مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ایران چگونه هواپیمای آمریکایی را به دست آورد؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سرویس بین‌الملل ـ چندین روز پس از شکار هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، کارشناسان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اسرائیل، به دنبال گمانه‌زنی درباره چگونگی انجام چنین عملیاتی هستند.

به گزارش «تابناک»، «دبکا فایل» در این زمینه پنج فرضیه مطرح کرده و نوشته که هر کدام از این فرضیه‌‌ها، به تنهایی یا به صورت ترکیبی، احتمال دارد در این عملیات نقش ایفا کرده باشند.

این پنج فرضیه عبارتند از:

1 ـ نفوذ ایران در پایگاه آمریکایی‌‌ها در قندهار، جایی که آمریکایی هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای عملیات مخفی در آنجا نگهداری می‌کند.

2 ـ پاکستان در ماه‌‌های اخیر با آمریکا مشکلاتی داشته است؛ مشکلاتی که از زمان عملیات آمریکا در خاک پاکستان برای کشتن بن لادن آغاز شده و به حمله نیروهای آمریکایی به پاسگاهی در پاکستان و قتل 24 سرباز پاکستانی در هفته‌‌های اخیر پایان یافته بود. یک احتمال هم این است که نیروهای اطلاعاتی پاکستان برای تحقیر باراک اوباما، اطلاعاتی را درباره این هواپیما به ایرانی‌‌ها داده باشند.

3 ـ احتمال بعدی کمک چین به ایران است. در زمان عملیات آمریکایی‌‌ها برای کشتن بن لادن، آمریکایی‌‌ها از بالگردهایی بهره برده‌اند که به دلیل جنس خاص آن از دید رادار‌‌های پاکستانی پنهان مانده است. در همان زمان، وقتی که در حین آن عملیات، یکی از هواپیماهای آمریکایی سقوط کرد، مقامات پاکستانی از چینی‌‌ها خواستند که مواد به کار رفته و سنسور‌‌هایی این بالگردها را بررسی کنند. از آنجا که جنس هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از همان موارد رادار گزیز به کار رفته در ساخت بالگرد ساقط شده آمریکایی بوده، احتمالا چینی‌‌ها اطلاعات تحلیلی خود را در اختیار ایران گذارده‌اند.

4 ـ روسیه 25 اکتبر اعلام کرد که یک سیستم قابل حمل نظامی به ایران فروخته که می‌تواند هواپیماهای بدون سرنشین، یا راکت‌‌هایی را که به هدف نزدیک می‌شوند، شناسایی کنند. البته این سیستم، بخشی از یک سیستم بسیار پیشرفته‌تر است که هنوز کامل در اختیار ایران قرار گرفته که البته در صورت فروش کامل این سیستم به ایران، این کشور خواهد توانست، ورود هر هواپیما یا راکتی را پیشاپش به خاک خود شناسایی کند.

5 ـ ممکن است ایران از هیچ یک از این کشور‌‌ها کمک نگرفته باشد، ولی در عین حال، شاید مأموران اطلاعاتی ایران، در قالب صد‌‌ها دانشمندی که در آمریکا در صنایع مرتبط با ساخت چنین هواپیماهای بدون سرنشینی فعالیت می‌کنند، اطلاعات این گونه هواپیماها را در اختیار گرفته باشد.


[تصویر:  125957_895.jpg]

هرچند مقامات صهیونیستی می‌کوشند به تقلیل توان ایران در شناسایی و شکار هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بپردازند، با وجود این و بنا بر چنین ذهنیتی، آنان هیچگاه نتوانسته‌اند توان اطلاعاتی ایران را نادیده بگیرند و به نوعی در همه تحلیل‌ها و فرضیه‌های خویش به صورت ضمنی و گاه آشکار به توان بالای اطلاعاتی ایران اعتراف می‌کنند؛ گو اینکه استفاده از تکنولوژی مدرن نظامی هم یکی از پتانسیل‌های هر کشوری برای حفاظت از خود در برابر تهدیدات خارجی است!