مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: پول و کار فرهنگی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
منوط دانستن کار تربیتی به پول و امکانات
آسیب شناسی کار فرهنگی در مسجد؛ آسیب سوم: منوط دانستن کار تربیتی به پول و امکانات
شرح مسئله: به گمان بعضی از افراد، بدون پول و امکانات جریان صالحین در مساجد حتماً محتوم به شکست خواهد بود و کار کردن با دست خالی و بدون حمایت مسئولان حتی در مخیله ی این افراد نیز نمی گنجد.
پاسخ : اولاً در این خصوص تجربه ثابت کرده است که مساجد مدل و موفق صالحین کشور، هیچ وقت پول و امکانات حرف اول را نزده است بلکه در این مساجد، پیشرفت کلی جریان کار، بیش از همه، مرهون ایثار، مجاهدت و دلسوزی جوانان پرشور، مومن و انقلابی بوده است.
ثانیا برای انجام این کار مهم، ما نیز معتقدیم که در مقابل بودجه های کنگره آمریکا در مقابله با اسلام، نباید به صورت قطره چکانی و کمیته امدادی از فعالیت های فرهنگی تربیتی جامعه حمایت کرد اما فرض را بر این بگذارید که یک سال بودجه های فرهنگی کشور قطع شود آیا در این صورت، شما حاضرید مساجد را تعطیل کنید و کار فرهنگی نکنید؟
البته حقیقت امر آن است که مسئله بودجه، برای انجام کار فرهنگی، مسئله بسیار مهمی است، تسهیل کننده و تسریع کننده امور است اما اگر پول نبود که نباید کار را متوقف کنیم.
بلکه مهم در این خصوص این است که ما بتوانیم با این کار باری از دوش نظام برداریم آن هم به صورت خود جوش و خودکفا، نه آنکه خدای نکرده، باری بر روی دوش نظام باشیم.
بنابراین هنر مربی در جریان صالحین آن است که بتواند در مدت زمانی کوتاه، مجموعه را به لحاظ نیازهای مادی خودکفاء نماید، تا حدودی به استقلال برساند و بتواند صرف نظر از کمک ها و حمایت های برون تشکلی قادر به ادامه حیات فرهنگی و تربیتی مؤثر و مفید در تشکل متبوعش باشد.
منبع:http://www.salehintehran.ir