۱۳۹۹-۱۱-۳، ۰۸:۲۶ صبح
با سلام و احترام
1- اين كه چه ربطي با هم دارد خدا ميداند، ملاك در حكم شرعي نصوصي است كه از ناحيه شارع مقدس رسيده وهمه بايد تابع آن باشيم. لازم به تذكر است كه اساساً اينگونه نگرش به احكام الهي روا نيست. بسياري از احكامفلسفههايي دارند كه ما از آنها بيخبريم و با خيالبافيهاي خود نبايد در برابر آنها استعجاب و يا خداي نخواسته بهانكار برخيزيم.
2- استغفار رافع عذاب اخروي عمل انجام شده است، ولي هرگز آثار وضعي آن مانند حكم فوق را برنميدارد، همينطور جهل و علم طرفين و اطرافيان آنها هيچ دخلي در حكم وضعي ندارد.
3- اينگونه فلسفه تراشي ها در برابر هر حكمي ممكن است و خدايي كه اين حكم را صادر كرده بيش از همه ما به اين امور آگاه است و مفسده چنين ازدواجهايي را پيش از آنچه ذكر كرده ايد مي داند. واقع قضيه آن است كه ما با انديشه ضعيف خود چيزي را مي بينيم و او چيزهايي را كه در ذهن ما و شما خطور كردني نيست . اين ناشي از ناآگاهي و نقصان علمي ما است .
4- آنچه كه موجب انحراف زنان و كشيده شدن آنان به هم جنسبازي ميشود، نوعا ريشه در عدم تمايل مردان به آناندارد. از اينرو اگر مردان به همجنسبازي روي بياورند، زنان نيز به همين گناه، مبتلا خواهند شد. به همين جهت حدمردان در اين مسأله، شديدتر از زنان است.
5- اين ناشي از جهل نسبت به حكم وضعي است. در صوتيكه عمل لواط قبل از ازدواج صورت گرفته باشد به طوروضعي مانع تحقق و ثبوت ازدواج ميشود، ولي اگر قبل از آن ازدواج حاصل شده معني ندارد كه لواط مانع آن شود،زيرا قبلاً ثبوت و تحقق يافته است و در زمان تحققش مانعي براي آن وجود نداشته است.
1- اين كه چه ربطي با هم دارد خدا ميداند، ملاك در حكم شرعي نصوصي است كه از ناحيه شارع مقدس رسيده وهمه بايد تابع آن باشيم. لازم به تذكر است كه اساساً اينگونه نگرش به احكام الهي روا نيست. بسياري از احكامفلسفههايي دارند كه ما از آنها بيخبريم و با خيالبافيهاي خود نبايد در برابر آنها استعجاب و يا خداي نخواسته بهانكار برخيزيم.
2- استغفار رافع عذاب اخروي عمل انجام شده است، ولي هرگز آثار وضعي آن مانند حكم فوق را برنميدارد، همينطور جهل و علم طرفين و اطرافيان آنها هيچ دخلي در حكم وضعي ندارد.
3- اينگونه فلسفه تراشي ها در برابر هر حكمي ممكن است و خدايي كه اين حكم را صادر كرده بيش از همه ما به اين امور آگاه است و مفسده چنين ازدواجهايي را پيش از آنچه ذكر كرده ايد مي داند. واقع قضيه آن است كه ما با انديشه ضعيف خود چيزي را مي بينيم و او چيزهايي را كه در ذهن ما و شما خطور كردني نيست . اين ناشي از ناآگاهي و نقصان علمي ما است .
4- آنچه كه موجب انحراف زنان و كشيده شدن آنان به هم جنسبازي ميشود، نوعا ريشه در عدم تمايل مردان به آناندارد. از اينرو اگر مردان به همجنسبازي روي بياورند، زنان نيز به همين گناه، مبتلا خواهند شد. به همين جهت حدمردان در اين مسأله، شديدتر از زنان است.
5- اين ناشي از جهل نسبت به حكم وضعي است. در صوتيكه عمل لواط قبل از ازدواج صورت گرفته باشد به طوروضعي مانع تحقق و ثبوت ازدواج ميشود، ولي اگر قبل از آن ازدواج حاصل شده معني ندارد كه لواط مانع آن شود،زيرا قبلاً ثبوت و تحقق يافته است و در زمان تحققش مانعي براي آن وجود نداشته است.