مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: سریال کربن تغییر یافته
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آینده محدود است؟!

آینده نگاری، یکی از جذاب‌ترین زمینه‌های خیال‌پردازی دراماتیک است. صدها رمان و هزاران ساعت فیلم در طول تاریخ ادبیات داستانی و البته عمر نه چندان بلند صنعت سینما، به آینده‌نگاری پرداخته‌اند. هر چقدر فاصله زمانی آینده ترسیمی، از امروز بیشتر باشد، غلظت المان تخیل نیز در آن بالاتر می‌رود. اگر قصد دارید از سال2050 میلادی آینده‌نگاری کنید کار سخت‌تری نسبت به آینده‌نگاری از سال 2150 خواهید داشت؛ چرا که قطعا بخشی از انسان‌هایی که اکنون در قید حیات هستند، 30 سال آینده را خواهند دید. اما نکته عجیبی که در آثار نمایشی آخرالزمانی قابل مشاهده است دایره محدود و اکثرا تقلیدی از فضاسازی و المان‌های دنیای ترسیمی آنهاست. این مسئله در آثار تصویری(سینمایی-سریال) نمود بیشتری نسبت به محصولات مکتوب دارد. غالب این آثار اصطلاحا آخرالزمانی که در سینما مشاهده می‌کنیم، تحت تاثیر «بلیدرانر»، «شبح درون پوسته» و بعضا «ترمیناتور» هستند. در اکثر این آثار شاهد یک دیستوپیای تاریک و غالبا بارانی هستیم که شب بر همه چیز آن سایه گسترانیده و یک هوش‌مصنوعی ظالم دنیا را روی انگشتان مکانیکی خود می‌چرخاند. این حد از محدودیت در خیال‌پردازی از انسان امروز شک‌برانگیز نیست؟
نتفلیکس قدرتمند
سال 1997 زمانیکه مارک راندوف و رید هیستینگز یک شرکت 30 نفره برای ارسال سی‌دی و دی‌وی‌دی از طریق پاکت‌های پستی تاسیس کردند شاید در مخیله‌شان هم نمی‌گنجید بیست سال بعد به حدی از پیشرفت دست پیدا کنند که تنه به تنه بزرگترین تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون بزنند. نتفلیکسی‌ها در آخرین دوره از جوایز آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی(امی)، با 160 نامزدی بالاتر از اچ‌بی‌او با 107 کاندید قرار گرفتند. شرکت نتفلیکس بعد از تجربیات موفقی همچون خانه پوشالی، شکارچیان ترول، خانه کاغذی و... ، هدف گذاری جدیدی در ساب‌ژانر سایبرپانک تعریف کرد. این هدف گذاری، تولید سریال «کربن تغییریافته-Altered Carbon» با اقتباس از رمانی به همین نام اثر ریچارد مورگان بوده است. لاتا کالوگریدز سرتیم تولید «کربن تغییریافته» است و یوئل کینامان در نقش تاکشی کوواچ، جیمز پیورفوی در نقش لورنس بنکرافت، مارتا هیگاریدا در نقش کریستین اورتگا، کریس کانر در نقش پو، دیچن لکمن در نقش رایلین کاواهارا، آتو اساندو در نقش ورنون الیوت، کریستین لمن در نقش میریم بنکرافت، ترو ترن در نقش آقای لئونگ و رنی الیس گولدزبری در نقش کوئلکریست فالکونر به عنوان هنرپیشه‌های ثابت او را همراهی می‌کنند. تا پایان فصل دوم، این سریال بازخوردهای متفاوت و بعضا متناقضی میان بینندگان و منتقدان داشته است. هر اپیزود از این سریال بین 46 تا 60 دقیقه به طول می‌انجامد.
داستان سریال
سریال «کربن تغییریافته-Altered Carbon» شما را به حدود 320 سال آینده می‌برد، به کلان شهری به نام بی سیتی، مختصاتی شبیه به هویت شهرهایی که در بلید رانر و شبح درون پوسته دیده‌اید. در این برهه زمانی، تکنولوژی تا جائی پیشرفت کرده است که خاطرات و آگاهی افراد درون دستگاهی به نام «قشر بیرونی-Cortical Stack» ذخیره شده و بین مهره‌های پشت گردن قرار می‌گیرد. قشر بیرونی این قابلیت را دارد که پس از مرگ روی جسم دیگری کار گذاشته شود.
اما آنجا و در بی سیتی نیز همچنان ثروتمندان حکمرانی می‌کنند و این امکان(قشر بیرونی) غالبا در اختیار آنهاست. در این میان تاکشی کواچ یک سرباز عملیاتی و تنها بازمانده از یک گروه شورشی است که در قیام علیه نظم نوین جهانی شکست خورده‌اند. اعضای این گروه 250 سال قبل از بین رفتند اما دیسک ذخیره‌ساز تاکشی کواچ، توسط یکی از ثروتمندان بی سیتی، روی بدن یک افسر پلیس سوار می‌شود. بنکرافت نام فرد ثروتمندی است که تاکشی کواچ را بازپروری کرده است. این دو با هم وارد معامله می‌شوند و کواچ در قبال حل معمای قتل بنکرافت فرصت جدیدی برای زندگی مجدد و رهایی از زندان او پیدا می‌کند و ... .