاق ناگوارتری رخ دهد.»

با این وجود، پس از اعلام نظر رئیس فدراسیون فوتبال آلمان و هماهنگی پاتریک ایتریخ(داور چهارم مسابقه) با ولفگانگ نیرزباخ، دبیرکل فدراسیون فوتبال آلمان این مسابقه به تعویق افتاده است.
*مارکوس مرک: واقعا شوکه شدم!

در همین راستا، مارکوس مرک داور قدیمی و مشهور فوتبال آلمان که در سال 2008 پس از بازنشسته شدن از داوری، جای خود را به بابک رفعتی داده بود نیز پس از شنیدن خبر خودکشی این داور ضمن ابراز تأسف شدید در گفتگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی Sky می گوید:« از شنیدن این خبر واقعا شوکه شدم و به اعتقاد من این مسئله بسیار نگران کننده است چراکه من نسبت به او شناخت خوبی دارم و رفعتی را بعنوان یکی از داوران موفق بوندسلیگا می شناسم.»
مارکوس مرک در پاسخ به اینکه چه عاملی میتواند سبب بروز چنین اتفاقی شود، به Sky می گوید:« شاید یکی از دلایل آن فشار فوتبال بوده باشد، با این وجود اما نمی توان هیچگونه صحبت خاصی در این زمینه داشت و تنها امیدوارم که او به زودی بهبود یابد.»
*افسردگی عامل خودکشی ؟!
همچنین برخی رسانه های کشور آلمان نیز احتمال دادند که این داور بعلت افسردگی، اقدام به خودکشی کرده است.

بابک رفعتی که از سال 2008 در لیست داوران بین المللی فیفا حضور داشت در سال 2010 رتبه دوم بدترین داوران بوندسلیگا را بدست آورده بود و همین مسئله باعث شد تا او شانس حضور در جمع داوران آلمانی حاضر در لیست بین المللی فیفا در سال 2011 را از دست بدهد، براین اساس یکی از احتمالاتی که در خصوص خودکشی وی مطرح است می تواند همین افسردگی ناشی از عدم حضور وی در لیست داوران بین المللی فیفا است باشد.

بابک رفعتی هم اکنون در بیمارستان به سر می برد و تا کنون هیچ یک از خبرنگاران رسانه های آلمانی قادر به ارتباط و گفتگو با این داور ایرانی الاصل و خانواده وی نشده اند.