مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: بهترین اسپیکر‌های رومیزی بازار ایران
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ظاهر بازار ایران و البته پیشنهاد‌های مطرح شده از سوی فروشنده‌ها معمولا خریدار‌ها را به سمت تهیه محصولاتی همچون سینمای خانگی می‌برد، اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است. فروشنده‌ها نیاز دارند تا تعداد زیادی سینمای خانگی را از انبار‌های خود خارج کنند، اما خریدار در مقابل بیشتر اوقات نیازی به چنین محصولاتی ندارد. جدای این مسئله باید در نظر گرفت که تعداد زیادی از سینما‌های خانگی حاضر در بازار ایران تنها نام برندی معتبر را یدک می‌کشند و در زمینه کیفیت هیچ حرفی برای گفتن ندارند.
جایگزین، اما چیزی نیست جز اسپیکر‌هایی که به ظاهر تنها برای کامپیوتر و لپ تاپ طراحی شده‌اند، اما شما می‌توانید از آن‌ها در موقعیت‌های بسیاری و با دستگاه‌های متنوع به گوش کردن موسیقی یا تماشای فیلم بپردازید. در حال حاضر همچون بازار تمامی محصولات مرتبط با تکنولوژی، قیمت اسپیکر‌ها نیز افزایشی چشم‌گیر داشته و همین مسئله برخی محصولات را با برچسب‌های ترسناک همراه کرده. با این حال توجه داشته باشید که اکثر اسپیکر‌هایی که امروز قصد معرفی آن‌ها داریم، به مراتب کیفیت صدای بهتری را نسبت به سینمای خانگی ارائه می‌کنند و برخی از آن‌ها حتی برای نیاز شش کاناله بودن، پاسخی مناسب دارند.
[تصویر:  2380884_659.png]
[b]ادیفایر AirPulse A۲۰۰[/b]
  • [b]متوسط قیمت:[/b] ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
[تصویر:  2380878_141.png]
سیستم پخش AirPulse A۲۰۰ از سری اسپیکر‌های رومیزی شرکت ادیفایر (Edifier) است. این محصول به‌صورت دو تکه طراحی شده و جدا از قسمت جلویی آن، مابقی بدنه از MDF ساخته شده که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. این شرکت نه‌تن‌ها به ظاهر بلکه به قابلیت‌های AirPulse A۲۰۰ نیز توجه خاصی داشته. اسپیکر پیش رو توان خروجی کلی ۱۳۰ واتی را در اختیار دارد. مید-ووفری که شرکت ادیفایر برای این محصول در نظر گرفته، ۵.۵ اینچی بوده و از آلومینیوم ساخته شده است. پاسخ فرکانسی این اسپیکر رومیزی ۴۶ تا ۲۰ هزار هرتز است که در محدوده شنوایی انسان قرار می‌گیرد. آمپلی فایری که در داخل این اسپیکر مورد استفاده قرار گرفته از سه پردازنده TAS۵۷۵۴ Class-D شرکت تگزاس اینسترومنت تشکیل شده که تضمین کننده کیفیت مناسبی به شمار می‌رود. از نظر اتصالات، این دستگاه با مجهز شدن به درگاه‌های AUX، اپتیکال و کوآکسیال می‌تواند نیاز‌هایتان را به‌راحتی برطرف سازد. اگر علاقه‌ای به اتصال کابلی ندارید، اتصال بلوتوث دیگر گزینه‌ای است که به راحتی می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.


[b]لاجیتک Z۹۰۶[/b]
  • [b]متوسط قیمت:[/b] ۹ میلیون تومان
[تصویر:  2380879_888.png]
اسپیکر Z۹۰۶ که از نوع ۵ به ۱ است با صدایی فوق‌العاده قدرتمند و باکیفیت، با توان ۵۰۰ وات RMS توسط کمپانی لاجیتک طراحی و تولید شده به عنوان یکی از بهترین محصولات موجود در بازار ایران شناخته می‌شود. به جرات می‌توان گفت اسپیکر‌های تولیدی کمپانی لاجیتک یکی از بهترین اسپیکر‌های موجود در رده‌های متوسط و بالا هستند که برای استفاده در کنار کامپیوتر و سیستم‌های صوتی خانگی، در میان گزینه‌های ایده‌آل قرار می‌گیرند. لاجیتک Z۹۰۶ یکی از بهترین و قدرتمندترین اسپیکر‌های موجود در بازار است که برای گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم، بازی و برای استفاده در مکان‌های بزرگی که نیاز به صدایی بسیار قوی، واضح و شفاف دارند، بسیار عالی است.
همان‌طور که گفتیم توان خروجی کلی این محصول ۵۰۰ وات است که ۵ بلندگوی کوچک آن هرکدام قادرند صدایی با قدرت ۶۷ وات تولید کنند که در کل می‌شود ۳۳۵ وات و ۱۶۵ وات مانده را ساب‌ووفر فوق‌العاده قوی این محصول بر عهده گرفته که قادر است صدای بیسی واقعاً عمیق تولید کند، بنابراین مطمئن باشید بلندگو‌ها و ساب‌ووفر به خوبی از عهده مسئولیت‌هایشان برمی‌آیند و به خوبی پاسخ‌گوی تمام نیاز‌های صوتی شما هستند. اسپکیر Z۹۰۶ از ۶ نوع ورودی مختلف شامل وردی اپتیکال، کواکسیال، ورودی ۶ کاناله ۳.۵ میلی‌متری، ورودی آنالوگ استریوی ۳.۵ میلی‌متری و وردی RCA بهره می‌برد. با در نظر گرفتن این ورودی‌ها شما می‌توانید انواع دستگاه‌های مختلف از جمله تلویزیون، بلوری و دی‌وی‌دی پلیر، کامپیوتر، لپ‌تاپ، کنسول بازی، پخش کننده موسیقی و... را به این مجموعه بلندگو متصل کنید. هرچند Z۹۰۶ از دید ورودی‌های مختلف، گزینه‌های بسیاری را پیش روی شما قرار می‌دهد، اما نبود درگاه USB برای آن به شکل قابل توجهی می‌تواند به عنوان یک نکته منفی محسوب شود.


[b]تسکو TS ۲۰۸۰[/b]
  • [b]متوسط قیمت:[/b] ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
[تصویر:  2380880_284.png]
در دنیای تجهیزات الکترونیک، اسپیکر‌ها ابزار‌هایی حائز اهمیت به شمار می‌روند. چرا که با کمک این ابزار می‌توان از ویژگی صوت در دنیای دیجیتال بهره‌مند شد. اسپکیر TS ۲۰۸۰ از برند «تسکو» یک اسپیکر حرفه‌ای برای طرفداران موسیقی است. این اسپیکر تسکو مدل TS ۲۰۸۰ مجهر به دو بلندگو با بیس قوی است و می‌تواند خروجی صدای قابل توجهی را ارائه کند. یکی از مزایای TS ۲۰۸۰ بلوتوث داخلی آن است که فرایند اتصال و پخش موسیقی را برای تمامی ابزار‌های مدرن به ساده‌ترین شکل ممکن فراهم می‌کند.
همچنین شما می‌توانید از طریق درگاه USB یا شیار کارت حافظه از اسپیکر تسکو مدل TS ۲۰۸۰ استفاده کرده و نیازی به اتصال تلفن همراه نداشته باشید. از دیگر مزایای این اسپیکر می‌توان به پنل حرفه‌ای تنظیم صدا، صفحه نمایش عملکرد اسپیکر، پشتیبانی از ایستگاه رادیویی، قابلیت نصب دو میکروفون به صورت همزمان و LED رقص نور اشاره کرد که ارزش فنی خاصی ندارد و تنها ظاهر اسپیکر را به خصوص در تاریکی زیباتر از گذشته خواهد کرد. صدای قدرتمند ۴۰ هزار واتی TS ۲۰۸۰ باعث شده تا شما بتوانید در جشن‌ها، مهمانی و مراسم‌های مختلف از آن استفاده کرده و کیفیت صدای قابل توجهی را دریافت کنید.


[b]ادیفایر S۵۳۰D[/b]
  • [b]متوسط قیمت:[/b] ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
[تصویر:  2380881_399.png]
اسپیکر S۵۳۰D یکی دیگر از محصولات رومیزی شرکت ادیفایر است که به نسبت دیگر تولیدات این کمپانی در رده قیمتی پایین‌تری قرار می‌گیرد. این اسپیکر طراحی زیبایی دارد و به شکل باسیم به کامپیوتر یا پخش‌کننده دیجیتال متصل می‌شود و کاربر را در پخش موسیقی همراهی می‌کند. درگاه‌های ورودی این محصول شامل پورت RCA، ورودی‌های اپتیکال و کواکسیال هستند. علاوه بر این، با استفاده از مبدل AUX به RCA می‌توانید جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را هم به اسپیکر متصل کنید.
همراه با این محصول یک کنترل‌کننده باسیم هم به بازار عرضه شده است که دارای نمایشگر است و کاربرد زیادی دارد. این محصول شرکت ادیفایر با ۱۴۵ وات توان خروجی که برای اسپیکری با این ابعاد بسیار مطلوب به نظر می‌رسد، کیفیت و البته بلندی صدای قابل توجهی را ارائه می‌کند و به خصوص برای محیط‌های کوچک، یکی از بهترین گزینه‌های موجود به شمار می‌رود. اسپیکر S۵۳۰D از سه قسمت تشکیل شده که شامل یک ساب‌ووفر و دو ستلایت است. همراه با این محصول یک ریموت‌کنترل هم به بازار عرضه شده که ارزش خرید این اسپیکر را بالا برده و آزادی عملی بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.


[b]لاجیتک Z۶۲۳[/b]
  • [b]متوسط قیمت:[/b] ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
[تصویر:  2380888_813.png]
اسپیکر لاجیتک Z۶۲۳ با تولید صدایی به قدرت ۲۰۰ وات RMS همه آنچه از یک اسپیکر قدرتمند انتظار دارید را برآورده می‌کند. این بلندگوی قدرتمند از دو باند بسیار باکیفیت با قدرت جمعا ۷۰ وات و یک ساب ووفر ۱۳۰ واتی تشکیل شده است که قدرتی باور نکردنی را در اختیار شما قرار می‌دهند. دو بلندگوی این محصول صدایی واقعا شفاف و رسا تولید می‌کنند و ساب‌ووفر نیز با صدای بیسی بسیار عمیق و بدون لرزش خودش شما را شگفت‌زده می‌سازد. این اسپیکر دارای گواهی‌نامه رسمی THX است و برای گرفتن این گواهی‌نامه سخت‌ترین تست‌ها را پشت سر گذاشته بنابراین وجود همین گواهی‌نامه برای اثبات این گفته‌ها کافی است.
شما می‌توانید این بلندگو را به انواع دستگاه‌هایی که دارای جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و خروجی RCA هستند متصل نمایید و از گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم و انجام بازی، آن‌هم با کیفیتی متفاوت، لذت ببرید. با استفاده از پیچ‌های حجم صدا و تنظیم میزان بیس شما می‌توانید تجربه شنیدن خود را مطابق دلخواه خود تغییر دهید و زمانی که می‌خواهید تنهایی چیزی را بشنوید می‌توانید هدفون خود را به این اسپیکر متصل کرده و به تنهایی به موسیقی گوش دهید یا فیلم ببینید. درکل Z۶۲۳ یک اسپیکر بسیار باکیفیت و قدرتمند است که با دو بلندگو و یک ساب‌ووفر قدرتمند صدایی بزرگ را به شما می‌دهد، حتی در فضا‌های خیلی بزرگ می‌تواند جواب‌گو باشد.


[b]فندا F۵۰۶۰X[/b]
  • [b]متوسط قیمت:[/b] ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
[تصویر:  2380883_303.png]
شرکت فندا محصولی را با نام F۵۰۶۰X روانه بازار کرده که درواقع یک اسپیکر دسکتاپ برای گوش کردن به موسیقی با کیفیت بالا است. این محصول شامل پنج اسپیکر و یک ساب ووفر است که به یاری آن‌ها می‌توان صدایی شفاف و با میزان بیس بالا را تجربه کرد. اسپیکر F۵۰۶۰X از طریق بلوتوث می‌تواند اطلاعات موسیقی را به صورت بی‌سیم دریافت کند. همچنین روی بدنه آن یک درگاه USB برای اتصال فلش‌مموری و پخش موسیقی از طریق آن تعبیه شده است. وجود درگاه USB باعث شده که از F۵۰۶۰X بتوان بدون نیاز به تلفن‌همراه یا پخش‌کننده صوتی استفاده کرد.
در قسمت جلویی ساب‌ووفر این محصول کلید‌هایی برای مدیریت F۵۰۶۰X به‌چشم می‌خورد. در قسمت میانی این کلید‌ها یک نمایشگر کوچک قابل مشاهد است که می‌تواند اطلاعاتی از موسیقی در حال پخش را نمایش دهد. اسپیکر F۵۰۶۰X انرژی مورد نیاز خود را از طریق برق شهری تامین می‌کند. ساب‌ووفر این اسپیکر به نشان‌گر‌های LED رنگی تجهیز شده است. در جعبه محصول یک ریموت کنترل به چشم می‌خورد که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اگر قصد تهیه یک اسپیکر با کیفیت صدای خوب و شفاف را دارید، F۵۰۶۰X می‌تواند انتخابی هوشمند برای شما باشد.