مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: آموزش تكنیك های رانندگی !(حرفه ای- نمایشی)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3
[size=xxx-large]"Understeer" یا از دست دادن کنترل جلوی ماشين[/size]



[تصویر:  understeer.gif]nload="NcodeImageResizer.createOn(this);" border="0">



اين حالت زمانی اتفاق می افتد که لاستيک ماشين به حد کافی گرم نشده و
چسبندگی کافی با زمين ندارد و در نتيجه ماشين بيشتر تمايل به مستقيم حرکت
کردن دارد، نه اين که با حرکت فرمان در هر پيچ به راحتی دور بزند.



التبه اگر مکانيک ها مهارت کافی داشته باشند مي توانند با تنظيم بال جلو
یا با تغيير حالت کمک فنر، ماشين را از اين حالت خارج کنند. اما در هنگام
رانندگی بهترين چاره برای کنترل ماشين، کم کردن سرعت در هر پيچ و به آرامی
دور زدن است.







[size=xxx-large]کنترل طبيعی[/size]



[تصویر:  neutral.gif]nload="NcodeImageResizer.createOn(this);" border="0">



بسياری از رانندگان فرمول يک هيچ وقت بطور کامل از ماشين هايشان راضی نيستند.



آنها می گويند زمانی از ماشين راضی هستند که آن مطابق با سبک رانندگی آنها حرکت کند.



حالت دلخواه آنها زمانی است که در نهايت سرعت بتوانند در هر پيچ دور بزنند و هر چهار لاستيک به نرمی با زمين تماس داشته باشند.









[size=xxx-large]"Oversteer" یا از دست دادن کنترل عقب ماشين[/size]





[تصویر:  oversteer.gif]nload="NcodeImageResizer.createOn(this);" border="0">



اين حالت زمانی اتفاق می افتد که لاستيک های جلوی ماشين به اندازه کافی
گرم شده اند و تماس نزديکتری با زمين دارند، اما لاستيک های عقب که حرارت
کافی نگرفته اند از کنترل خارج شده و راننده اگر مهارت کافی نداشته باشد،
ماشین ليز خورده و بدور خود می چرخد.



بسياری از رانندگان از اين حالت ماشين استفاده کرده تا به سرعت نهائي مورد
دلخواهشان برسند ولی در بسياری از مواقع، اين کار عملی نيست.



منبع : بي بي سي
تکنیک های آموزشی رانندگی حرفه ای







تکنیک Power Shifting



این روش از افت دور موتور و کاهش شتاب جلوگیری می کنه . (توصیه من به شما
اینکه فقط در کورس های حیاتی و در مسابقات رالی از این حرکت استفاده کنین)

روش انجام حرکت:

این حرکت جایی مفید است که شما گاز و تا ته پر کردین و می خواین که دنده رو عوض کنین .

گاز رو همون طور که هست تا ته نگه می داریم و با گرفتن کلاج دنده رو سریع
عوض می کنیم.توجه کنین که عمل تعویض دنده باید ظرف یک ثانیه یا کمتر انجام
شه.در حقیقت زمانی این حرکت شما رو جلو میندازه که شما در کمترین زمان این
رو انجام بدین.از طرفی این روش فشار خیلی سنگینی رو موتور و سیستم کلاج
میاره .

یادتون باشه در شرایط زیر هرگز این کارو انجام ندین:

1-ماشین دیف عقبه و قدرتش بالاست(برای کسانی که اولین بارشونه این کارو می کنن و مخصوصا در جاده های خیس)

2-جاده خیس و لاستیک ها عاجشون کمه

3-کلاج ماشین هنوز آب بندی نشده

نکته مهم دیگه اینکه در هنگام تعویض دنده حتما فرمان رو خوب بچسبید مخصوصآ
در جاده های خیس چون ممکنه به دلیله اختلاف سطح نیروی چسبندگی سطح با دو
تایر انتقال نیرو فرق کنه اون موقع دیگه ...(احتمالا میرین تو
باقالیا!!!شوخی بود)

در هنگام معکوس هم میشه از این حرکت استفاده کرد.

در مورد معکوس این حرکت مفیده.چون هم به ترمز کمتر فشار میاد هم طول خط ترمز کمتر میشه.........

امید وارم این تکنیک جایی به کمکتون بیاد و ازش خوب استفاده کنین.

سهیل حینی
تكنيك Heel And toe

اگر جعبه دنده اتومبيل شما معمولي (غير اتوماتيك و نيمه اتوماتيك) است
استفاده از تكنيك Heel And toe براي تعويض دنده معكوس مفید خواهد بود.
وقتي به پيچي

نزديك ميشود اولين كار این است که سرعت خود را كم كرده و داخل پيچ ماشین
را كنترل ميكنيد و بعد از خروج از پيچ با تعويض دنده به 1 يا 2 دنده كمتر
از آن دنده ای که قبل از ورود به پیچ داشته اید سرعت اتومبيل را افزايش
ميدهيد. در داخل پیچ و در زمان کم کردن دنده ها چون پاي خود را از روي
پدال گاز برداشته ايد دور موتور پائين خواهد آمد و ممكن است تا حداقل افت
هم كرده باشد از آنجایی که سرعت نيز كم شده رسيدن به سرعت قبلي زمان
بيشتري خواهد برد،. اگر بخواهیم مانع کم شدن دور موتور در هنگام تعویض
دنده ها بشویم و پس از پیچ نیز دور موتور آماده دنده ای که میخواهیم بدهیم
باشد از این تکنیک استفاده می نماییم.

آموزش تكنيك Heel And toe

پس از ورود به پیچ وقتي داريد با پاي راست ترمز ميكنيد با پاي چپ كلاچ را
گرفته و دنده معكوس بدهيد ( پا روي كلاچ ميماند) سپس با پاشنه و يا بغل
پاي راست

(به شكلي كه پنجه پاي راست روي ترمز بماند) پدال گاز را كمي فشار دهيد تا
دور موتور بالا برود و بتوان به راحتي سرعت گرفت و پا را از روي كلاچ
برداريد، بدين ترتيب به نرمي و بدون ضربه دنده معكوس را اعمال کرده اید و
دور موتور شما نیز افت نکرده است.

تمرين تكنيك Heel And Toe

نکته:

اگر پدال گاز و ترمز در سطح نزديك به هم باشند انجام اين تكنيك راحتتر خواهد بود.

صندلي بايد تنظيم، و خود را راحت احساس كنيد. براي تنظيم پدال ميتوانيد
كيت پدال اسپورت خريداري و نصب كنيد، همچنين كفشهاي مورد استفاده نيز
بسيار مهم هستند, با كفشهايي كه كف بسيار كوچك و كم عرضي دارند نميتوان
اين كار را انجام داد, كفشهاي معمولي براي اين كار مناسب تر هستند. این
تکنیک نیاز به تمرین زیاد دارد و بهتر است با تمرین از دنده های 1 و 2
شروع کنید و بعد به دنده های بالاتر بروید. به خاطر داشته باشید که تمرین
این تکنیک را حتما در پیست انجام بدهید.

توجه:

اجرای اين تکنیک باعث فشار روي ترمز و سیستم كلاچ ميشه و ترمزها زود داغ
ميكنن. تو Heel & toe يك خاصيت خوب ديگه هم هست و اون اينه كه دور
موتور بالا ميره و در نتيجه خلا بوستر ترمز بهتر جواب ميده و ترمز ها بهتر
عمل ميكنن.

امید وارم نتیجه بده .
تکنیک برن اوت :



این کار تقریبا با هر نوع اتومبیلی امکان پذیر است. تنها مشخصه لازم برای
اجرای این تکنیک اینست که اتومبیل مورد نظر از نظر قدرت موتور خیلی ضعیف
نباشد

و بطور استاندارد از طرف کارخانه سازنده دارای سیستم ضد هرزگردی چرخها نیز نباشد،



اجرای تکنیک در اتومبیل با دنده دستی:



اگر اتومبیل شما دیفرانسیل عقب می باشد نیاز به قدرت بیشتری دارید. قبل از
شروع بهتر است لاستیکهای عقب را خیس کنید. اتومبیل را در دنده یک قرار
دهید و کلاچ را تا ته فشار دهید و گاز را با پاشنه پای راست تقریبا تا
انتها ببرید و با پنجه پای راستتان مقدار کمی ترمز را فشار دهید. حال
یکبار کلاچ را تا بالا بیاورید و سریعا دوباره آنرا تا ته فشار دهید و
دوباره کلاچ را رها کنید. اینکار برای شوک دادن به چرخها و شروع هرزگردی
انجام می شود. اگر اتومبیل شروع به راه رفتن کرد ترمز را کمی بیشتر فشار
دهید تا بایستاد و اگر چرخهای عقب هرزگردی را شروع نکردند فشار ترمز را
اندکی کم کنید تا هرز گردی شروع شود. هرز گردی را میتوانید تا تمام شدن
لاستیکها ادامه دهید.





اجرای تکنیک در اتومبیل دیفرانسیل جلو



ابتدا ترمز دستی را بکشید و دنده را در یک قرار دهید. گاز را تا انتها
فشار دهید و با وارد آوردن یک شوک به کلاچ آنرا رها کنید. اگر ترمز دستی
اتومبیل شما خیلی سفت عمل نمی کند باید از ترمز هم برای ممانعت از جلو
رفتن ماشین استفاده نمایید.



اجرای تکنیک در اتومبیل با دنده اتوماتیک



اگر اتومبیل شما دیفرانسیل عقب می باشد دنده را درL1 ( یا هر دنده ای که
مخصوص بالا رفتن از سربالایی های تند است و بیشترین گشتاور را در
اختیارتان می گذارد ) قرار دهید. پای چپ خود را بر روی ترمز قرار دهید و
با پای راست گاز را تا ته فشار دهید. اگر اتومبیل شروع به راه رفتن کرد
ترمز را بیشتر فشار دهید و اگر هرزگردی انجام نشد فشار ترمز را کمی کمتر
کنید. . هرز گردی را میتوانید تا تمام شدن لاستیکها ادامه دهید.

اگر اتومبیل شما دیفرانسیل جلو می باشد ترمز دستی را بکشید و دنده را درL1
( یا هر دنده ای که مخصوص بالا رفتن از سربالایی های تند است و بیشترین
گشتاور را در اختیارتان می گذارد ) قرار دهید. حال پدال گاز را تا ته فشار
دهید. اگر اتومبیل شروع به راه رفتن کرد ترمز راهم کمی فشار دهید و اگر
هرزگردی انجام نشد فشار ترمز را کمی کمتر کنید.میتونین تا تموم شدن لاستیک
ها یا جوش آوردن ماشین این کار رو انجام بدین



فقط یه چیز یادتون نره . بعد انجام این تکنیک 2 جفت لاستیک بخرین!!!!










تکنیک دو نات یک تکنیک زیبا و جذابه که فقط جنبه ی نمایشی داره .این تکنیک
چند حالت داره که با انجام هر کدوم ااز اون حالت ها چرخ های جلو یا عقب
ماشین حول محور چرخ های عقب یا جلو در یک حرکت دایره ای می چرخه.اگه این
حرکت درست انجام بشه آثار به جا مونده از لاستیک ها دایره ای رو نشون میده
که قطرش برابر فاصله دو محور ماشینه و البته یه توهم خاصی هم به ادم دست
میده !!!



حالات انجام این روش به 2 عامل بستگی داره که هر کدوم روشش جداست .

یکی از حالات به نوع سیستم انفقال (اتوماتیک و دستی ) و دیف جلو یا عقب بودن خودرو داره .

در هر صورت تکنیک دونات توسط اتومبیل های زیادی امکان اجرا دارد اما به
یاد داشته باشید که این تکنیک مهارت زیادی می خواهد پس به تمرین بسیار
زیاد نیازمند است. شما برای فراگیری این مهارت لاستیکهای زیادی را صاف
خواهید کرد. پس قبل از شروع تمرین به فکر لاستیک هم باشید.



تکنیک دونات در اتومبیل های دیفرانسیل عقب:



حالت گیربکس معمولی



شروع این کار با بر هم زدن سریع تعادل قسمت عقب اتومبیل یا همان over
steering آغاز میشود. دنده را در یک قرار دهید و به آرامی در مسیر یک
دایره بزرگ شروع به حرکت نمایید. در ادامه دایره را کمی کوچکتر نمایید. در
یک زمان کلاچ را بگیرید و ترمز دستی را بکشید زمانی که چرخهای عقب قفل
شدند و عقب ماشین شروع به سر خوردن کرد گاز را تا ته فشار دهید و ترمز
دستی را بخوابانید و کلاچ را هم ناگهان ول کنید. اکنون ماشین شما اگر قدرت
کافی داشته باشد شروع می کند به چرخیدن به دور خود. کنترل مسیر دایره ای
نیاز به تمرین دارد. با تمرین شما قادر خواهید بود که چرخ جلو سمت راننده
را تقریبا ثابت نگه دارید و بقیه ماشین را دور آن بخش بچرخانید.



حالت اتوماتیک



با گیربکس اتوماتیک شما ابتدا باید دنده را در 2 یا L قرار دهید( دنده ای
که در گیربکسهای اتوماتیک مخصوص بالا رفتن از تپه و سربالایی شدید می
باشد. با اینکار بیشترین تورک را در اختیار خواهید داشت ) با پای چپ خود
فشار کمی بر روی پدال گاز بیاورید و بعد پدال گاز را تا نزدیک ته فشار
دهید. در این حالت چرخهای عقب ماشین شما باید شروع به هرز گردی نمایند و
چرخهای جلو هم ثابت هستند و اتومبیل حرکت نمی کند. اگر چرخهای عقب هرزگردی
نکردند مقداری فشار پدال ترمز را کم کنید.وقتی که چرخها هرزگردی را شروع
کردند فشار پدال ترمز را کم کنید تا ماشین راه بیفتد. سپس فرمان را
بچرخانید و گاز را تا ته فشار داده و پا را کاملا از روی ترمز بردارید.
ماشین ناگهان به سمت جلو خواهد رفت و چرخش شروع خواهد شد و عقب ماشین شروع
به سر خوردن حول جلوی ماشین خواهد نمود. وقتی که چرخیدن ماشین به دور خود
سرعت گرفت با فشار دادن آرام پدال ترمز سرعت ماشین را کنترل نمایید.



وقتی که ماشین خیلی سریع شروع به چرخیدن کرد حتی می توانید با تغییر
ناگهانی جهت فرمان، جهت چرخش ماشین را نیز عوض کنید این کار به زیبایی
تکنیک دونات خواهد افزود.

اگر اصلا نتوانستید دونات را شروع کنید و چرخها اصلا شروع به هرزگردی نکردند بدانید اتومبیل شما برای اینکار خیلی ضعیف است.



اتومبیل های دیف جلو :



1-در حالت معکوس (دنده عقب )



این نوع دونات معکوس حتی میتواند جذاب تر از دونات با اتومبیل های
دیفرانسیل عقب نیز باشد. اتومبیل هایی مانند ماکسیما یا هوندا آکورد برای
اینکار مناسب هستند.

برای این کار چرخ جلو را در یک محور صاف قرار میدهیم . برای حرکت به سمت
عقب گاز را تا وسط فشارمیدهیم و این کار شتاب زیاد و ناگهانی به خودرو
میده (یه وقت هول نشین) سپس فرمان رو در جهتی که راحت تریم ناگهانی می
چرخونیم این کار باعث میشه یه نیم دور ماشین بزنه و برای چرخش مستمر لازمه
که هنگام چرخش فرمان گاز رو تا ته فشار بدیم .



حالا حالت مستقیم برای دیف جلو ها :



آقا روک و راست باید زمین خیس باشه چون عقب خیلی دیر سر می خوره .

برای اینکار چرخهای جلو را کاملا به یک طرف میچرخونیم و دنده رو در
گیربکسهای دستی در یک و در گیربکسهای اتوماتیک در دنده مخصوص سربالایی تند
قرار میدیم. گاز را تا ته فشار میدیم و کلاچ را ول میکنیم. اتومبیل به شدت
شروع به چرخیدن میکنه. وقتی ماشین شروع به چرخیدن کرد ترمز دستی را بطور
ناگهانی بالا میکشیم تا چرخهای عقب هم شروع به چرخش حول محور جلوی ماشین
بکنند. حالا باید یک دست روی فرمان باشه و دست دیگه روی ترمز دستی. و
دائما ترمز دستی را بالا بکشید و آزاد کنید تا چرخهای عقب در حال سر خوردن
حول محور جلو باقی بمونه. اگر سطح به اندازه کافی لغزنده باشه میتونین
ترمز دستی را کاملا بالا نگه دارین و دونات را ادامه بدین.

بچه ها این دونات به ماشین که فشار میاره (لاستیک و جلوبندی و اکسل و دیسک
صفحه و ... ) به خودتون هم خیلی ضربه وارد میکنه . حواستون جمع باشه



ولی به نظر من دونات اصلی فقط با ماشین پر قدرت دیف عقب حال میده مخصوصا
اگه موقع چرخش یه توربو هم چاق کنین ( اقا قبل این کار مطمئن بشین که
پنجره ها بالاست اخه یه وقت دیدی پرت شدین بیرون !!!:d

یا علی
آموزش کامل تکنیک درفت
مقدمه :





این تکنیک از زیبا ترین های تکنینک رانندگی به شمار میاد . هنر انجام
دریفت باید در ذات استعداد راننده باشه . پس سعی نکنید اگه استعدادش در
شما نیست به زور اون رو انجام بدید . این حرکت به رغم زیبایی هر چه تمام
تر از پر خطر ترین تکنیک های رانندگی محسوب میشه و نه هر ماشینی مناسب
اتجام این تکنیک است نه هر جاده ای و نه هر فصل و شرایط آب و هوایی .



حتما برای تمرین در محیط های بدون رفت و آمد و از جاده خاکی شروع کنید .



این مقاله برداشتی از وبسایت پرشین ریس و چند وبسایت دیگر بوده . صرفا
سوال مربوط در مورد هر یک از قسمت های تکنیک را در همین تاپیک مطرح کنید .



سهیل حسینی .



B]انتخاب ماشين[/B]











ماشيني كه شما از اون براي دريفت استفاده ميكنيد ميتونه محور جلو يا محور عقب يا 2 ديفرانسيل باشه

ماشيني انتخاب كنيد كه تعادل در وزن داشته باشه يعني وزن روي چرخهاي جلو با چرخهاي عقب تقريبآ‌ مثل هم باشه

موتور ماشين نبايد زياد سنگين باشه و هرچه موتور سبكتر باشه دريفت راحت و قشنگتر صورت ميگيره

گيربكس دستی براي دريفت بهتره

قدرت و گشتاور لازم رو براي دريفت زدن داشته باشه









آماده كردن ماشين









علاوه بر اینکه برای اجرای این تکنیک اتومبیل شما باید مخصوص پیست باشد
رولر بار نیز باید در آن نصب شده باشد تا در صورت بروز مشکل راننده در خطر
نباشد.







1. نصب استرسبار جلو و عقب







2. انداختن فنر و كمكهاي اسپرت : چون در دريف شما مركز ثقل ماشين رو در يك
آن عوض ميكنيد اين مورد رو حتما بايد انجام بديد و فنرها و كمكهاي عقب رو
از نوع اسپرت نصب كنيد در ماشينهاي ديفرانسيل جلو اين عمل رو برعكس انجام
بديد.







3. نصب ميل سوپاپ ريس : يكي از عوامل مهم در دريف زدن گشتاور بالاست و
بهتر شدن دريف به گشتاور بالا بستگي داره پس شما ميتوانيد با عوض كردن
كامشافت گشتاور و سرعت موتور رو بالا ببريد تا دريف راحت تر انجام بشه







4. توربو و قدرت موتور : قدرت موتور بايد به اندازه كافي باشه به اين صورت
كه بتونه در جا عمل Racebrek رو انجام بده درغير اينصورت دريفت زدن خيلي
مشكل ميشه







5. تقويت اكسلها و چهار شاخ شافت و دسته موتورها







6. از تاير و رينگ با اندازه فابريك ماشين استفاده كنيد يعني اگه اندازه
رينگ فابريك ماشين شما 15 اينچ هست رينك اون رو با 16 و 17 عوض نكنيد چون
اين كار باعث از دست دادن مقدار زيادي تورك ميشود و عمل دريفت رو خراب
ميكنه







7. صفحه كلاچ ريس : قوي بون كلاچ يه عامل اساسي براي دريف ميباشد پس

صفحه كلاچ شما باييد از نوع ريس و مخصوص دريف باشه .







8. نصب ترمز و ديسك قويتر : در بعضي از تكنيكها شما به ترمز احتياج داريد
و ترمز ماشين شما بايد جواب بده و همچنين در تمرينات بعضي مواقع شما كنترل
ماشين رو از دست ميدهيد پس ترمز بايد خوب باشه

تكنيكهاي دريفت :





1.Heel Toe Shifting

2.Power Over

3.E-Brake Drift

4.Clutch Kick

5.Shift Lock Drift

6.Dirt Drop Drift

7.Feint Drift

8.Jump Drift

9.Braking Drift

10.Emergency Brake Drift

11.Long Slide Drift

12.Swaying Drift



13.FF Drift (Front Wheel Drive Drift)



14. Kansei Drift











در مورد تك تك اين تكنيكها به صورت جداگانه توضيح ميدهم ..







Heel Toe Shifting (که البته داش سهیل زحمتش رو کاملتر کشیده)







دراين قسمت شما طرز و موقع دنده عوض كردن در دريف رو ياد ميگيريد .



heel به معناي پاشنه پا و Toe به معناي انگشتان پا و shifting هم به معناي عوض كردن است

اونطور كه از اسم اين تكنيك پيداست در اينجا شما بايد از نوك و پاشنه پا استفاده كنيد.

استفاده از اين تكنيك به راننده اين اجازه رو ميده كه در موقع عوض كردن
سريع دنده درهمان زمان از ترمز هم استفاده كنه . چنانكه اين تكنيك سرعت
موتور گيربكس و تاير ها رو باهم متعادل نگه ميداره پس دراين تكنيك تكانهاي
سريع ناشي از افت RPM و سرعت ماشين وجود نداره و معكوس كشيدن به راحتي و
نرمي صورت ميگيره . اين تكنيك به راننده اجازه ميده كه در موقع معكوس
راننده RPM رو براي معكوس تنظيم كنه و درهمان حال از ترمز هم براي انتقال
نيرو از عقب به جلو و سبك كردن عقب ماشين استفاده كنه .

روش عمل كرد در اين تكنيك :





قبل از رسيدن به پيچ ترمز بگيريد ( به اين ترم، ترمز نخستين يا اوليه مي گويند) تا وزن ماشين رو به جلو انتقال دهيد



كلاچ بگيريد و از Heel Toe و معكوس استفاده كنيد يعني با نوك انگشتان پا ترمز رو نيمه نگه داريد و با پاشنه پا RPM رو براي معكوس آماده كنيد



معكوس كه انجام شد فرمون رو به سمت كورنر بيرون بچرخونيد و به سمت پيچ برگردونيد شما ماشين رو وادار به عمل oversteer كرده ايد





بعد از انجام گرفتن oversteer فرمون به سمت پيچ بچرخونيد و پاتون رو از روي ترمز ور داريد و به اندازه لازم گاز بدهيد



عمل دريف انجام ميشه و شما ميتواني با كنترل كردن فرمون پيچ رو به صورت دريفت طي كنيد









Power Over







اين تكنيك مخصوص ماشينهاي RWD , AWD هست. براي انجام دادن اين تكنيك به قدرت موتور بالا نياز هست.





براي اجراي اين تكنيك وقتي وارد كورنر ميشويد گاز رو تا ته فشار دهيد تا يه oversteer سنگين صورت بگيره .و تمام پيچ رو ميتوانيد باگاز و فرمون به صورت دريف حركت كنيد .



- با هر سرعتي كه خواستيد وارد پيچ شويد تكنيك Power Over بر اساس قدرت موتور صورت ميگيره پس با سرعت كم هم ميشه اين تكنيك رو انجام داد



- فرمون رو يه خورده بيشتر از پيچي كه ميخواهيد وارد آن شويد بچرخونيد تا
عقب ماشين چسبندگي خودش رو نسبت به زمين از دست بده دراين حالت شما ماشين
رو براي انجام عمل oversteer آماده كرده ايد .



- با گاز دادن و استفاده از قدرت موتور عمل oversteer
انجام شده و حالا موقع اينه كه ماشين رو در پيچ كنترل كنيد فرمون رو به
سمت پيچ برگردونيد به طوري كه با جاده مستقيم باشه و با گاز دادن متناوب
تمام پيچ رو با دريف حركت كنيد



- وقتي پيچ تمام شد و خواستيد ماشين رو صاف كنيد سعي كنيد گاز رو خيلي
آروم شل كنيد و وقتي تايرهاي جلوي ماشين وارد جاده صاف شدن فرمون رو با
جاده مستقيم كنيد. .





Clutch Kick





از اين تكنيك ميشه نرسيده به پيچ يا وسط پيچ استفاده كرد با ضربه رو كلاچ
و ول كردن اون تكان ناگهاني به ماشين داده تا چسبندگي ماشين رو به زمين از
دست بدهيد



- باسرعت خيلي زياد وارد پيچ شويد اگه شما با اين تكنيك آشنايي نداريد با اين سرعت اول understeer رو تجربه كنيد



- فرمون رو به سمت پيچ بچرخونيد و گاز رو ول نكنيد



- وقتي شما با اين سرعت فرمون رو چرخونديد ماشين شما بايد وارد understeer شود وقتي اين حالت انجام شد يا قرارشد انجام بشه كلاچ بگيريد ولي گاز رو ول نكنيد .



- وقتي شما كلاچ رو گرفتيد و گاز داديد RPM ميره بالا و و با ول كردن ناگهاني كلاچ ميتونيد خيلي راحت چسبندگي عقب ماشين رو خراب كنيد و عمل دريفت رو آغاز كنيد



5.شما الان در يك oversteered شديد هستيد از
ترمز استفاده نكنيد چون كنترل ماشينتون رو به هم ميزنه در ضمن تمام وزن
ماشين روي چرخهاي جلو قرار داره و ميتوانيد با گاز و فرمون اون رو در پيج
كنترل كنيد و به دريفت ادامه دهيد



- وقتي جاده صاف شد گاز رو به آرومي ول كنيد و هر وقت چرخهاي جلو خط جاده صاف رو لمس كردند فرمون رو با جاده صاف مستقيم كنيد


اين تكنيك با استفاده از افت rpm و معكوس انجام ميشه و بعد از معكوس با ول كردن كلاچ حركت چرخهاي عقب كند ميشه و بعد از اين عمل و چرخوندن فرمون عمل oversteer انجام ميگيره درست يه چيزي مثل تكنيك E-brake ولي در تكنيك Shift Lock به ماشين كمتر اسيب وارد ميشه



- باسرعت خيلي زياد وارد پيچ شويد و اگر شما اين تكنيك رو تجربه نكرديد بايد در اين سرعت understeer رو تجربه كنيد



- فرمون رو به سمت پيچ بچرخونيد و سريع عمل معكوس به دنده 2 رو انجام دهيد



- با انجام اين معكوس شما وزن ماشين رو روي چرخهاي جلو انداختيد و سرعت
موتور رفته بالا و دور چرخهاي عقب كند شده توجه كنيد كه در انجام اين قسمت
در اين تكنيك هيچ نيازي به Heel-Toe Downshift نيست و بايد معكوس كاملآ‌ عادي باشه



- بعد از معكوس سريع و گازدادن شما تراكشن عقب ماشين رو بهم زديد و خودتون رو براي دريفت آماده كنيد



- بعد از اينكه تراكشن ماشين بهم خورد و احساس كردين كه عقب ماشين داره
ميره با بازي گاز و كنترل فرمون و مستقيم كردن آن با جاده ماشين رو با
دريف درپيچ كنترل كنيد سعي كنيد در اين قسمت از ترمز استفاده نكنيد چون
ترمز كنترل ماشين رو خراب ميكنه و باعث ميشه شما از جاده خارج شويد



- وقتي كه جاده صاف شد خيلي اروم گاز رو ول كنيد و وقتي چرخهاي جلو خط جاده صاف رو لمس كردند فرمون رو با جاده صاف مستقيم كنيد
Dirt Drop Drift



اين تكنيك با استفاده از كثيفي يا اجسام خارجي مثل خاکی هاي دور پيست
دريفت صورت ميگيرد به اين صورت كه بعد از انداختن چرخهاي عقب در بيرون
آسفالت زاويه دوران را بيشتر و تراكشن ماشين رو بهم ميزنيد ماشين رو براي
دريفت در پيچ آماده ميكنيد در صورتي كه قدرت ماشين هم از دست نميدهيد در
ضمن اين تكنيك براي ماشينهاي كم قدرت خيلي كاربرد و استفاده دارد



- باسرعت متوسط و نرمال وارد پيچ شويد



- فرمون رو به سمت پيچ بچرخونيد و گاز بديد سعي كنيد يكم عقب ماشين رو از
جاده خارج كنيد اگه پيچ به سمت راس است سمت چپ ماشين رو از جاده خارج كنيد
و برعكس



- وقتي تايرهاي ماشين شما از جاده خارج شدند با دادن گاز تراكش ماشين رو بهم بزنيد و آماده دريفت شويد



- وقتي كه احساس كرديد عقب ماشين رفت يا قراره بره فرمون رو با جاده
مستقيم كنيد و با دريفت پيچ رو كامل كنيد وزن ماشين روي چرخهاي جلو قرار
داره پس از ترمز گرفتن خودداري كنيد چون در اين موقع ترمر كنترل ماشين رو
بهم ميزنه



- وقتي كه جاده صاف شد گاز رو به آرومي ول كنيد و وقتي چرخهاي جلو خط جاده صاف رو لمس كردند فرمون رو با جاده صاف كنيد
صفحه‌ها: 1 2 3