مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: سیدحسن آقامیری کیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر می‌خواهید سیدحسن آقا میری را بشناسید و تمام ابعاد شخصیتی این روحانی خلع لباس را ببینید این موضوع از عطاملک را از دست ندهید.
نامه سیدحسین آقامیری درباره برادرش
سید حسین آقا میری
حوزه/ حجت الاسلام سیدحسین آقامیری در واکنش به رفتارهای برادرش سید حسن آقا میری گفت: به صراحت عرض می کنم که حقیر از جهت مبانی فکری و برآیند عملی، با برادرم اختلاف نظر مبنایی دارم و تفکر اگر از یک مبدا و مبنای روشن نباشد جز به هم بافتن حق و باطل، ماهیتی برای توجیه مسیر غلط ندارد.
حجت الاسلام سید حسین آقامیری در واکنش به رفتارهای برادرش سید حسن آقامیری گفت: به جهت وظیفه و مسئولیت، نکاتی را در مورد برادرم عرض می کنم. البته دوستان و عزیزانی که در این سالها با حقیر ارتباط دارند کاملا به نظر بنده واقفند و  به صراحت عرض می کنم که حقیر از جهت مبانی فکری و برآیند عملی، با ایشان اختلاف نظر مبنایی دارم و تفکر اگر از یک مبدا و مبنای روشن نباشد جز به هم بافتن حق و باطل، ماهیتی برای توجیه مسیر غلط ندارد.


سکس چت چیست؟
درباره سکس چت چه می دانید؟


متن نامه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
رَبِّ إِنِّی لِما أَنْزَلْتَ إِلَیَّ مِنْ خَیْرٍ فقیر
سختی‌ها و وحشت ها و احوال گوناگونی در قیامت برای انسان وجود دارد و فرقی هم بین مؤمن و غیر مؤمن نیست؛ "یَومَ یَفِرُّ المَرءُ مِن اَخیـهِ  وَ اُمِّه وَاَبیهِ  وَ صاحِبَتِه وَ بَنیهِ ‌ لِکُلِّ امرِئٍ مِنهُم یَومَئِذٍ شَأنٌ یُغنیه". امروز همه ما شرایط خود را برای ورود در یک چنین معرکه‌ی سختی که اهمّیّت و دشواری آن اصلاً برایمان قابل تصوّر نیست، آماده می سازیم؛ «یوم یجعل الولدان شیبا».
به خدای متعال پناه می بریم، چراکه همه ما در معرض گرفتاریهای مختلف نفس هستیم و هیچکدام از گزند و کید شیطان در امان نیستیم. برهمین اساس و به جهت وظیفه و مسئولیت، نکاتی را در مورد، برادرم  آقای سیدحسن آقامیری عرض می کنم. البته دوستان و عزیزانی که در این سالها با حقیر ارتباط دارند کاملا به نظر بنده واقفند و این مرقومه برای آنها مطلب جدیدی ندارد اما به جهت سوالات و گلایه هایی که در مورد بعضی موارد گذشته و این مسأله اخیر پیش آمده بود لازم دانستم نگاهم را به صورت روشن بیان کنم.
با این مقدمات به صراحت عرض می کنم که حقیر از جهت مبانی فکری و برآیند عملی، با ایشان اختلاف نظر مبنایی دارم. برای فهم صحیح و دقیق از گوهر معارف دینی می بایست سیر متمرکز و مشخص تحصیلی تحت نظر استاد خبره داشت و از التقاط و برداشت ذوقی و سلیقه ای و مطالعات پراکنده و سطحی احتراز کرد.  تفکر اگر از یک مبدا و مبنای روشن نباشد جز به هم بافتن حق و باطل، ماهیتی برای توجیه مسیر غلط ندارد.
متأسفانه نتیجه نگاه سطحی به دین بیش از هر کسی دامنگیر جوانان بی دفاع می شود و این گناهی بزرگ است.
البته واقعا صمیمانه امیدوارم ایشان به شکرانه ی استعدادها و توانمندیهایی که دارند تلاش در اصلاح این روندکنند و از فرصت کوتاه عمر و داشته های خود به بهترین شکل استفاده نمایند. اصرار برعمل غیر صالح از جانب خود فرصت دفاع را سلب میکند.
تمام عمر ما در اینجا ولو خیلی طولانی، در برابر ابدیتی که در پیش داریم یک لحظه هم نیست.
نمی توان از روز موعودی که با لطائف باطن عمل و فکر و نیتمان مواجه می شویم، غافل ماند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ایتا
«حسن آقامیری» را بیشتر بشناسید
«حسن آقامیری» را بیشتر بشناسید
مخالفان او اسمش را گذاشته‌اند: «روحانی تلگرامی»! و او را یک آخوند منحرف می‌دانند اما طرفدارانش او را یک روحانی متفاوت می‌دانند و معتقدند که او آخوند روشنفکر زمانه خودش است.
سیدحسن آقامیری یکی از روحانیون معروف چند سال اخیر بویژه در میان جوانان است و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌های موبایلی امروز برای به اشتراک گذاشتن سخنرانی‌هایش استفاده می‌کند. صفحه اینستاگرام او بیش از یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد. منبرهای او معمولا به صورت زنده از صفحه‌اش پخش می‌شوند و کلیپ‌هایی نیز توسط دوستداران او از سخنرانی‌هایش منتشر می‌شوند که معمولا بازدیدکننده‌های قابل توجهی دارند.


استاد پور آقایی کیست؟
استاد پورآقایی کیست؟ + فیلم


درآمد سیدحسن آقامیری وابسته به روحانیت نیست. او کار و کاسبی شخصی خودش را دارد. به گفته خودش مشاور یک شرکت خصوصی است و کار آزاد هم دارد. او به مجله «همشهری جوان» گفته از حوزه علمیه شهریه نمی‌گیرد و تحت پوشش بیمه حوزه هم نیست. او همچنین گفته است که نه به منبر وابستگی دارد و نه به درآمد حاصل از آن.
اما از آنجا که محوریت سخنرانی‌هایی آقامیری همیشه تکیه بر صفت «رحمانیت» خداوند دارد و کمتر از عذاب الهی و جهنم سخن می‌گوید باعث شده است که افراد زیادی مخالف او باشند. مخالفانش می‌گویند که او یک آخوند ولنگار است و برای لاکچری‌ها و بی‌قید و بندها سخنرانی می‌کند. مخالفان آقامیری معتقدند او فقط بلد است خوب حرف بزند وگرنه اصلا حرف‌های خوبی نمی‌زند؛ برای همین هم هست که جوانان طرفدارش هستند.
طرفداران آقامیری اما معتقدند که این روحانی نگاهشان را به مقوله دین و رحمانیت خداوند تغییر داده است و او را دوست دارند و سخنرانی‌هایش را دنبال می‌کنند. طرفداران آقامیری می‌گویند سخنرانی‌های او نسبت به سایر روحانیون متفاوت‌تر و دلنشین‌تر است.
آقامیری درباره پامنبری‌های جوانش که طرفداران پر و پاقرص او هستند، می‌گوید: «اینکه عده‌ای که پای هیچ منبری نمی‌نشینند اما پای منبر من می‌نشینند، شاید درست باشد اما من آنها را انتخاب نکرده‌ام. من کاری به آنها نداشته‌ام و خودشان آمده‌اند. حضورشان برای من افتخار است و البته قدردانشان هستم اما من با هدف جذب آنها حرفی نزده‌ام. من برای کسی کارت دعوت نفرستاده‌ام.»
این کشمکش بین مخالفان و موافقان او سال‌هاست که وجود دارد اما در نهایت زور مخالفان چربید و حسن آقامیری روز شنبه ۲۲ دی از «خلع لباس دائم» خود خبر داد. او این خبر را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «بعد از ده پانزده سال بردن و آوردن و بازداشت‌کردن و ریختن تو محل کار و انفردای و...  با شکایت دادستان ویژه تهران و به حکم قاضی شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه به ریاست دادستان کل کشور آقای منتظری بالاخره آقایون حکمشون رو صادر کردند. دو سال زندان که البته لطف کردند ۵ سال تعلیقش کردند.  و خلع لباس دائم ...»
پس از انتشار این مطلب از سوی آقامیری، سیداحمد خمینی بلافاصله به این موضوع واکنش نشان داد و خطاب به آقامیری نوشت: «تن آدمی شریف است به جان آدمیت، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت ... سیدجان عزیزتر می‌شی. خودت و خدای خودت قاضی اول و آخرین. نه اینکه هر کی محکوم بوده سالم بوده اما اکثر آدمای سالم محکومند. عزت و ذلت خدا می‌ده و توی این دنیا همین محبت‌های مردمه که همیشه همراهته. خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل ... یاحق»
معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در حمایت از آقامیری توییت کرد: «امیدوارم این رای در مرحله تجدیدنظر بشکند. آقای سیدحسن آقامیری زبان جوانان را خوب می‌داند. جلب اعتماد جوانان دهه هفتادی و هشتادی و گفت‌وگو با آنها هنر کمی نیست. خدانگهدارت باشد سید.»
جرم او هتک حیثیت روحانیت، تشویش اذهان عمومی و توهین به مقدسات عنوان شده است. البته گفته‌اند این رای بدوی است و امکان تجدیدنظر وجود دارد.
آقامیری پیش از خلع لباس در گفت‌وگویی اظهار کرده بود: «من روحانیت نیستم! من «حسن آقامیری»ام. صفحه‌ شخصی من چه ربطی داره به صنف من؟ من نماینده‌ صنف خودم نیستم. سخنگویش هم نیستم. من یک آدمم. در خانه‌ام بابا هستم، یک جا داداش هستم، یک جا رفیقم. ربطی به لباس ندارد.»
پس از اعلام خلع لباس و محکومیت، حدود ۲۰۰ هزار نفر به فالوورهای آقامیری افزوده شد.
اما این فرد چه می‌گوید؟ در ادامه گزیده‌ای از برخی سخنرانی‌های آقامیری را درباره مسائل مختلف با هم مرور می‌کنیم:
آقامیری در یکی از سخنرانی‌هایش گفته است:‌ «... اهل بیت (ع) کار می‌کردند اما برخی تصور می‌کنند که اهل بیت (ع) دست به خاک می‌زدند طلا می‌شد و کاری انجام نمی‌دادند؛ در حالی که این‌گونه نیست. همه آنها شاغل بودند. در یکی از هیئت‌های قم سؤال کردم که شغل حضرت ابوالفضل (ع) چه بود؟ هیچ‌کس نمی‌دانست. به آنها گفتم می‌دانید چرا نمی‌دانید؟ چون نمی‌دانید شغل من و امثال من چیست؛ چون اگر حضرت ابوالفضل (ع) شغل داشته باشد حاج آقا هم باید شغل داشته باشد؛ بنابراین ابوالفضلِ ذهن شما باید بیکار باشد تا بیکاری ما [روحانیون] توجیه شود.»
آقامیری در سخنرانی دیگری گفته است: «یه خدایی براتون درست کردند که ایستاده آدما رو آویزون کنه، بسوزونه، آب جوش بهشون بده بخورن. اینا چرندیاته بهتون می‌گن. یه مشت دری وری بهتون میگن.»
او در یکی دیگر از سخنرانی‌هایش انتقاد تندی به یکی از شرکت‌های خودروسازی ایرانی کرده: «ایران‌خودرو یه قرآن می‌ذاره تو داشبورد! خجالت داره. اون خیانت به قرآنه. تو کارِت رو قرآنی انجام بده. اونی که ماشین قرآنی تولید می‌کنه «بنز» و «بی‌ام و» آلمان هست نه تو!»
او در سخنرانی دیگری هم درباره مساجد گفته: «اگر مسجد به روش پیامبر اداره می‌شد، گنبد و بارگاه نداشت. گنبد می‌خواد چیکار مسجد؟ مناره می‌خواد چیکار؟ اینا یه زمانی تدابیری بود برای سرما و گرمای مسجد. الان که کولرگازی اومده. چند میلیارد خرج مناره‌های مساجد قم شده؟ با این پول‌ چه‌کارهایی نمی‌شد کرد؟ چرا مسجد رو با فکر نمی‌سازید؟ مسجد می‌سازن با ظرفیت ۲ هزارنفر اونوقت پارکینگ نداره! بعد ماشینا میان پارک می‌کنن جلو زندگی مردم. اون وقت اونا هم هی لعن می‌کنن که مسجد براشون دردسر درست کرده. تحقیق بکنید راجع به آزار مساجد برای مردم. از دوتا املاکی بپرسید! هر محلی که تو کوچه‌ش مسجد باشه قیمتش پایین‌تره!»
ایسنا - سهیلا صدیقی
انتهای پیام
جنجال‌های حسن آقامیری از کی شروع شد؟
حجت‌الاسلام آقامیری با سخنرانی‌های جنجالیش به شهرت رسید و حالا بخاطر برخی دیدگاه‌ها خلع لباس شده است.
به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سیدحسن آقامیری از خطبایی است که فایل‌های صوتی و تصویری‌اش در فضای مجازی دست به دست می‌شود و سخنان جنجالی و پربحثی دارد. فارس در سال ۹۵ اولین واکنش مخاطبان به اظهارات این روحانی را منتشر کرد. وی در آن زمان در اظهارنظر‌های خود گفت: «من کار اقتصادی انجام می‌دهم، کاسبی می‌کنم. نه اینکه منبر درآمد نداشته باشد؛ ولی من کاسبم و دنبال کار حلال هستم. برای کار هم شأن قائل نیستم؛ اگر مثلاً بتوانم در قم رستوران تأسیس کنم؛ حتماً این کار را انجام می‌دهم.
جنجال های حسن آقامیری از کی شروع شد؟
اهل بیت (ع) کار می‌کردند؛ اما برخی تصور می‌کنند که اهل بیت (ع) دست به خاک می‌زدند طلا می‌شد و کاری انجام نمی‌دادند؛ در حالی که این‌گونه نیست همه آن‌ها شاغل بودند کشاورزی می‌کردند، تجارت می‌کردند و روایت‌های بسیاری هم در این زمینه وجود دارد. در یکی از هیئت‌های قم سؤال کردم که شغل حضرت ابوالفضل (ع) چه بود؟ هیچ کس نمی‌دانست. به آن‌ها گفتم می‌دانید چرا نمی‌دانید؟ چون نمی‌دانید شغل من و امثال من چیست؛ چون اگر حضرت ابوالفضل (ع) شغل داشته باشد حاج آقا هم باید شغل داشته باشد؛ بنابراین ابوالفضلِ ذهن شما باید بیکار باشد تا بیکاری ما [روحانیون]توجیه شود.»
در پی اظهارات روحانی جنجالی شبکه‌های اجتماعی و واکنش اساتید حوزه‌،‌ مخاطبان  نیز در نظراتی نسبت به اظهارات حجت‌الاسلام آقامیری موضع گرفتند و منشأ اصلی آن را «سواد اندک، شهرت‌طلبی و عوام‌فریبی» دانسته‌اند.
یکی از مخاطبان در بخش نظرات نوشت: طلبه‌ای که خوب درس نخوانده همین بهتر که برود رستوران بنا کند. شاید لااقل غذای خوبی به مردم بدهد. مردم تشنه روحانی باسواد و باتقوا هستند و حاضرند برای عالم عامل نه تنها مال بلکه جان هم بدهند.
فرد دیگری درباره نوع سخن گفتن حجت‌الاسلام آقامیری نوشته است: «کلاً این هم یک راهی برای مشهور شدن است که انسان حرف‌های غیر معمول و در بسیاری موارد ناصحیح را بزند تا شنونده پیدا کند و اخبارش منتشر شود، وقتی هم که در لباس روحانیت باشد و اینطور عموم حوزویان را به بیکارگی متهم کند، مشتری پیدا می‌کند. البته به نظر من ایشان خودشان جوری طلبگی کرده‌اند که واقعا بیکار بوده‌اند. تنها یک ظاهری از بعضی روایات دیده‌اند و به دلیل کمبود سواد و اینکه کار پژوهشی و دقیق علمی بلد نیستند، به این ورطه‌ها کشیده شده‌اند. سخنان ایشان درباره قیامت و رحمت خدا و اینکه اصلا جهنم وجود ندارد و ... هم در میان افراد لاقید و هم در بعضی از جوانان معصوم و بی‌خبر جامعه طرفدار پیدا کرده و به شدت به اباحه‌گری دامن می‌زند.»
مخاطبی به نام محمد تأکید کرده است: «گرچه پول می‌تواند اسباب راحتی و رفاه را برای فرد طالب علم ایجاد نماید، اما دنیاطلبی و مشغولیت ذهن به مادیات، انسان را از علم‌آموزی باز می‌دارد. دانشمند و محقق نباید دغدغه فکری برای به دست آوردن پول داشته باشد و باید تمام وقت به دنبال علم‌آموزی باشد. همان طوری که در کشورهای پیشرفته افراد محقق تمام زندگی خود و فکر و ذهن خود را وقف تخصص خود نموده‌اند. اگر یک دانشمند فیزیک به دنبال کشاورزی باشد و مجبور باشد برای امرار معاش کشاورزی هم انجام بدهد، هیچ گاه نمی‌توان از او توقع داشت که علم او در زمینه فیزیک به جایی برسد. روحانی هم اگر می‌خواهد به جایگاه علمی بالا دست یابد و اهل تحقیق باشد باید خود را وقف علم کند. اگر به عنوان مبلّغ هم بخواهد کار کند، باز هم باید بطور حرفه‌ای روی کار تبلیغ وقت بگذارد. بنابراین اگر یک مبلغ دینی بخواهد هم مردم را موعظه کند و هم کشاورزی کند و هم رستوران داشته باشد، در هیچ کدام از این کارها موفق نخواهد بود!»
در نظر دیگری می‌خوانیم: «روحانیانی که دنبال کسب اقتصادی هستند در بین یک عده آدم سطحی‌نگر جاذبه دارند. کار روحانیان همان نوشتن کتاب و درس و بحث و پژوهش هست.»
دیگری نوشته است: «امیدوارم آقای آقامیری که منتسب به خاندان رسالت هستند طوری صحبت کنند که احترام خاندان رسالت و اعتماد مردم خدشه‌دار نشود ثانیا با منبع باشد، ثالثاً مهمترین موضوع که رعایت ادب که مهمترین آموزه این خاندان است رعایت شود. ضمناً ایشان اگر می‌توانند در قالب رستوران‌داری خدمت کنند بسم الله و اشکالی ندارد که نیازی هم به لباس طلبگی نیست، همانطور که پزشکی که تصمیم می‌گیرد فرضاً رستوران‌داری بکند دیگر با لباس پزشکی و ابزارهای مربوطه در محل رستوران ظاهر نمی‌شود اما اگر در مقام رسالت تبلیغ می‌خواهیم حرکت کنیم ابزار و لوازمی نیاز است نه اینکه ابزارش بالا نشستن مجلس باشد بلکه علم، تقوا و بصیرت داشتن در عر صه‌های مختلف است.»
یکی دیگر از مخاطبان معتقد است: بعضی حرف‌هایش درست است اما بسیاری از آنها به دلیل سواد سطحی که ایشان دارد اشتباه است. یک سری پیشنهادات جالبی دارد اما حرف‌هایش ترکیبی از درست و غلط است که عوام هم راحت قبول می‌کنند. به نظرم اگر ایشان روی سوادش کار کند و همه را متهم نکند و اندکی هم به کار خودش برسد و روی خودش کار کند، درست می‌شود.»
چند نفری هم به طنز نوشته‌اند: «به دنبال گرین کارت است».
مخاطب ناشناسی پرسیده است: چنین خروجی‌هایی از حوزه جای تعجب دارد و باید بررسی شود که چرا جدیداً حوزه علمیه از این مدل خروجی‌ها زیاد دارد؟
حسین از مشهد نوشته است: «ایشون دغدغه دین ندارند، دغدغه "مطرح شدن" دارند.
نمی‌گویم تمام حرف‌هایشان از بن غلط است اما لحن و ادبیات و تفسیرهای ناقص و بعضا اشتباه، ایشان را محبوب یک عده افراد ناآگاه و بعضا مغرض کرده.»
حسن هم گفته: «من چندین بار در مجالس خصوصی ایشان در قم حضور داشتم که زبان به لعن و نفرین برخی از افراد گشودند. به نظر من آدم نباید برای طرفدار پیدا کردن، پا روی حق بگذارد و مطابق میل اطرافیان حرف بزند...»
ناشناسی هم نوشته: «بنده یکی از اساتید مقدمات و سطح عالی حوزه علمیه قم هستم و ایشان سیدحسن را می‌شناسم، تا پارسال که اطلاع داشتم ایشان هنوز مقدمات را تمام نکرده و سواد حوزوی چندانی ندارد ولی با همین چرت وپرت‌ها معروف شده از باب "خالف تعرف": مخالفت کن، معروف می‌شوی!»
مخاطبی هم با عنوان «مدرسه شهید صدوقی» چنین بیان کرده است: «من هم مدرسه‌ای این عزیز بودم. ایشون ابتدای طلبگی بسیار افراطی بودند و اکنون بسیار تفریطی. قال امام المتقین علی علیه السلام: "لا ترى الجاهل الا مفرطاً أو مفرطا". مگر با عنایت خدا عاقبت بخیر بشود.»
انتهای پیام/
واکنش مخاطبان به اظهارات روحانی تلگرامی
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اشتراک گذاری
اهل بیت(ع)
سید حسن آقامیری با شکایت دادستان ویژه روحانیت تهران و به حکم قاضی شعبه دوم دادگاه کیفری به خلع لباس دائم محکوم شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فارس نوشت: سید حسن آقامیری با شکایت دادستان ویژه روحانیت تهران و به حکم قاضی شعبه دوم دادگاه کیفری به خلع لباس دائم محکوم شده است.

این در حالی است که به گفته آقامیری این فرد به دو سال حبس نیز محکوم شده است که البته اجرای آن به مدت ۵ سال تعلیق شده است.
روحانی که خلع لباس شد را بشناسید/ از چرندیات خواندن آیات قرآن درباره عذاب در جهنم تا تحریف ماجرای اسارت خاندان اهل بیت(ع)

بیشتر بخوانید: جنجال‌های حسن آقامیری از کی شروع شد؟

در ادامه به سخنرانی‌های این روحانی خواهیم پرداخت؛
به گزارش دیدبان بخش‌های بسیاری از سخنان این روحانی، ضدیت آشکاری با نص صریح قرآن کریم و روایات متقن اهل بیت علیهم السلام دارد. از آن جمله می‌توان به مورد زیر اشاره کرد: او در یکی از پادکست‌های خود ۱ علنا عذاب الهی را چرندیات خطاب کرده و می‌گوید: «یه خدایی براتون درست کردند وایستاده آدما رو آویزون کنه بسوزونه آب جوش بهشون بده بخورن اینا چرندیاته بهتون میگند! یه مشت دری وریه بهتون میگند! ۲» 
شکی نیست که آیات مربوط به جهنم و جاودانگی در آتش عذاب الهی در متن قرآن موجود است و این سخنان انکار بدیهی آن آیات است؛ که از آن جمله می‌توان به آیات زیر اشاره کرد.
خَالِدِینَ فِیهَا لَا یُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلَا هُمْ یُنظَرُونَ ۳
در آن (لعنت) جاودانه‌اند و نه عذاب از ایشان کاسته می‌گردد نه مهلت داده می‌شوند
فَشَارِبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْحَمِیمِ﴿٥٤﴾ فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِیمِ﴿٥٥﴾ هَـذَا نُزُلُهُمْ یَوْمَ الدِّینِ ۴
از آب جوشیده می‌نوشند (۵۴) همچون نوشیدن اشتران تشنه (۵۵) این است پذیرایی آنان در روز جزا
آقامیری در عین تأکید بر آیاتی که در بردارنده مفهوم رحمت است چنان آیات عذاب را نادیده گرفته و تمسخر می‌کند که گویا اصلا این آیات جزئی از قرآن نیست. حال بد نیست بدانیم خود قرآن چه دیدگاهی نسبت به این رفتار گزینشی دارد:
الَّذِینَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضِینَ ﴿٩١﴾ فَوَرَبِّکَ لَنَسْأَلَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ ﴿٩٢﴾ عَمَّا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿٩٣﴾۵
کسانی که قر آن را جزء جزء نمودند (به بخشی عمل کردند و بخشی را وا گذاشتند) (۹۱) پس به پروردگارت سوگند از همه آنان خواهیم پرسید (۹۲) از آنچه انجام می‌دادند (۹۳)
أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکِتَابِ وَتَکْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَمَا جَزَاءُ مَن یَفْعَلُ ذَلِکَ مِنکُمْ إِلَّا خِزْیٌ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیَوْمَ الْقِیَامَةِ یُرَدُّونَ إِلَى أَشَدِّ الْعَذَابِ وَمَا اللَّـهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ ﴿٨٥﴾۶
آیا شما به پاره‌اى از کتاب ایمان مى‌آورید، و به پاره‌اى کفر مى‌ورزید؟ پس جزاى هر کس از شما که چنین کند، جز خوارى در زندگى دنیا چیزى نخواهد بود، و روز رستاخیز ایشان را به سخت‌ترین عذاب‌ها باز برند، و خداوند از آنچه مى‌کنید غافل نیست.

بیشتر بخوانید: افشاگری درباره روحانی خلع لباس شده/ از التماس دعا خواستن برای داعش تا رد درخواست مناظره + فیلم 


آیا این طلبه جوان از سرانجام این رفتار سلیقه‌ای که قرآن نسبت به آن هشدار داده آگاه است؟
این روحانی درحالی این سخنان مخالف با قرآن را اظهار می‌دارد که بنابر روایات معتبر شیعه، حتی کلام معصومین نیز چنانچه با قرآن در تعارض باشد از درجه اعتبار ساقط است تا چه رسد به کلام یک مبلغ دینی.
۱) قال النبی صلی الله علیه إذا جائکم عنیّ حدیثٌ فأعرِضوه علی کتاب الله تعالی فما وافق کتاب الله فاقبلوه و ما خالفه فضربوا به عرض الحائط ۷،
۲) قال الإمام الصادق علیه السلام ما لم یوافق من الحدیث القرآن فهو زخرف ۸

قرآن را نمی‌فهمیم!
او در یکی دیگر از سخنرانی‌های ۹ خود می‌گوید «این قرآن نظمش بهم خورده، بنی امیه و بنی عباس پونصد سال با این قرآن حکومت کردن ما نمی‌تونیم بفهمیمش!» او در حالی در لفافه قرآن را تحریف شده و غیرقابل استفاده می‌خواند که تمام ائمه که خود پاسبان قرآن بوده‌اند مردم را به خواندن و عمل کردن به این قرآن دعوت کرده‌اند. به راستی چرا باید شخصی با چنین اعتقادی در لباس روحانیت خویش را منتسب به حوزه علمیه کرده و سلیقه شخصی خود را که کاملا بر خلاف عقاید شیعه است به نام موضع روحانیت بر روی منبر رسول خدا ابراز کند؟ و سازمان تبلیغات اسلامی که متولی امور مبلغین و اهل منبر است تنها تماشاگر باشد؟
سید حسن آقامیری کیست؟/ از چرندیات خواندن آیات قرآن درباره عذاب در جهنم تا تحریف ماجرای اسارت خاندان اهل بیت(ع)
لیاقتِ شفاعت
نکته دیگری که آقامیری با گفتار‌های گوناگون بر آن تأکید می‌کند مسأله شفاعت عام اهل بیت –خصوصا امام حسین علیه السلام - از گناه کاران در روز قیامت است.۱۰ او بار‌ها به روایت رفتار امام حسین علیه السلام با شمر بن ذی الجوشن پرداخته و ایشان را شفیع تمام گناهان دانسته و یا در پادکست دیگری درباره حضرت زهرا سلام الله علی‌ها می‌گوید: «یه مادری داری تو محشر میاد بی نهایت گناه آورده باشی دستتو میگیره» ۱۱

با اندکی دقت در آیات و روایات موجود می‌توان به غلط و خطرناک بودن این دیدگاه پی‌برد؛ مگر نه این که شفاعت جز به اذن خداوند متعال انجام نمی‌شود ۱۲ و مگر نه این که اهل بیت در روایات مختلف شفاعت خود را مخصوص عده خاصی از خطا کاران دانسته‌اند و صراحتاً برخی از گناهان را موجب دور شدن از شفاعت قلم داد کرده‌اند، از جمله روایت منسوب به امام صادق علیه السلام «شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نخواهد رسید» ۱۳.
به راستی آیا این حرکت کورکورانه باعث رواج بیشتر گناه و فحشا در جامعه به بهانه تصویر موهومی که آقامیری از شفاعت ارائه داده نخواهد شد؟
عاشورای سید حسن
این روحانی در برخوردی سلیقه‌ای با واقعه عاشورا که مصداق بارز تحریف این حماسه عبرت آموز است با نادیده گرفتن مبارزه جانانه اباعبدالله علیه السلام و یارانش با دشمنان، تنها به ذکر یک نمونه رفتار رحیمانه از سیدالشهداء علیه السلام که سند آن مخدوش است اکتفاء کرده و مجموعه احتجاجات و نفرین‌هایی که حضرت نسبت به دشمنان خود داشته‌اند را به راحتی نادیده می‌گیرد.۱۴ به راستی به چه دلیل یک روحانی که باید خود را وارث شمشیر مبارزه نهضت حسینی بداند سعی دارد تا حقیقت این قیام را وارونه جلوه دهد تا جایی که در سخنان خود هدف از قیام و شهادت امام را ایجاد فرصت شفاعت از گناه کاران نشان می‌دهد! ۱۵ او می‌گوید حتی در برزخ و قیامت نیز امام حسین (ع) پیشنهادی به قاتلان خود می‌دهد که اگر بپذیرند از آنان شفاعت می‌کند! و این سخن دقیقا خلاف عقیده شیعه است که عمل را پس از مرگ منقطع می‌داند. آیا این سخن همان سخن غلطی نیست که مسیحیان درباره علت به صلیب آویخته شدن عیسی می‌گویند و این واقعه را مایه شفاعت و بخشش امت مسیح می‌دانند. نکند جناب آقامیری مراسم هفتگی هیئات را با موعظه‌های یکشنبه کلیسا اشتباه گرفته‌اند!
سید حسن آقامیری کیست؟/ از چرندیات خواندن آیات قرآن درباره عذاب در جهنم تا تحریف ماجرای اسارت خاندان اهل بیت(ع)
آقامیری در ادامه نگاه تحریف آمیز خود به واقعه عاشورا در یکی دیگر از پادکست‌ها می‌گوید: «اصلا اینا - اهل بیت امام حسین علیه السلام - رفتند شام که حال شامی‌ها رو عوض کنند برای نجاتشون!» ۱۶ او در ادامه پادکست نیز جملاتی را بیان می‌کند تا مخاطب باور کند اهل بیت با میل خود و نه با حال اسارت و در نهایت غم و اندوه راهی شام شده‌اند. درحالی که کمتر شیعه‌ای از جسارت‌های شامیان به کاروان اسراء و جمله معروف امام سجاد علیه السلام در پاسخ به پرسش یکی از یاران خود که دردناک‌ترین قسمت این سفر را حضور در شام می‌دانست را نشنیده است.۱۷ 
گذشته از این در مقاتل مختلف نقل شده که حضرت زینب سلام الله علی‌ها مردمان خیانتکار کوفه را نفرین کرده اند.۱۸
آیا سخنرانی که ذاکر مصائب اهل بیت است تا به حال این نقل‌ها را در مقاتل ندیده؟ یا تعمدی در ایجاد این انحراف در روایات تاریخی بوده است؟
چرا ساکتیم؟
از مجموعه آنچه گفته شد مشخص می‌شود که این روحانی جوان در حال انتشار تفکری ست که هرچند در نگاه اول به ظاهر برای مخاطبان خصوصاً نسل جوان، زیبا به نظر می‌آید، اما نتایج فاسد و مخربی در پی‌خواهد داشت، زیرا علی‌رغم برخی نکات صحیح که در بین سخنان این روحانی یافت می‌شود هسته مرکزی این تفکر به دلیل ضدیت با قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام عمیقا فاسد است. علاوه بر این، دیدگاه ایشان نسبت به جزئیات واقعه عاشورا و تلاش برای تغییر دادن چهره این واقعه از یک الگو، برای مبارزه حق و باطل به یک اتفاق منفعل و سکولار زنگ خطریست که از چند سال قبل توسط رهبر انقلاب به صدا درآمده بود. بسیار جای تأسف است که یک روحانی بر فراز منبر و با استفاده از ظرفیت عمیق مجالس عزاداری در شهر قم که پایتخت تشیع است علناً واقعیت عاشورا را وارونه جلوه می‌دهد و مسلمات عقاید شیعه را تخطئه می‌کند.
سید حسن آقامیری کیست؟/ از چرندیات خواندن آیات قرآن درباره عذاب در جهنم تا تحریف ماجرای اسارت خاندان اهل بیت(ع)


در این میان حوزه علمیه و نهاد‌های مسؤول نه تنها با این انحراف مقابله نکرده و نمی‌کنند؛ بلکه همین سکوت باعث شده اخیراً او فعالیت خود را در قالب مشاوره و آموزش سبک زندگی به شهر‌های دیگر نیز گسترش دهد.
۱. https://www.aparat.com/v/EBWMu
۲. https://www.aparat.com/v/EBWMu
۳. آیه ۸۸، سوره آل عمران
۴. آیات ۵۴-۵۶، سوره واقعه
۵. آیات ۹۱-۹۳، سوره حجر
۶. بخشی از آیه ۸۵، سوره بقره
۷. تفسیر ابوالفتوح رازی، جلد ۵، صفحه ۳۸۸، انتشارات بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی 
۸. اصول کافی، جلد ۱، صفحه ۶۹، ئارالکتب الاسلامیه
۹. https://www.aparat.com/v/QJtAW
۱۰. http://bidarbash.net/sounds/main/Play_Sound/id/۱۶۹،
۱۱. http://bidarbash.net/sounds/main/Play_Sound/id/۱۶۳،
۱۲. آیه ۲۵۵، سوره بقره
۱۳. فروع کافی، جلد ۳، صفحه ۲۷۰، انتشارات انصاریان
۱۴. http://bidarbash.net/sounds/main/Play_Sound/id/۱۶۹،
۱۵. همان
۱۶. http://bidarbash.net/sounds/main/Play_Sound/id/۱۶۳،
۱۷. ناسخ التواریخ، صفحه ۱۰۴ و سوگنامه آل محمد، صفحه ۳۰۴،
۱۸. الاحتجاج، جلد ۲، صفحه ۳۰۴
یک روحانی خلع لباس شده، مدتی است در فضای مجازی مباحث ناصحیح عنوان کرده و سعی دارد مردم را به انحطاط بکشاند.
به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از معضلات امروز جامعه متشکل شده از افراد و فرقه هایی که سعی دارند افکار مردم را به انحراف بکشانند. در این میان یک روحانی خلع لباس شده، مدتی است با استفاده از فضای مجازی تلاش می کند تا مردم را از راه اصلی، عقاید و اصول خود خارج کند.

بیشتر بخوانید:فتنه ۸۸ چه بلایی بر سر امنیت ملی ایران آورد؟


Play
Mute

Loaded: 0%Progress: 0%
Remaining Time -3:48
Fullscreen
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
انتهای پیام/