۱۳۹۹-۵-۹، ۰۲:۰۶ عصر
2) تبلیغ دین خدا و ترویج شعائر الله؛ که در حقیقت این امر رسالت اصلی یک انسان مسلمان، آگاه و مسئول میباشد و نشانه ای از تقوای قلوب به شمار میآید چنانچه در قرآن کریم میخوانیم:
« و من یعظم شعائرالله؛ فآنها من تقوی القلوب» یعنی آنها که شعائر دینی را بزرگ میدارند انسانهای با تقوایی هستند.
3) حفظ دستاوردهای نظام ؛ از قبیل قانون شدن حجاب در کشور پس از انقلاب اسلامی و برپایی گسترده نمازهای جمعه و جماعت.
4) زمینهسازی ظهور امام عصر(عج)در جامعه ؛ چنانچه در این زمینه شهید مطهری انتظار ظهور را به دو نوع انتظار ویرانگر و سازنده تقسیم میکند و در توضیح انتظار سازنده میگوید: «در روایات اسلامی سخن از گروه زبده است که به محض ظهور امام (عج) به آن حضرت ملحق میشوند بدیهی است که این گروه، ابتدا به ساکن خلق نمی¬شوند و بهقول معروف از پای بوتة هیزم سبز نخواهند شد» .
5) تداوم راه شهداء
6) تربیت فرزندان و اطرافیان خودمان ؛ در این باره باید توجه داشت که کودکان، نوجوانان و جوانان امروزی در واقع شهروندان آینده جامعه و همسایگان دوران میانسالی و پیری ما میباشند که تربیت آنها بمنزله ساختن جامعهای مطلوب برای آیندهگان خودمان به شمار میآید.
7) عمل به مسئولیت و تکلیف انسانی و اسلامی خویش که در اصل همان سوگندی ست که خداوند متعال از دانایان گرفته است و شاخصه اصلی انسانهای دردمند، متعهد و مسئول به شمار میآید. بهقول شاعر:
هر که او آگاهتر پر درد تر
هر که او پر دردتر رخ زردتر
پس بدان این اصل را ای اصل جو
هر که را در دست او بردست بو
« و من یعظم شعائرالله؛ فآنها من تقوی القلوب» یعنی آنها که شعائر دینی را بزرگ میدارند انسانهای با تقوایی هستند.
3) حفظ دستاوردهای نظام ؛ از قبیل قانون شدن حجاب در کشور پس از انقلاب اسلامی و برپایی گسترده نمازهای جمعه و جماعت.
4) زمینهسازی ظهور امام عصر(عج)در جامعه ؛ چنانچه در این زمینه شهید مطهری انتظار ظهور را به دو نوع انتظار ویرانگر و سازنده تقسیم میکند و در توضیح انتظار سازنده میگوید: «در روایات اسلامی سخن از گروه زبده است که به محض ظهور امام (عج) به آن حضرت ملحق میشوند بدیهی است که این گروه، ابتدا به ساکن خلق نمی¬شوند و بهقول معروف از پای بوتة هیزم سبز نخواهند شد» .
5) تداوم راه شهداء
6) تربیت فرزندان و اطرافیان خودمان ؛ در این باره باید توجه داشت که کودکان، نوجوانان و جوانان امروزی در واقع شهروندان آینده جامعه و همسایگان دوران میانسالی و پیری ما میباشند که تربیت آنها بمنزله ساختن جامعهای مطلوب برای آیندهگان خودمان به شمار میآید.
7) عمل به مسئولیت و تکلیف انسانی و اسلامی خویش که در اصل همان سوگندی ست که خداوند متعال از دانایان گرفته است و شاخصه اصلی انسانهای دردمند، متعهد و مسئول به شمار میآید. بهقول شاعر:
هر که او آگاهتر پر درد تر
هر که او پر دردتر رخ زردتر
پس بدان این اصل را ای اصل جو
هر که را در دست او بردست بو