مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: آموزش قابلیت ریلز در اینستاگرام
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اینستاگرام و فیسبوک، برنامه هایی جدی برای رقابت با تیک تاک دارند و عرضه ی قابلیت جدید Reels با عملکردی شبیه به سرویس رقیب، یکی از اقدام های مهم این دو خواهرخوانده در این راستا است.
اینستاگرام قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد که احتمالا رقابت بین بازیگران بزرگ دنیای شبکه های اجتماعی را بسیار جدی تر می کند. قابلیتی که به نام Reels معرفی شد، دردسترس کاربران اینستاگرام در ۵۰ کشور جهان قرار می گیرد و روی ساخت ویدیوهای کوتاه سرگرم   کننده شبیه تیک تاک متمرکز است.
تیک تاک اکنون در وضعیت مناسبی قرار ندارد و خطر تحریم یا اجبار به فروش به یک شرکت آمریکایی آن ها را تهدید می کند. در این میان اینستاگرام با عرضه ی قابلیتی کاملا شبیه به اپلیکیشن رقیب، میلیون ها کاربر آن  را نشانه رفته است. قابلیت جدید Reels در اینستاگرام با استوری در این شبکه ی اجتماعی تفاوت دارد. در قابلیت جدید، کاربران در محدودیتی ۱۵ ثانیه ای و با استفاده از انواع ابزارهای خلاقانه می توانند کلیپ های کوتاه ویدیویی تولید کنند. البته می توان با ترکیب همین کلیپ های کوتاه، ویدیوهای بلندتر هم تولید کرد. به علاوه، ابزارهای جدید متمرکز بر تولید محتوای خلاقانه هم در اختیار کاربران قرار می گیرد. همچنین در بخش Explore نیز گزینه ای برای نمایش بهتر کلیپ ها در نظر گرفته می شود.
اینستاگرام قابلیت جدید Reels را این گونه توضیح می دهد: «ریلز شما را دعوت می کند تا ویدیوهای جذاب و سرگرم کننده بسازید و آن ها را با دوستان خود یا هر کاربر دیگر در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. کلیپ های کوتاه و ویدیوهای شامل چندین کلیپ ۱۵ ثانیه ای بسازید و از قابلیت های صدا و جلوه های خاص و ابزارهای ویرایش خلاقانه استفاده کنید. می توانید ویدیوهای ریلز را در فید با دوستان تان به اشتراک بگذارید و اگر حساب کاربری عمومی دارید، در بخش جدیدی در تب Explore آن را به همه ی جامعه ی اینستاگرام نشان دهید. بخش Reels در Explore این امکان را برای شما فراهم می کند که یک تولیدکننده ی محتوا شوید و مخاطبان جدیدی در سطح جهانی پیدا کنید».
قابلیت Reels به صورت یک گزینه ی جدید درکنار Story در دوربین اینستاگرام دردسترس قرار می گیرد. درحال حاضر، ابزارهای زیر برای کاربران در ریلز ارائه می شوند:
Audio: جستجو در میان کتابخانه ی موسیقی اینستاگرام و اضافه کردن به کلیپ کوتاه. کاربران همچنین می توانند از موسیقی ساخت خودشان در ویدیوها استفاده کنند. با اشتراک یک کلیپ با موسیقی اختصاصی در اینستاگرام، امکان استفاده از آن به کاربران دیگر هم داده می شود. آن ها می توانند با انتخاب گزینه ی Use Audio در هنگام تماشای هر کلیپ ریلز، از موسیقی آن استفاده کنند.
AR Effects: انواع جلوه های واقعیت افزوده که در کتابخانه ی اینستاگرام وجود دارند. تیم اینستاگرام یا تولیدکننده های خلاق محتوا از سرتاسر جهان، این جلوه ها را به گالری اپلیکیشن اضافه کرده اند.
Timer and Countdown: برای ضبط ویدئو می توانید یک زمان سنج معکوس را فعال کنید که ضبط ویدیوها بدون نیاز به نگه داشتن گوشی و با استفاده از سه پایه یا تجهیزات دیگر، آسان شود.
Align: تنظیم زمان و سوژه های موجود در کلیپ ها که برای وصل کردن آن ها به یکدیگر کاربرد پیدا می کند.
Speed: تنظیم سرعت پخش موسیقی یا ویدئو برای هماهنگ کردن بهتر حرکات با ریتم موسیقی.
همان طور که گفته شد، کلیپ های ریلز مانند دیگر محتوای منتشرشده در اینستاگرام بسته به عمومی یا خصوصی بودن حساب کاربری، برای مخاطبان مشخصی نمایش داده می شوند. البته در تب Explore بخشی مخصوص آن ها درنظر گرفته شده است تا تولیدکننده ها با سرعت بیشتری موفق به جذب مخاطب شوند.
سخنگوی اینستاگرام درباره ی شباهت ریلز به تیک تاک می گوید تیک تاک در به شهرت رساندن فرمت جدید ساخت ویدئو نقشی جدی داشت. او می گوید شبکه ی اجتماعی رقیب به خوبی توانست این نوع از محتوا را محبوب کند، اما درنهایت محصولات دو شرکت در بخش هایی با هم تفاوت دارند. همچنین او اعتقاد دارد بخش استوری اینستاگرام با تمرکز روی ماهیت اجتماعی محتوا و بخش ریلز برای ارائه ی تجربه های سرگرم کننده توسعه یافته است.
ریلز درحال حاضر برای کاربران ۵۰ کشور جهان در اندروید و iOS دردسترس قرار دارد. اینستاگرام می گوید قابلیت هنوز در مراحل آزمایشی است و احتمالا در آینده تغییر هم خواهد کرد.
منبع: زومیت.