مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: میوه های مفید زمان بارداری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
توصیه‌های معنوی ایام بارداری (کتاب ریحانه بهشتی)
دی ۱, ۱۳۹۸
برای کم خونی و قولنج مفید است. البته افراط نشود.
لوبیا سفید:
معتدل و مفید برای کسانی است که کار فکری دارند.
انگور:
پرکالری‌ترین میوه‌هاست. ضعف را برطرف می‌کند. خون را صاف می‌کند. پاک کننده و برطرف کننده ترشی خون و انرژی زاست.
هلو:
دارای آهن، ویتامین B و C می‌باشد. برای کبد بسیار مفید بوده و چهره را خوش رنگ می‌کند.
بادام:
نرم کننده سینه، تقویت مثانه و درمان سوزش ادرار است. دارای مقدار زیادی فسفر، پتاس، منیزیوم، کلسیم، گوگرد و آهن است. در روغن آن مقدار زیادی ویتامین E وجود دارد
سبوس برنج:
سبوس غلات مانند گندم، جو، ارزن و برنج منابع مهمی از ویتامین‌های B هستند. ویتامین B در سبوس برنج یعنی پوسته خارجی آن وجود دارد که متاسفانه آن را دور می‌ریزیم و در نتیجه اعصاب قوی نداریم، به رماتیسم و نقرس مبتلا می‌شویم، موی سرمان می‌ریزد و یا زود سفید می‌شود. به زنان حامله توصیه می‌شود که در خوردن برنج پوست کنده افراط ننمایند و حتماً آن را با پیاز خام بخورند تا به این وسیله از کمبود ویتامین‌ها جلوگیری کنند.
آلوی سیاه:
آلوی سیاه و زرد سرشار از ویتامین‌های آ (A)، ب (B)، ث ©، پتاسیم، سدیم و منگنز، قند و هیدرات کربن (مواد نشاسته‌ای)، آهن، کلسیم، فسفر و منیزیوم می‌باشد. آلو برای درمان رماتیسم، نقرس، تصلب شرایین و مسمومیت‌های غذایی و چنانچه صبح ناشتا میل شود برای یبوست مزمن مفید است.
عدس:
ضد کم خونی است. شیر را زیاد می‌کند. دارای ویتامین A و B و C و مقدار زیادی فسفر، آهن و کلسیم می‌باشد. (افراط دز خوردن آن باعث تاریکی چشم و اختلال در وضع قاعدگی و… می‌باشد و خنثی کنند اثرات زیان آور آن، خوردن روغن کنجد و پختن آن به همراه برگ چغندر و.. است)
کلم:
دارای ویتامین A و B و C می‌باشد. کلم داروی همه دردهاست. برای رفع بی خوابی و سنگینی گوش و تسکین درد مؤثر است. همچنین رشد بچه را می‌افزاید و سرعت می‌دهد. زخم‌های بواسیر را التیام می‌بخشد. مقدار ویتامین C موجود در کلم ریشه‌ای، بیشتر از گل کلم و مقدار ویتامین A در کلم معمولی است. (از نظر چری دیر هضم و فقیر، نفاخ و برای مبتلایان به عوارض کبدی مضر است)
کاهو:
عصاره کاهو، مقدار زیادی آهن و منیزیم دارد. کاهو در خود مس داشته و دوست کبد است. منیزیومی که در کاهو وجود دارد، دارای قوای حیاتی بوده و برای نسوج و عضلا، مغز و اعصاب نافع است، حس مقاومت بدن را در مقابل امراض عفونی مخصوصاً سیاه زخم زیاد می‌کند.
شلغم:
شلغم سرشار از ویتامین A و B و C و حاوی فسفر، کلسیم، پتاسیم، ید و گوگرد است.
تقویت کننده نور چشم بوده و به علت داشتن ویتامین A شب کوری را درمان می‌کند. نرم کننده سینه، درمان سرفه و سرماخوردگی، پیش گیرنده و درمان کننده سینه، درمان کننده جذام است. در شلغم گوگرد نیز وجود دارد که به کمک ویتامین A از پیدایش سنگ در ادرار جلوگیری و سنگ‌ها را خرد می‌کند. فشار خون را پایین می‌آورد و در تقویت تخمدان‌ها و تحریکات جنسی نقش مموثری دارد.
شلغم به علت داشتن خواص فراوان به زنان حمله و شیرده توصیه می‌شود و خوردن شربت آن در زمان باداری باعث رشد کودک، آسانی دندان درآوردن، محکم شدن استخوان، زودبه راه افتادن، زود حرف زدن و مقاومت در برابر بیماری‌ها می‌شود و البته خوردن مربای شلغم نیز نافع است.
(شربت شلغم: وسط یک شلغم را گود کنید و گودی آن را پر از شکر نموده و بگذارید آب بیندازد. این مرهم سینه بوده و می‌توانید با قاشق به کودکان نیز بخورانید.)
منبع: ریحانه بهشتی ص۱۱۱.