مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: کلاس هایی برای دانشجویان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
این یادداشت یه بنده خدایی زحمت کشیدن و نوشتند من هم قسمتهای مهمش را در این پست قرار دادم
1- بینش اسلامی ( معارف اسلام ) شامل خداشناسی، امام شناسی و...
نکته ی مهم: معارف حقیقی و عمیق دین اسلام مد نظر باشد نه شعارها و ظاهر بینی ها و تندروی ها و کج روی ها
اسلام ناب محمدی نه چیز دیگر نه اسلامِ ...
نکته ی دوم: در شناخت معارف دین نباید موضوعاتی که به آن ها پرداخته می شود در طول هم باشند؛ یعنی مثلا به اخلاق فردی بپردازیم از وظایف منتظر جا بمانیم اول چند ماه به اخلاق بپردازیم بعد به موضوع بعد. نتیجه ی چنین کاری تک بعدی و کاریکاتوری بزرگ شدن آدم هاست! یعنی نقصان اساسی! نه کمال و رشد!
2- اخلاق: صرفاً اخلاق فردی مورد نظر نیست. غیر مستقیم کلاس با عنوان اخلاق شکل می گیرد اما با محوریت اخلاق در کارهای گروهی. مثلا در مثال ها البته همه ی این ها نیاز به مخاطب شناسی بسیار قوی دارد؛ هر کاری که در
آن مخاطب شناخته شده تیری در تاریکی است ممکن است بگیرد و ممکن است نگیرد. استادی که این کار را بر عهده می گیرد باید ارتباط نزدیک داشته باشد وهمچون مشاور و بسیار دوست در کنار افراد باشد که البته آفت های خودش را دارد اما آن چه مهم است این است که نباید هر جلسه استاد این موضوع عوض بشود و استاد دیگری بیاید. آفت اساسی و بسیار مهم این کار این است که اگر استاد متعالی ورشد نیافته ای در نظر گرفته شود رابطه به گروه سازی و فرقه سازی ( هر چند فرقه ای که در جهت نظام باشد ) و مرید سازی می رسد طوری که شاگردان به دلیل ارادت به استاد و این که قوت بسیار از او دیدند کم کم ارادت پیدا می کنند واو را بی اشکال می بینند و استاد اگر ضعیف النفس باشد یا خیلی قوی النفس نباشد به بهره برداری از گروه به نفع خود و شهرت طلبی می پردازد که این را بسیار دیده ام.  بعضی وقت ها هم اشکال از بچه هاست با این استاد بازی هاشون! اینقدر قاطی می کنند که اصل که اسلام است را در این آدم ناقص می بینند و با امام معصوم اشتباه می گیرند. البته چون این آفت ها خطرناک اند پس در ابتدا نباید از استاد ثابت استفاده بفرمایید. تا اساتید رو بشناسید نکته ی مهم تر این که بعد ازدیدن چند استاد قرار نیستبه اجماع دست بزنید و ببینید بچه ها کدام استاد را بیش تر پسندیدند. بعضی ازاین استاد ها جاذبه بسیار دارند و معلوماتی هم قابل توجه ! اما متاسفانه درون خیلی جالبی ندارند!!!!
3- نگاه اسلام به زن و وجود زن
4- نگاه اسلام به فعالیت زن در خارج و داخل خانه
5- نقش زن در رشد، اعتلا وسلامت جامعه و ملت به عنوان مادر، همسر و یک شهروند که در جامعه فعالیت میکند.
6- مسلمان بودن یعنی چه؟ حقیقت اسلام چیست و ما چگونه مسلمان ومومن واقعی هستیم؟
7- ابزار های تبلیغ: بهترین ابزار تبلیغ، تبلیغ عملی است! واین که امام صادق ع فرمودند: سخنان ما را به مردم بگویید مردم هدایت می شوند.
مثلاً بعضی ها به اسم نظام و حفظ جمهوری اسلامی خلاف اسلام عمل می کنند! بعد ادعای اجرای اسلام می کنند!!!
به قول مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای ما ادعا نداریم که اسلام را پیاده کرده ایم و می کنیم ما سعی مان بر این است که اسلام را پیاده کنیم!!!!!!!! چنین مرد بزرگی چنین می فرمایند آن وقت یک عده ای به اسم نظام کارهای غلطی می کنند بهشون ایراد می گیری ضد نظام واسلام تلقی می شی!
یا یکسری مستحبات دین را واجبات دین تلقیمی کنند و پدر مردمرا هم در می آورند که چرا چنین نیستی وچنان هستی!
باید بدانیمکه نماز وحجاب و تیپ حزب اللهی ما ، ما را به عصمت و خدایی نمی رساند. ما سراسر پر از اشکالات متفاوتیم که این حجاب و نماز کورمان کرده!!!!!! کجا مردان بزرگ روزگار این طور بوده اند!!! وقتی یک بچه ی غیر مذهبی را مبینیم خود را هدایت شده ای می بینیم که باید او را هدایت کنیم در صورتی که الله علیم بذات الصدور. متاسفانه ما فقط از نظر تیپ حزب اللهی ومذهبی می زنیم . درونمان خراب تر از این حرف هاست. حدیث از امام صادق داریم که در زمان ظهور حضرت مهدی کسانی به اوایمان میآورند که در ظاهرمانند صائبین هستند!!!!!! یعنی چه؟؟؟؟؟؟
اگراز این دست بخواهم مثال بزنم کتابی مشتمل بر هزاران هزار صفحه خواهد شد. تعادل و بصیرتی که از امام و آیت الله العظمی خامنه ای دیدم همان چیزی است که هنوز در کس دیگریندیدم! مستحبات را در حد واجب دیدن ، کج فهمی دین،جلوتراز دین رفتن و ....
 اسلام و قرآن اصل است یا مبلغین واقعی و غیر واقعی؟
ما باید اسلام را از مبلغین واقعی بشناسیم تا در برابر منحرفین ، افراطی ها و تفریطی ها ایمن باشیم و آنقدر رشد کنیم که در برابر آن ها بایستیم.
اسلام فقط دین احکام نماز و عبادت نیست. عبادت به معنای بندگی کردن خداست و بنده ی خدا یعنی زندگیمان طوری باشد که مرضی رضای خدا باشد..
برای مورد ششم به نظرم دکتر وحیدی گزینه ی خوبی است، چیزهایی رو می فهمه که خیلی ها حالا حالا ها نمی فهمند!!!!!!
درمورد ابزار تبلیغ استاد نمیشناسماما اگرخواستید عمرو فرصتی بود شایدبتونم چیزهایی براتون بنویسم. نکته ی مهم اینه که از استادی که عملا کار کرده باشد و تجربه ی واقعی و عملی داشته باشد ودر این فضاها بوده باشد باید استفاده کرد.
8- راههای صحیح شناخت اسلام و حقایق آن شامل حدیث شناسی و اصول عقاید و ازاین دست موارد
نتیجه این که ضرورت کلاس های بالا اینه که سعی کنیم مسلمون واقعی باشیم و با اخلاص و نور ایمان عمل کنیم واین که درست عمل کنیم.با بینش صحیح ! پیغمبر اسلام می فرمایند من و امتم بر بینش و بصیرت عمل می کنیم.
از ادعا و نادانی و سطحی نگری در بیاییم و با درد کار کنیم. درد دین درد خدا درد نفس درد ایمان درد آدمیت آن موقع همخدا رو می بینیم هم ولی خدا رو...
اصل رو بشناسیم هر چی غیر اون غیر اصل است!
9-معرفی ابزارهای کارفرهنگی

یک سخنران باشه که ابزارها رو معرفی کند و مزایا و معایب و زمینه ی استفاده ی هر کدام را مطرح کند. و همون جا استعداد یابی بچه ها رو هم بکنه . این کلاس باید به صورت کارگاهی و دو طرف باشه.