مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک
معجزه الهی در قرآن - نسخه‌ی قابل چاپ

+- مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک (https://atamalek.ir)
+-- انجمن: حیات طیبه (https://atamalek.ir/forum-15.html)
+--- انجمن: سمت خدا (https://atamalek.ir/forum-17.html)
+--- موضوع: معجزه الهی در قرآن (/thread-2649.html)



معجزه الهی در قرآن - متین - ۱۳۹۱-۵-۱۳

معجزه الهی در قرآن

الف- تفاوت سر انگشتان انسانها

در سال 1884م برای اولین بار برای شناختن افراد از سر انگشت استفاده شد و

این روش ‏در همهء کشور ها رواج یافت، چون پوست سر انگشتان خطوطی بسیار دقیقی بشکل

قوسی، ‏کجدار و دایره ای دارند که در طول زندگی انسان تغییر نمیکنند، ولی نشان

انگشتان در همهء انسانها باهم متفاوت اند و دو انسان پیدا نمیشود ‏که این خطوط در

آنها یکسان باشد. این یک معجزهء الهی است. خدای حکیم در بیان این مطلب ‏میفرماید:

أیحسب الإنسان ألن نجمع عظامه؟ سوره القیامه - آیه ٣

آیا انسان می پندارد که ما استخوانهای او را جمع نخواهیم کرد.

بلی قادرین علی أن نسوی بنانه. ‏سوره القیامه - آیه 4

آری ما قادریم که حتی انگشتان(خطوط سرانگشتان)

او را دوباره به صورت اول موزون و مرتب کنیم.

ب - حروف مقطعات قرآنی

1 – تکرار حروف مقطعات را حذف نمایید 2 – 14 حرف باقی می ماند به تعداد 14 معصوم

3 – 14 حرف جمله صراط علی حق نمسکه را می سازند.

ج – رابطه تعداد حروف آیه پنج سوره قصص با نام مبارک مهدی(عج)

– آیه5 سوره قصص و نریدو ان نمن علی الذین استضعفوا .......

در باره امام زمان(عج) است= تعداد حروف این آیه ۵۹ عدد می باشد.

- مهدی(عج) به ابجد = 59 می باشد. – عدد 59= جمعش(9+۵)=۱۴

– عدد 14 یعنی چهاردهمین امام معصوم حضرت مهدی (عج) می باشد.

د – نام مبارک پیامبر اسلام محمد(ص)

1 – محمد به ملفوظی= میم – حا - میم – دال 2– زبر حروف ملفوظی = م – ح - م – د

3 – بینات حروف ملفوظی = یم – ا – یم – ال 4 = جمع بینات ملفوظی به ابجد =132 5= اسلام = 132 6–بینات اسم پیامبر محمد(ص) =132

7 – محممد بدون تشدید هم به ابجد = 132

ه – نام مبارک حضرت علی (ع)

1 – علی به ملفوظی=عین – لام – یا 2 – بینات ملفوظی = ین – ام – ا

3 – جمع بینات ملفوظی به ابجد = 102 4– ایمان = 102

خدا در قرآن به مسلمانان می گوید" نگویید که ایمان آورده ایم بلکه شما اسلام آوردید"

و– اصحاب یمین چه کسانی هستند؟

1 – یمین به ابجد = 110 2-علی (ع) به ابجد = 110

ح – غدیر خم و علی(ع)

1– غدیر خم به ابجد= 1854 2– 1854 جمع عددش = 18

3 – زمان= 18 ذی الحجه 4 - ابلاغ کننده محمد (ص) - محمد =92

5 – حاصل جمع این زمان و مبلغ در باره کیست = ؟ 6 – زمان 18 + محمد(ص)92=؟

7 - 18 + 92 =110 8– علی(ع) =110

ط- امام علی (ع) مولود کعبه

1 – زمان = 13 رجب 2 – مکان =کعبه

3 - کعبه به ابجد= 97 4– حاصل جمع این زمان و مکان کیست = ؟

5 – زمان 13 + مکان 97 = 110 6– علی (ع) = 110

ی – اول و آخر سوره النباء 1 – اولین کلمه این سوره = عم

2 - عم یتساء لون =مردم از چه خبر مهمی سوال می کنند. 3 – عن النباء العظیم = از خبر بسیار بزرگ

4– الذی هم فیه مختلفون = که در آن اختلاف کلمه پیدا کردند. 5-کلا سیعلمون = چنین نیست بزودی خواهد دانست.

4 - عم به ابجد = 110 و علی (ع) هم =110

در درون سوال جواب به ابجد مشخص شده است.

5– نباء العظیم = به روایتی از پیامبر اسلام (ص)علی (ع) می باشد.

یا علی (ع) آن خبر مهم تو هستی

6 – فیه مختلفون = همان روز اول رحلت پیامبر بر سر خلافت علی (ع) اختلاف نظر پیدا شد و تا حالا ادامه دارد و مصیبت جهان اسلام و کل جهان از این اختلاف می باشد.

7 – آخرین آیه 40 .... یا لیتنی کنت ترابا = کافران در روز قیامت می گویند ای کاش خاک بودیم (تا دچار آتش کیفر نمی شودیم)

8 - تراب = خاک 9 – یکی از القاب مشهور علی(ع) = ابوتراب

10 – ابو تراب= پدر خاک 11- پیامبر(ص) فرمود: یا علی (ع) من و تو پدر این امت هستیم.

عم = جواب این دو حرف در اول اسم ع علی (ع) م محمد(ص) آمد.

12 – منظور از ترابا کافران= یعنی ای کاش شیعه علی(ع) بودیم 13 – یعنی ای کاش شیعه بودیم و ولایت علی (ع) قبول می کردیم.

ک– 72 دوفرقه شدن امت

1 – پیامبر اسلام (ص) فرمود: امت من 72 فرقه می شوند و فقط یک فرقه از آتش جهنم نجات پیدا می کنند.

2 – فرقه = 385 3– شیعه = 385

11 – لجاجت : دیگر نمی شود به جنگ اعداد و ریاضی و منطق رفت و نمی شود اینها را توجیه نمود.به اهل سنت می گوییم چرا ولایت علی(ع) پس از رحلت پیامبر که آن همه سفارش کردن نپذیرفتید:

می گویند : خوب اکثر مردم ابوبکر را قبول کردند. دموکراسی بود.

گفتیم : چرا عمر را بدون نظر اکثریت مردم قبول کردید. می گویند: چون سفارش ابوبکر بود. ما می گوییم یعنی سفارش ابوبکر از سفارش پیامبر اسلام(ص) بالاتر است. و اینجا نیاز به دموکراسی نبود. ساکت می شوند و هیچ استلالی ندارند. یک کلمه بلدند و آن اینکه می گویند : انت مشرک ما هم می گوییم : خدایا ما را با علی(ع) محشور فرما و شما را با ابوبکر و عمر و عثمان محشور فرماید. می گویند: امین

امام علی (ع) فرمودند: انا والله النباء العظیم الذی فیه اختلفتم منم آن نباء عظیم که در باره آن اختلاف دارید و در ولات او به نزاع برخاسته اید.

(تفسیر برهان جلد 4 صفحه 420 حدیث 9) در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که فرمود: النباء العظیم الولایه: نباء عظیم همان ولایت است.از امام حسین(ع) روایت شده که گفت: رسول الله (ص) به علی (ع) گفت: ای علی تو حجت خدایی، و تو درِ خدایی ، و تو راه به سوی خدایی، و تو نباء عظیمی (خبر بزرگ) و تو راه راستی ، و تو برترین نمونه و مثل(نورالثقلین ، جلد 5، صفحه 491)

با خواندن مطالب زیر دیگر جواب نمی توانید بدهید جزء فحش دادن:

حدیث داریم از اهل سنت و شیعه هرکس امام زمانش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است و همه هم شیعه و هم اهل سنت قبول دارند که حضرت زهرا(س) اهل بهشت است و سوره کوثر در باره او آمده است. پس اگر حضرت زهرا(س) اهل بهشت است امام او در هنگام مرگش چه کسی بود ه است اگر بگوییم

ابوبکر بوده در صورتی که همه می دانیم ایشان تا آخرین لحظه مرگش هم خلافت ابوبکر را قبول نکرد و علت شهادتش هم در سن 18 سالگی بخاطر دفاع از ولایت علی (ع) بوده است. پس آیا به مرگ جاهلیت حضرت مرده است. و اگر بگویید در هنگام مرگ امام او حضرت علی (ع) بوده است پس خلافت صالح و حقیقی در زمان مرگ حضر ت زهرا(س) مشخص می شود و

شما هیچ استدلالی ندارید و این هم یکی از راههای اثبات خلافت بلا فصل امام علی (ع) می باشد.

شما چاره ندارید چون بر حق نیستید وهیچوقت با استلال و منطق جواب نمی دهید یا از راه فحاشی و تهمت و نفرین و مشرک خواندن و یا از راه زور و انفجار جواب می دهید . می گوید ما اهل سنت یک میلیلرد جمعیت هستیم در قرآن چقدر آمده اکثرهم لا یعقلون

چند نفر سراغ دارید از علمای شیعه سنی شده اند و چه بسیار ند علمای سنی شیعه شدند.

ما یقین داریم پیامبر از طرف خداحضرت علی (ع) را جانشین خود منصوب نمود در کتاب الغدیر که همه از منابع اهل سنت نقل شده است و اگر در آخرت از ما سوال کردن می اندازیم گردن پیامبر اسلام (ص) می گوییم چون ما از طریق مختلف دانستیم شما سفارش کرده اید قبول کردیم اما شما که سنی شده اید چی با چه بهانه و حدیث و آیه قبول کرده اید. می دانید چرا چنینید چون در یک دل دو چیز متضاد جای نمی شود هم علی (ع) را دوست داشته باشید و هم غاصبین خلافتش و قاتل همسرش را یکی را باید انتخاب کنید. در باره اصحاب غار گفتید اما نگفتید کسی که جای پیامبر استقبال مرگ نموده کار مهمی انجام داده یا همراه پیامبر به غار رفته.

ابجد کبیر : ا =1 ب=2 ج= 3 د=4 ه=5 و=6 ز=7 ح=8 ط=9 ی=10 ک=20 ل=30 م=40 ن=50 س=60 ع=70 ف=80 ص=90 ق=100 ر=200 ش=300 ت=400 ث=500 خ=600 ذ=700 ض=800 ظ=900 غ=1000

1 - سوال نمودیم: یاعلیم مولود کعبه کیست؟ جواب داده شد: اول و آخرش شکاف است. شکاف کعبه هنگام تولد و شکافته شدن فرق سرهنگام شهاد ت

2- سوال شد: یا علیم امام زمان کجاست؟ جواب داده شد: مهدی(عج) صاحب است . (یعنی هم به زمان و هم به مکان ولایت دارد به امر اللهی هم صاحب زمان و هم مکان است وقتی به کل احاطه دارد به جزهم احاطه دارد)

3 - سوال علمی نمودیم: یا علیم بهترین مواد خوراکی برای جلوگیری از ریزش موچیست؟ جواب داده شد: مخرب هضم حاصلش

( می دانید هرچه مواد خوراکی اسیدی برای رویش مو خوب است جلوی ریزش مو را میگیرد اما دستگاه هضم یا معده را خراب می کند زیادش ضرر دارد پس اسید ضد چربی می باشد پس از مواد چرب کمتر استفاده نماید تا ریزش کمتر شود می دانید حتی مالیدن مواد اسید مثل آب لیموتازه پس از استعمام به مو سرمفید است ) و سوالات و جوابهای متعددی دیگری انجام شد.

نویسنده: علی بوداغی




RE: معجزه الهی در قرآن - متین - ۱۳۹۱-۵-۱۳

معجزه الهی در قرآن
الف- تفاوت سر انگشتان انسانها
در سال 1884م برای اولین بار برای شناختن افراد از سر انگشت استفاده شد و
این روش ‏در همهء کشور ها رواج یافت، چون پوست سر انگشتان خطوطی بسیار دقیقی بشکل
قوسی، ‏کجدار و دایره ای دارند که در طول زندگی انسان تغییر نمیکنند، ولی نشان
انگشتان در همهء انسانها باهم متفاوت اند و دو انسان پیدا نمیشود ‏که این خطوط در
آنها یکسان باشد. این یک معجزهء الهی است. خدای حکیم در بیان این مطلب ‏میفرماید:
أیحسب الإنسان ألن نجمع عظامه؟ سوره القیامه - آیه ٣
آیا انسان می پندارد که ما استخوانهای او را جمع نخواهیم کرد.
بلی قادرین علی أن نسوی بنانه. ‏سوره القیامه - آیه 4
آری ما قادریم که حتی انگشتان(خطوط سرانگشتان)
او را دوباره به صورت اول موزون و مرتب کنیم.
ب - حروف مقطعات قرآنی
1 – تکرار حروف مقطعات را حذف نمایید 2 – 14 حرف باقی می ماند به تعداد 14 معصوم
3 – 14 حرف جمله صراط علی حق نمسکه را می سازند.
ج – رابطه تعداد حروف آیه پنج سوره قصص با نام مبارک مهدی(عج)
– آیه5 سوره قصص و نریدو ان نمن علی الذین استضعفوا .......
در باره امام زمان(عج) است= تعداد حروف این آیه ۵۹ عدد می باشد.
- مهدی(عج) به ابجد = 59 می باشد. – عدد 59= جمعش(9+۵)=۱۴
– عدد 14 یعنی چهاردهمین امام معصوم حضرت مهدی (عج) می باشد.
د – نام مبارک پیامبر اسلام محمد(ص)
1 – محمد به ملفوظی= میم – حا - میم – دال 2– زبر حروف ملفوظی = م – ح - م – د
3 – بینات حروف ملفوظی = یم – ا – یم – ال 4 = جمع بینات ملفوظی به ابجد =132 5= اسلام = 132 6–بینات اسم پیامبر محمد(ص) =132
7 – محممد بدون تشدید هم به ابجد = 132
ه – نام مبارک حضرت علی (ع)
1 – علی به ملفوظی=عین – لام – یا 2 – بینات ملفوظی = ین – ام – ا
3 – جمع بینات ملفوظی به ابجد = 102 4– ایمان = 102
خدا در قرآن به مسلمانان می گوید" نگویید که ایمان آورده ایم بلکه شما اسلام آوردید"
و– اصحاب یمین چه کسانی هستند؟
1 – یمین به ابجد = 110 2-علی (ع) به ابجد = 110
ح – غدیر خم و علی(ع)
1– غدیر خم به ابجد= 1854 2– 1854 جمع عددش = 18
3 – زمان= 18 ذی الحجه 4 - ابلاغ کننده محمد (ص) - محمد =92
5 – حاصل جمع این زمان و مبلغ در باره کیست = ؟ 6 – زمان 18 + محمد(ص)92=؟
7 - 18 + 92 =110 8– علی(ع) =110
ط- امام علی (ع) مولود کعبه
1 – زمان = 13 رجب 2 – مکان =کعبه
3 - کعبه به ابجد= 97 4– حاصل جمع این زمان و مکان کیست = ؟
5 – زمان 13 + مکان 97 = 110 6– علی (ع) = 110
ی – اول و آخر سوره النباء 1 – اولین کلمه این سوره = عم
2 - عم یتساء لون =مردم از چه خبر مهمی سوال می کنند. 3 – عن النباء العظیم = از خبر بسیار بزرگ
4– الذی هم فیه مختلفون = که در آن اختلاف کلمه پیدا کردند. 5-کلا سیعلمون = چنین نیست بزودی خواهد دانست.
4 - عم به ابجد = 110 و علی (ع) هم =110
در درون سوال جواب به ابجد مشخص شده است.
5– نباء العظیم = به روایتی از پیامبر اسلام (ص)علی (ع) می باشد.
یا علی (ع) آن خبر مهم تو هستی
6 – فیه مختلفون = همان روز اول رحلت پیامبر بر سر خلافت علی (ع) اختلاف نظر پیدا شد و تا حالا ادامه دارد و مصیبت جهان اسلام و کل جهان از این اختلاف می باشد.
7 – آخرین آیه 40 .... یا لیتنی کنت ترابا = کافران در روز قیامت می گویند ای کاش خاک بودیم (تا دچار آتش کیفر نمی شودیم)
8 - تراب = خاک 9 – یکی از القاب مشهور علی(ع) = ابوتراب
10 – ابو تراب= پدر خاک 11- پیامبر(ص) فرمود: یا علی (ع) من و تو پدر این امت هستیم.
عم = جواب این دو حرف در اول اسم ع علی (ع) م محمد(ص) آمد.
12 – منظور از ترابا کافران= یعنی ای کاش شیعه علی(ع) بودیم 13 – یعنی ای کاش شیعه بودیم و ولایت علی (ع) قبول می کردیم.
ک– 72 دوفرقه شدن امت
1 – پیامبر اسلام (ص) فرمود: امت من 72 فرقه می شوند و فقط یک فرقه از آتش جهنم نجات پیدا می کنند.
2 – فرقه = 385 3– شیعه = 385
11 – لجاجت : دیگر نمی شود به جنگ اعداد و ریاضی و منطق رفت و نمی شود اینها را توجیه نمود.به اهل سنت می گوییم چرا ولایت علی(ع) پس از رحلت پیامبر که آن همه سفارش کردن نپذیرفتید:
می گویند : خوب اکثر مردم ابوبکر را قبول کردند. دموکراسی بود.
گفتیم : چرا عمر را بدون نظر اکثریت مردم قبول کردید. می گویند: چون سفارش ابوبکر بود. ما می گوییم یعنی سفارش ابوبکر از سفارش پیامبر اسلام(ص) بالاتر است. و اینجا نیاز به دموکراسی نبود. ساکت می شوند و هیچ استلالی ندارند. یک کلمه بلدند و آن اینکه می گویند : انت مشرک ما هم می گوییم : خدایا ما را با علی(ع) محشور فرما و شما را با ابوبکر و عمر و عثمان محشور فرماید. می گویند: امین
امام علی (ع) فرمودند: انا والله النباء العظیم الذی فیه اختلفتم منم آن نباء عظیم که در باره آن اختلاف دارید و در ولات او به نزاع برخاسته اید.
(تفسیر برهان جلد 4 صفحه 420 حدیث 9) در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که فرمود: النباء العظیم الولایه: نباء عظیم همان ولایت است.از امام حسین(ع) روایت شده که گفت: رسول الله (ص) به علی (ع) گفت: ای علی تو حجت خدایی، و تو درِ خدایی ، و تو راه به سوی خدایی، و تو نباء عظیمی (خبر بزرگ) و تو راه راستی ، و تو برترین نمونه و مثل(نورالثقلین ، جلد 5، صفحه 491)
با خواندن مطالب زیر دیگر جواب نمی توانید بدهید جزء فحش دادن:
حدیث داریم از اهل سنت و شیعه هرکس امام زمانش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است و همه هم شیعه و هم اهل سنت قبول دارند که حضرت زهرا(س) اهل بهشت است و سوره کوثر در باره او آمده است. پس اگر حضرت زهرا(س) اهل بهشت است امام او در هنگام مرگش چه کسی بود ه است اگر بگوییم
ابوبکر بوده در صورتی که همه می دانیم ایشان تا آخرین لحظه مرگش هم خلافت ابوبکر را قبول نکرد و علت شهادتش هم در سن 18 سالگی بخاطر دفاع از ولایت علی (ع) بوده است. پس آیا به مرگ جاهلیت حضرت مرده است. و اگر بگویید در هنگام مرگ امام او حضرت علی (ع) بوده است پس خلافت صالح و حقیقی در زمان مرگ حضر ت زهرا(س) مشخص می شود و
شما هیچ استدلالی ندارید و این هم یکی از راههای اثبات خلافت بلا فصل امام علی (ع) می باشد.
شما چاره ندارید چون بر حق نیستید وهیچوقت با استلال و منطق جواب نمی دهید یا از راه فحاشی و تهمت و نفرین و مشرک خواندن و یا از راه زور و انفجار جواب می دهید . می گوید ما اهل سنت یک میلیلرد جمعیت هستیم در قرآن چقدر آمده اکثرهم لا یعقلون
چند نفر سراغ دارید از علمای شیعه سنی شده اند و چه بسیار ند علمای سنی شیعه شدند.
ما یقین داریم پیامبر از طرف خداحضرت علی (ع) را جانشین خود منصوب نمود در کتاب الغدیر که همه از منابع اهل سنت نقل شده است و اگر در آخرت از ما سوال کردن می اندازیم گردن پیامبر اسلام (ص) می گوییم چون ما از طریق مختلف دانستیم شما سفارش کرده اید قبول کردیم اما شما که سنی شده اید چی با چه بهانه و حدیث و آیه قبول کرده اید. می دانید چرا چنینید چون در یک دل دو چیز متضاد جای نمی شود هم علی (ع) را دوست داشته باشید و هم غاصبین خلافتش و قاتل همسرش را یکی را باید انتخاب کنید. در باره اصحاب غار گفتید اما نگفتید کسی که جای پیامبر استقبال مرگ نموده کار مهمی انجام داده یا همراه پیامبر به غار رفته.
ابجد کبیر : ا =1 ب=2 ج= 3 د=4 ه=5 و=6 ز=7 ح=8 ط=9 ی=10 ک=20 ل=30 م=40 ن=50 س=60 ع=70 ف=80 ص=90 ق=100 ر=200 ش=300 ت=400 ث=500 خ=600 ذ=700 ض=800 ظ=900 غ=1000
1 - سوال نمودیم: یاعلیم مولود کعبه کیست؟ جواب داده شد: اول و آخرش شکاف است. شکاف کعبه هنگام تولد و شکافته شدن فرق سرهنگام شهاد ت
2- سوال شد: یا علیم امام زمان کجاست؟ جواب داده شد: مهدی(عج) صاحب است . (یعنی هم به زمان و هم به مکان ولایت دارد به امر اللهی هم صاحب زمان و هم مکان است وقتی به کل احاطه دارد به جزهم احاطه دارد)
3 - سوال علمی نمودیم: یا علیم بهترین مواد خوراکی برای جلوگیری از ریزش موچیست؟ جواب داده شد: مخرب هضم حاصلش
( می دانید هرچه مواد خوراکی اسیدی برای رویش مو خوب است جلوی ریزش مو را میگیرد اما دستگاه هضم یا معده را خراب می کند زیادش ضرر دارد پس اسید ضد چربی می باشد پس از مواد چرب کمتر استفاده نماید تا ریزش کمتر شود می دانید حتی مالیدن مواد اسید مثل آب لیموتازه پس از استعمام به مو سرمفید است ) و سوالات و جوابهای متعددی دیگری انجام شد.
نویسنده: علی بوداغی