مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: مدیریت زمان اندروید و ای او اس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اپل و گوگل برای کاهش مدت زمان استفاده از گوشی در میان کاربران و به‌ویژه جوانان، اپلیکیشن‌ها و سیاست‌های digital wellbeing را در پیش گرفتند.
شما می‌توانید در اندروید و iOS نسخه‌های جدید، مدت زمان سپری شده در گوشی، اینترنت یا هریک از اپلیکیشن‌ها را مشاهده و آن را محدود کنید.
سیاست‌های کاهش اعتیاد به اسمارت‌فون‌ها از سوی اپل و گوگل فقط به ابزارهای خودشان محدود نشده است و پشتیبانی گسترده‌ای از ابزارها و اپلیکیشن‌های شخص ثالث هم برای مدیریت بهتر و خلاقانه‌تر مدت زمان سپری شده در گوشی داشتند.
به همین دلیل، ما هم روی گوگل‌پلی و هم روی اپل‌استور، اپ‌های زیادی برای مدیریت و کنترل کار با گوشی و اپ‌ها می‌بینیم.
اخیرا، در گوگل‌پلی برای گوشی‌های اندرویدی یک اپلیکیشن ساده ولی بسیار خلاقانه و کاربردی به نام ScreenHive عرضه شده است.
اپلیکیشن ScreenHive یک برنامه جدید digital wellbeing است که دائما با نشان دادن یک تایمر یا زمان‌سنج روی صفحه‌نمایش به صورت ویجت، مدت زمان سپری شده را به شما گوشزد می‌کند.
شما در هر وضعیتی باشید؛ در هر بخش یا برنامه‌ای از گوشی، این ویجت تایمر روی صفحه‌نمایش پیش‌روی دیدگان شما است و مرتبا مجبور هستید مدت زمان کار با گوشی را ببینید تا کم‌کم متقاعد شوید اسمارت‌فون را کنار بگذارید.
برنامه digital wellbeing انعطاف‌پذیر است. می‌توانید تایمر آن را در هر نقطه‌ای از صفحه‌نمایش بگذارید تا مزاحم کار شما نشود. می‌توانید برخی روزها اصلا این تایمر را روشن نکنید یا آن را متوقف کرده تا آرامش بیشتری داشته باشید.
ابدا در کار تلفن همراه و اپ‌های دیگر تداخلی ایجاد نمی‌کند و می‌توانید روی هر برنامه‌ای حتی بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی آن را ببینید. سبک است و نیاز به مصرف زیاد حافظه یا منابع سیستم ندارد ولی در عوض در هر ثانیه از روی می‌توانید با یک نگاه بفهمید امروز چقدر از گوشی استفاده کردید.
اپلیکیشن ScreenHive را برای دستگاه‌های اندرویدی از روی گوگل‌پلی دانلود کنید. این برنامه روی اندروید ۵ و بالاتر کار می‌کند.
مطلب خوبی برای درک تفاوت بین سیستم عامل اندروید و ios از نظر مدت زمان شارژ بود. این مطلب زیر هم برای شمایی که داری این مطلب رو می خونی احتمالا بدرد می خوره  :atamalek (17):

بررسی میزان کارکرد کلی و روزانه استفاده از گوشی سامسونگ، آیفون و..
برای فهمیدن مدت زمان استفاده از گوشی در گوشی‌های اندروید، بهترین گزینه Power Usage است. این ویژگی به شما مدت زمان کارکرد باتری را نشان می‌دهد.
۱. برای بررسی Power Usage ابتدا از منوی تنظیمات به قسمت Battery بروید.
۲. منوی سه نقطه را فشار دهید و به Battery usage بروید.
۳. دوباره منوی سه نقطه را بزنید و Show full device usage را انتخاب کنید.
[تصویر:  Tazehkar-How-to-See-How-Much-Time-You%E2...hone-1.jpg]
همان طور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، می‌توانید به راحتی نمودار استفاده از باتری موبایل را ببینید. متاسفانه این نمودار، میزان مصرف را تنها از آخرین باری که باتری را شارژ کرده‌اید نشان می‌دهد. برای فهمیدن مدت زمان استفاده‌ی روزانه از گوشی، دانلود برنامه میزان استفاده از گوشی بهترین گزینه است.