مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: گردشی به یادماندنی بر فراز برج گالاتا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[img=582x0]https://dtour.ir/media/k2/items/cache/16fd96deba85a06311383433f152ed24_L.jpg[/img]

برج گالاتا یکی از آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی و مهم در شهر استانبول و در کشور ترکیه است. در اهمیت این برج همین بس که در شمار نمادهای مهم تاریخی شهر استانبول است. اگر به استانبول سفر می کنید بازدید از این برج تاریخی و زیبا را  در تور استانبول خود از دست ندهید.
برج شگفت انگیز و تاریخی گالاتا که امروزه نمادی تاریخی برای شهر استانبول است، از جاذبه های مهم این شهر است که امکان بازدید آن برای عموم وجود دارد. این برج سحرانگیز تا سال 1749 بلندترین برج و ساختمان این شهر بود و الان هم اگرچه در محاصره ساختمان های دیگر قرار گرفته است اما یک سر و گردن از بقیه بناهای اطراف خود بلندتر است و وقار و زیبایی خود را حفظ کرده است.
شما می توانید به دیدن این برج بروید و از بالای آن به تماشای منظره پیش روی خود بپردازید. از بالای برج گالاتا قادر خواهید بود تا جزیره پاریم آدا و بخشی از شهر زیبای استانبول را مشاهده کنید. خوبی بالا رفتن از برج گالاتا این است که می توانید دور تا دور این برج بچرخید و تمام منظره ها را ببینید. یکی از بهترین زمان هایی که برای بالا رفتن از برج و دیدن بهترن منظره شهر استانبول پیشنهاد می شود، هنگام غروب آفتاب است. چشم انداز شهر، تنگه شگفت انگیز بسفر، آب و آسمان در پرده ای از انوار طلایی و نارنجی می تواند تجربه ای سحرانگیز از منظره ای به یادماندنی برای شما رقم بزند.

برج گالاتا در گذر تاریخ
برج تاریخی گالاتا سمبل تاریخی شهر استانبول است و قدمت بالایی دارد. این برج بلند و محکم تقریبا 700 سال پیش بنا شده است. یعنی در حدود سال های 1384 میلادی. این برج تاریخی در دوره بیزانس، دوران حکومت امپراطور روم شرقی در قسطنطنیه ( استانبول امروزی) ساخته شد و به نام حضرت مسیح بنا شد. همانطور که گفتیم این برج با ارتفاع ۶۷ متر برای سال های سال بلندترین برج استانبول باقی ماند. جالب است بدانید که کمتر از 100 سال بعد از ساخته شدن برج گالاتا یا برج مسیح، امپراطور دوم روم به جنوئز ها دستور داد تا برجی دیگر به نام او یعنی امپراطور، در کنار برج گالاتا بسازند.
این برج ساخته شد و در گذر زمان توسط منجمی معروف به نام تقی الدین به عنوان رصدخانه استفاده شد اما بعدها در سال 1579 به دلایلی بسته شد. در ابتدا که برج گالاتا ساخته شد، بیشتر کاربری نظارتی داشت. از آنجا که بلندترین برج شهر استانبول بود و تنگه بسفر، جزیره، آب ها و کل شهر زیر نظر بود، برای نظارت استفاده می شد. از آن بالا به خوبی می شد حمل و نقل کشتی ها را بررسی کرد و در صورت ورود کشتی های دشمن، به سرعت باخبر شد. اما سال ها بعد این برج تاریخی به زندان و برج دیده بانی تغییر کاربری داد.

داخل برج گالاتا
برج تاریخی گالاتا با ۶۷ متر  ارتفاع و ۹ طبقه در حدود 10.000 تن وزن دارد. این برج در طی سال های مختلف دچار بلایای طبیعی و انسانی متعددی شد و بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. بادهای تخریب گر، طوفان های مهلک و آتش سوزی های ویرانگر از جمله اتفاقاتی بودند که طی تاریخ به این برج صدمه زدند اما برج بازسازی شد و سرپا ماند. برای بازدید از برج می توانید به سبک اصلی، از پله های مارپیچ این برج بالا بروید اما اگر برای شما سخت است می توانید از آسانسور هم استفاده کنید. البته آسانسور تنها تا طبقه هفتم می رود و 2 طبقه دیگر را باید با پله بروید تا به بالای برج برسید.
بر فراز برج گالاتا سکویی برای تماشای مناظر شگفت انگیز پیش رو قرار دارد و بهترین مکان برای عکاسی است. در طبقه پایین آن رستورانی وجود دارد که با غذاهای ترکی از مهمانان خود پذیرایی می کند. این رستوران با منظره ای فوق العاده و خیره کننده مکانی رویایی برای صرف یک وعده ی غذایی به شمار می رود.
 
 
[تصویر:  gata-instanbul-min.jpg]
چگونه به برج گالاتا برویم
برج تاریخی گالاتا در یکی از مناطق جذاب و دیدنی و توریستی استانبول به نام محله بی اوغلو قرار گرفته است و با انبوهی از کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های محلی محاصره شده است. دیگر دیدنی های استانبول مثل میدان تکسیم و خیابان استقلال هم در این محله قرار دارند و شما می توانید با یک تیر سه نشان بزنید چرا که برج دقیقا در انتهای خیابان استقلال واقع شده است! آدرس دقیق برج گالاتا Bereket zade, Galata Kulesi, Beyoğlu, Turkey است. شما می توانید از ساعت 9 صبح تا 18.30 شب از این برج بازدید کنید. بازدید از این برج زیبا حداکثر یک ساعت زمان می برد.