مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: مدیریت و برگزاری جشن تکلیف پسران
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خرید هدیه برای جشن تکلیف پسران برخلاف خرید هدیه برای دختران کار آسانی نیست. تفاوت سن بلوغ در دختران و پسران و تفاوت‌های شخصیتی آنها باعث می‌شود کمی جدی‌تر به این مسئله فکر کنیم و هدایای متفاوتی را برای آنها درنظر بگیریم.
در مورد شخصیت نوجوانان پسر چه می‌دانید؟
کودکی فصل بازی، کنجکاوی و پرسش درباره چیزهای مختلف است. کودک به همه امور اطراف خود با چشم پرسش می‌نگرد تا بتواند جهان را برای خود قابل فهم سازد. ویژگی مهمی که وقتی به نوجوانی می‌رسد، تمام نمی‌شود اما جای خود را به ماجراجویی و خطر کردن برای رفتن مسیرهای ناشناخته و امتحان کردن همه‌ اتفاقات تازه می‌دهد. خصیصه‌ای که در نوجوانان پسر هویداست.
نوجوان می‌خواهد کم کم مستقل شود و شخصیت خود را بسازد. نشانه‌های بلوغ جسمی هم بر این خواسته تاثیر می‌گذارد. حس مرد شدن و بزرگ شدن او را وامی‌دارد تا الگوی جدید برای خود انتخاب کند و تلاش کند تا شخصیت خود را بر مبنای آن بسازد.
پسران نوجوان بیشتر و زودتر از دختران همسن و سال خود با اجتماع انس می‌گیرند و حتی مسئولیت کارهای زیادی را در بیرون از خانه می‌پذیرند، با پدر همراه می‌شوند، پاره‌وقت کار می‌کنند و به دلیل اینکه جنس همه کارهایشان با دختران متفاوت است، از این رو رفتن به اجتماع برایشان معنای دیگری دارد.
چند ایده خلاقانه برای جشن تکلیف پسران
اگر شخصیت و ویژگی‌های نوجوانان پسر را خوب بشناسیم بهتر می‌توانیم برای آنها برنامه‌ریزی کنیم. قبل از انکه بخواهید سین برنامه را بچینید، باید توجه داشته باشید نوجوان در اوج نشاط و شادابی است پس محدود کردن مراسم به داخل منزل و یا مدرسه بپرهیزید.
یک ایده جذاب می‌تواند برگزاری اردوی مسجدگردی باشد. امام جماعت با هماهنگی مدرسه، دانش‌آموزان را به مسجد دعوت نماید تا یک روز خود را میهمان مسجد باشند و با برگزاری برنامه‌های مختلف، حال و هوای مسجد را بیشتر بشناسند. فرصتی که در خلال آن می‌توان تکالیف شرعی و آداب دینی نوجوان را برای او توضیح داد.
یک کارشناس دینی جوان که مسلط به حوزه نوجوانان است می‌تواند در کنار امام جماعت حضور داشته باشد و در قالب یک گعده صمیمانه به معرفی تکالیف دینی نوجوان، پاسخگویی به شبهات دینی و آموزش احکام به شیوه‌ای نو اما شیرین و جذاب بپردازد.
علاوه بر مسجد، قرار یک کوهپیمائی صیح جمعه در کنار سر زدن به حوزه علمیه و استفاده از توصیه‌های مراجع تقلید و امام جمعه شهر می‌تواند در آشنایی نوجوان با فضای معارف دینی و حتی ورود به حوزه علمیه و تلاش برای فراگیری احکام دینی موثر باشد. شرکت هفتگی در نماز جمعه می‌تواند قالبی موثر برای استمرار بخشیدن به این فرصت باشد.
اجرای نمایش‌های طنز با عنوان «تو دیگه مرد شدی، یه مرد این کارها رو نمیکنه» پیشنهادی جذاب است که در قالب آن می‌توان وظایف و ماموریت‌های جدید یک نوجوان را با او درمیان گذاشت.
در برنامه جشن تکلیف تنها به بیان مسائل دینی نپردازید بلکه درکنار آن به نیازهای نوجوان در حوزه‌های دیگر نیز پاسخ دهید تا نوجوان بداند دین برای همه زندگی او برنامه دارد و می‌تواند آن را تکیه‌گاه و مبنای تمامی فعالیت‌های خود قرار دهد. از این رو برنامه‌های ورزشی، حتی هدیه دادن قلک برای آموزش مدیریت پس انداز مالی و مثل اینها می‌تواند در جلب رضایت نوجوان موثر باشد.
نگران خرید هدیه برای جشن تکلیف نباشید
برگزاری مراسم جشن تکلیف پسران درصد بسیار کمی نسبت به جشن تکلیف دختران دارد که دلیل آن نپرداختن به شرایط ویژه نوجوان پسر و ملاحظات شخصیتی اوست. دغدغه‌ای که در مسجدکالا به بهترین نحو ممکن دنبال شده است.  مسجدکالا در راستای پاسخگویی به نیازمندی‌های روز مساجد و با تکیه بر نوع مراجعات مساجد و ائمه جماعات چند پک هدیه پیشنهادی را ویژه جشن تکلیف پسران تدارک دیده است که به قرار زیر است:
* ست جشن تکلیف پسرانه سبحان شامل بر: رساله مصور جلد گالیگور، جعبه نماز  که شامل دو عدد مهر ، یک عدد تسبیح و قبله نما و جانماز می‌باشد.
*ست جشن تکلیف پسرانه میثاق شامل بر: ساله مصور مجموعه مسائل پیرامون احکام وضو نماز و مسجد ، یک جلد قرآن جیبی چرمی ، تسبیح ، جانماز جیبی و  پیکسل با طرح دلخواه و سفارشی
*ست جشن تکلیف پسرانه محراب شامل بر: جانماز جیبی ، تسبیح ، مهر ، کتابچه آموزش نماز ، پیکسل با طرح دلخواه و سفارشی
*ست جشن تکلیف پسرانه میعاد شامل بر: جانماز جیبی ، مهر و تسبیح ، عطر ، پیکسل با طرح دلخواه و سفارشی
*ست جشن تکلیف پسرانه توحید شامل بر: قرآن جیبی چرمی ، عطر ، مهر و تسبیح ، پیکسل با طرح دلخواه و سفارشی
*ست جشن تکلیف پسرانه معراج شامل بر: سجاده صادراتی ، مهر و تسبیح ، کتابچه آموزش نماز ، عطر ، پیکسل با طرح‌های دلخواه و سفارشی
از مزایای پک هدیه مسجدکالا امکان سفارشی سازی کلیه هدایای پک در انواع مختلف است و شما می‌توانید پیشنهادات ویژه خود را برای افزودن هدایای جدید با مسجدکالا درمیان بگذارید. علی رغم پک‌های ارائه شده