مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: اجاره به خانواده مذهبی چه شروطی دارد؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر مذهبی هستید و قصد اجاره کردن آپارتمان دارید یا می‌خواهید منزلتان را به زوج مومن و مذهبی اجاره یا رهن دهید پس این مطلب را از عطاملک حتما بخوانید


تا اتمام سال اجاره منزل فقط یکماه فرصت دارند .. اغلب صاحبخانه ها در این محله ، شروط واحدی برای اجاره دادن منزلشان دارند. 1- مستاجر چادری باشد.2- استفاده از ماهواره در خانه ممنوع. 
عصرچند روز پیش عازم شدند برای بازدید از یک منزل . مشاور املاک ، نگاهی به سرتاپایشان انداخت . با دیدن ظاهر مذهبی زن و مرد از گفتن دو شرط صاحبخانه فاکتور گرفت. آدرس را داد و زن و مرد خود را به درب منزل رساندند. زن صاحبخانه که خانمی پابه سن گذاشته بود ، در را شخصا به رویشان باز کرد . زن ، محکم رو گرفته بود. چادر سیاهش را به دور خودش پیچیده بود و از تمام صورتش فقط دو چشمش پیدا بود . خانه ، خالی بود . تمام خانه را نشانشان داد .پیدا بود که خانه مدتهاست که خالیست.مرد پرسید : مبلغ اجاره بها چقدر است ؟ زن پاسخ داد : یک میلیون و پانصد هزار تومان . چشمهای خانم گرد شد . مرد سرفه کوتاهی کرد و گفت : حاج خانم برای این متراژ فکر نمی کنید میزان اجاره بها زیاد است ؟! بعد پرسید : 3 واحد بقیه هم مال شماست ؟ زن با اشاره سر جواب مثبت داد . خانم زیر لب به شوهرش گفت : این مبلغ خیلی بالاست از عهده ما خارجه . زن رو به آنها کرد و پرسید : چند نفر هستید؟ خانم جواب داد : چهار نفر. ما دو تا دختر داریم . زن در حالیکه رویش را محکمتر می کرد گفت : ما خانه را به چهار نفر اجاره نمی دهیم . فقط زن و شوهر ، نهایتا یک بچه کوچک هم داشته باشند . همین. برق از چشمان خانم پرید. احساس کرد خون در رگهایش خشک شد . نگاهی به زن کردو پرسید : اینکه شما شرط گذاشته اید مستاجرتان چادری باشد نشان می دهد که شما آدمهای مذهبی هستید درسته؟ زن با قیافه ای حق به جانب گفت : بله من و حاج آقا و بچه ها و نوه هامون همه مذهبی هستیم. خانم پرسید: اونوقت کجای مذهب نوشته شده به خانواده ی مسلمانی که دو تا بچه دارند نباید خانه اجاره داد؟ حالا نوبت زن بود که مبهوت شود  . خانم ادامه داد : شما که امروز حاضر نمی شوی از مال خودت برای رضای خدا بگذری فردا که امام زمان بیاید هرگز به خاطر امامت حاضر نمی شوی که از جانت بگذری . بفرموده ی امام صادق : مسلمانی که از دادن خانه اش به دلایل واهی به مسلمان دیگر دریغ کند ، در بهشت جایی نخواهد داشت .خانم در حالیکه از خانه خارج می شد رو به زن گفت : محبت کنید و قید مذهبی و چادری بودن را برای اجاره منزل تان بردارید . اسلام به اندازه کافی مظلوم هست شما تیشه به ریشه اش نزنید . زن صاحبخانه بی حرکت ایستاده بود. 
در نهایت تاسف و شرمندگی باید بگویم : " این یک داستان واقعیست ...."

توصیه می‌کنم ادامه مطالب پایینی را نیز مطالعه فرمایید
خبر زیر هم در سایت ایسنا از بازار اجاره خانه به افراد مذهبی گزارشی تهیه کرده است

«خانه به مجرد نمی‌دهیم» این جمله کوتاه تا سالیان سال تنها شرط بسیاری از صاحبخانه‌ها بود. حالا با گذشت زمان تعداد شرط و شروط‌ها زیاد و زیادتر شده است. کافی است فایل‌های اجاره‌خانه را بررسی کنید تا با دنیای متنوعی از شرط و شروط‌ها مواجه شوید. بنگاهداران املاک می‌گویند که محله‌های بدنام و ساختمان‌های بدنام مشتریان کمتری دارند و این رایج‌ترین دلیلی است که صاحبخانه‌ها را وادار می‌کند تا شرایط سختگیرانه‌ای برای مستأجران قرار دهند. آنها می‌گویند که خرید و فروش ساختمان چندان در کنترل هیأت‌مدیره ساختمان‌ها نیست و معمولاً چون مالکان دیگر قرار نیست ساکن آن خانه باشند، خانه‌هایشان را به هر فردی و با هر مشخصاتی می‌فروشند اما درباره اجاره ماجرا متفاوت است و هیأت‌مدیره ساختمان‌ها تأکید دارند که مالکان، مستأجران بدنام و پر درد سر را به ساختمانشان نیاورند تا ارزش ملک حفظ شود.
مستأجران بدنام قیمت ملک را پایین می‌آورند
آگهی اجاره‌خانه به مذهبی‌ها یکی از رایج‌ترین آگهی‌های اجاره‌خانه است. دلایل صاحبخانه‌ها برای اجاره خانه به افراد مذهبی هم شنیدنی است اما کلیت ماجرا این است که آنها می‌گویند نمی‌خواهند ساختمانشان بدنام شود و خانه‌ها از قیمت بیفتد! «جنگجو» که در یکی از آژانس‌های مشاوره املاک منطقه ١٠ فعالیت می‌کند، به «شهروند» می‌گوید: «در منطقه ما برخی آپارتمان‌ها چندان خوشنام نیستند و معروف است که مستأجران در این ساختمان‌ها رفت‌وآمدهای غیر اخلاقی زیادی دارند یا در بخشی از منطقه تعداد زیادی معتاد زندگی می‌کنند؛ همین مسأله باعث شده است که قیمت خانه در این محله‌ها به نسبت سایر محله‌ها کمتر باشد.»
او ادامه می‌دهد: «همین مسأله موجب شده است که هیأت‌مدیره ساختمان‌ها مالکان را ملزم کنند که خانه‌شان را به افراد خوشنام اجاره بدهند و شاید به همین دلیل است که بسیاری از صاحبخانه‌ها تصور می‌کنند که اجاره خانه به افراد مذهبی امنیت روانی بیشتری ایجاد می‌کند.»
بنا به گفته مشاوران املاک قیمت فروش املاک در محله‌های بدنام‌تر معمولاً بین ٥٠٠‌هزار تا یک‌میلیون تومان در هر مترمربع ارزان‌تر از سایر محله‌هاست و البته تقاضای اجاره این خانه‌ها پایین‌تر است.
مذهبی‌ها کمتر به خانه‌مان آسیب می‌زنند!
در سایت دیوار یک آگهی درج شده است که یک خانه ٢٦٠متری نوساز در اقدسیه فقط به خانواده‌های مذهبی اجاره داده می‌شود. وقتی با صاحب آگهی تماس می‌گیرم، توضیح می‌دهد: «بارها تجربه کردم که اجاره کسی که درآمدش را از راه حلال کسب کرده، برکت بیشتری دارد و وقتی در ساختمانی زندگی می‌کنید که افراد مذهبی در آن ساکن هستند، احساس امنیت بیشتری برای اعضای ساختمان وجود دارد.»
مالک یک خانه ١٥٧ متری در نیاوران هم در آگهی‌اش اعلام کرده است که خانه را تنها به افراد مذهبی اجاره می‌دهد. وقتی با او تماس می‌گیرم و دلیلش را جویا می‌شوم، می‌گوید: «افراد مذهبی به دلیل اعتقادات دینی در نگهداری خانه مقیدتر هستند زیرا بر این باورند که اگر صدمه‌ای به خانه وارد کنند، دینی بر گردن آنهاست و باید حق و حقوق صاحبخانه را رعایت کنند.»
او ادامه می‌دهد: «سه سال پیش خانه را بدون قید و شرط اجاره دادم و بعد از تخلیه آن مجبور شدم ٣٠‌میلیون تومان برای سیستم فاضلاب هزینه کنم. زمانی که تعمیرکار به خانه‌ام مراجعه کرد، متوجه شدیم که مستأجر پوشک بچه‌اش را بارها و بارها به درون چاه فاضلاب انداخته است.»
یکی دیگر از صاحبخانه‌هایی که خانه‌اش را برای اجاره به مذهبی‌ها آگهی کرده است، به «شهروند» توضیح می‌دهد که «در ساختمان ما دختر مجرد زیاد است و هیأت‌مدیره به این توافق رسیده است که برای حفظ امنیت ساختمان مالکان خانه‌های خود را تنها به خانواده‌های مذهبی اجاره دهند.»
چرا خانه را فقط به خانواده مذهبی اجاره میدهند
جیب نیوز دلایل اجاره دادن خانه ها به افراد مذهبی را بررسی کرده است.

از جمله سبک های زندگی رایج، سبک زندگی مذهبی است که این نوع سبک بیشتر در شهرک های مسکونی نهادها شروع شد که از جمله آن می توان به شهرک شهید محلاتی در شمال تهران یا همان مینی سیتی اشاره کرد که این شهرک ابتدا به دلیل وجود منازل تعاونی مسکن یکی از نهادها و سپس برج های مسکونی نمایندگان مجلس زمینه مذهبی داشت و امکان نداشت در خیابان های این شهرک فرد غیر محجبه مشاهده کرد ولی پس از آغاز خرید و فروش منازل این شهرک به مردم معمولی، سبک زندگی این شهرک نیز تقریبا مانند سایر نقاط شهر تهران شد.
حفظ و توسعه سبک های زندگی اکنون بیشتر به واحدهای آپارتمانی رسیده به این شیوه که مالک یک واحد آپارتمان واحدش را به یک خانواده با زمینه زندگی مورد نظرش اجاره می دهد مثلا اجاره یک واحد واحد آپارتمان یا خانه به خانواده مذهبی و یا ساکنین یک آپارتمان افراد غیرمذهبی را به جمع خودشان راه نمی دهند.
دلایل مختلفی در این باره مطرح است برخی ملاحظات شرعی را عنوان می کنند و برخی دیگر معتقدند که ساکنین یک برج یا ساختمان مذهبی هستند و گاه مراسم مذهبی برگزار می کنند و این مراسم ها ممکن است باعث ساکنین غیرمذهبی شود پس تلاش می کنند هم سبک زندگی خود را به میان خودشان راه دهند و یا زندگی افراد مذهبی در مجتمع ها و آپارتمان هایی که سبک زندگی غیر مذهبی دارند و یا حیوانات خانگی از جمله سگ را نگهداری می کنند، سخت و مشکل است پس ترجیح می دهند با هم کیش خود همسایه شوند.

به توجه به مسائل فوق برخی افراد مذهبی با راه اندازی کانال هایی فقط اقدام به درج آگهی های رهن و اجاره و حتی فروش منزل برای مذهبی ها می کنند که اتفاقا جامعه مخاطب این کانال ها افراد مذهبی هستند و برخی آگهی ها را به صورت دهان به دهان به یکدیگر منتقل و معرفی می کنند.
به این خانه ها فقط مذهبی ها می توانند وارد شوند(+عکس)

برخی افراد دیگر نیز در سایت های آگهی با قید «خانواده مذهبی» منزلشان را فقط به افراد مذهبی اجاره می دهند.


بررسی قیمت های این آگهی ها نشان می دهد در مناطق شمال تهران قیمت ها همچون سایر آگهی های منطقه بسیار گران حتی بیشتر می باشد اما در مناطق غیر شمال شهر گاه ارزانتر از و مناسب تر نیز می باشد.