مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: 31 موضوع برای صحبت با دیگران
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مدیریت شخصی - 31 موضوع برای حرف زدن که با آن ها می‌توانید با هر کسی صحبت کنید
31 موضوع برای حرف زدن که با آن‌ها می‌توانید با هر کسی صحبت کنید
آیا تا به حال در یک مهمانی برای شما موقعیت ناراحت کننده‌ای پیش آمده است که هیچ موضوع برای حرف زدن با فرد مقابل خود نداشته باشید؟ برای آشنایی با انواع موضوع برای حرف زدن و شیوه آداب معاشرت برای گفتگو با دیگران در ادامه با ما همراه باشید.
شما می‌‎خواهید که در مکالمات (حتی برای اینکه ادب خود را حفظ کنید) شرکت کنید، اما شما بیش از حد احساس خجالت می‌کنید، زبانتان می‌گیرد و یا هیچ چیز هوشمندانه‌ و یا موضوع برای حرف زدن به نظرتان نمی‌رسد.
بنابراین شما در آنجا ایستاده، پای خود را تکان می‌دهید، به هرجایی به جز آن شخص (یا اشخاص) نگاه می‌کنید و آرزو می‌کنید که به صورت جادویی از آنجا خارج شوید.
اکثر ما این احساس ناراحتی را در موقعیت‌های اجتماعی و در مواردی خاص حس کرده‌ایم، اما افرادی با شخصیتی کم‌حرف وجود دارند که بیشتر از هر شخص دیگری از نظر اجتماعی درگیر این‌گونه موقعیت‌ها هستند.
هنگامی که پسر من کوچک بود، در شرایط جدید خجالتی و کم‌حرف بود. او تا زمانی که برای پیوستن به گروهی احساس راحتی نمی‌کرد، حرف نمی‌زد و ساکت می‌ماند.
همان‌طور که او بزرگ شد، شب‌ها پیش دوستانش می‌ماند، در فعالیت‌های پس از مدرسه مشارکت می‌کرد و با بزرگ‌سالان بیشتر معاشرت می‌کرد، او در شرایطی قرار گرفته بود که او را وادار می‌کرد تا خود را معرفی کند و به صحبت کردن بپردازد.
ما در این باره بحث کردیم که در شرایط خاص، مخصوصا در هنگام دیدار با بزرگ‌سالان، با اطمینان خود را معرفی کردن و کمی صحبت کردن او بسیار اهمیت دارد.
من می‌دانستم که تسلط بر این مهارت برایش نتایج مثبتی را به همراه داشته و به او  حس اعتماد به نفس خواهد داد و همچنین می‌دانستم که در آینده و در دوران مدرسه، هنگامی که اولین شغل خود را به دست می‌آورد و یا در هر موقعیت اجتماعی دیگری این مهارت برای او بسیار سودمند خواهد بود.
من به او آموختم که لبخند بزند، به طور مستقیم به چشمان مردم نگاه کند، دستانش را برای دست دادن کاملا دراز کند و یک یا دو سوال و یا نظر را برای گرم گرفتن با فردی که با او ملاقات می‌کند، در ذهن خود داشته باشد.
من به او یادآوری می‌کردم که در چند بار اول انجام این کارها ممکن است ناخوشایند باشند، اما با گذشت زمان طبیعی‌تر و آسان‌تر خواهند شد.
در چند سال آینده افراد بسیار زیادی به من گفتند که "پسر شما بسیار مؤدب و آرام است. من واقعا تحت تأثیر شیوه‌ای که او خود را به دیگران معرفی می‌کند قرار گرفتم".
این سخنان باعث شد که احساس افتخار بکنم، اما در عین حال این سخنان به من حس آرامش زیادی را به ارمغان آورد زیرا او یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که هرکسی می‌تواند داشته باشد یعنی توانایی دیدار با افراد جدید و گفت و گو با آن‌ها، آن هم با اعتماد به نفس را دارا بود.
برای هرکسی که کم‌حرف و خجالتی است و یا در موقعیت‌های اجتماعی احساس معذب بودن می‌کند، شروع یک مکالمه می‌تواند بسیار سخت باشد. در این حالت به شما احساس دستپاچگی و ناخوشایندی دست داده و اغلب پیش‌بینی وضعیت باعث بروز احساس ترس و اضطراب می‌شود.
یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در مورد ملاقات با افراد جدید و یا مشارکت در مکالمات گروهی نداشتن موضوع برای حرف زدن و ترس از گفتن حرفی اشتباه و خجالت‌ کشیدن است.
اما اگر شما چهار مهارت ساده‌ای را که به پسرم آموختم را بیاموزید و آن‌ها را در موقعیت‌های کوچک و قابل کنترل تمرین کنید، درنهایت قادر خواهید بود تا به راحتی یک مکالمه را آغاز کنید.
به یاد داشته باشید که

لبخند بزنید

به طور مستقیم به چشمان مردم نگاه کنید

دستانتان را برای دست دادن کاملا دراز کنید

یک یا دو سوال و یا نظر را برای گرم گرفتن با فردی که با او ملاقات می‌کنید، داشته باشید
اگر شما به موضوع برای حرف زدن در مکالمات خود نیاز دارید، در اینجا می‌خواهیم به 31 موضوع اشاره کنیم که ممکن است برای شما کارآمد باشند.
چند موضوع را که برای شما ملموس‌تر است را انتخاب کرده، آن‌ها را بنویسید و در کیف پول و یا کیف خود نگه‌ دارید تا زمانی که در شرایط جدید اجتماعی هستید از آن‌ها استفاده کنید.
1.
در مورد یک ویژگی جذاب درباره آن شخص مانند لباس و یا ظاهر او نظر دهید که این نشان می‌دهد شما با دیدگاهی مثبت متوجه آن‌ها هستید. همه ما کمی تملق صادقانه را دوست داریم. برای مثال "این لباس را از کجا خریدی؟" "چه عینک زیبایی. من به دنبال چنین عینکی بودم."
2.
به جلسه، مهمانی رویداد و یا محیط اطراف اشاره کنید.  این موضوع در هنگامی که شما احساس آشفتگی می‌کنید، یک موضوع برای حرف زدن بسیار عالی است. "من تمام هفته را منتظر این مهمانی بودم. شما آقا و یا خانم (نام میزبان) را از کجا می‌شناسید؟" "من تا به حال هرگز به خانه شارون نیامده بودم. به نظر شما خانه او بسیار زیبا نیست؟"
3.
درباره فردی که با او صحبت می‌کنید حرفی مثبت و خوب بزنید. درباره آن شخص، علاقه و کنجکاوی خالصانه را از خود نشان دهید. "جک به من گفته که به تازگی به اینجا نقل مکان کرده‌اید، آیا از این منطقه راضی هستید؟" "من شنیده‌ام که شما تنیس‌باز بسیار خوبی هستید. آیا شما برای لیگ بازی می‌کنید؟"
4.
درباره یک رویداد فعلی صحبت کنید. فقط مطمئن شوید که موضوعی بحث برانگیز مانند سیاست و یا مذهب نباشد. ورزش، موسیقی و یا یک خبر مثبت معمولا زمینه‌های امنی هستند. "آیا مسابقه نهایی فوتبال را دیدی؟ چه مسابقه جذابی بود."
5.
در مورد شغل و حرفه شخص از او سوال کنید. همان‌طور که آن شخص را بیشتر شناختید سوالاتی را در ذهن خود داشته باشید. "خب می‌توانم بدانم شغل شما چیست؟" "چه شغل جالبی، چگونه این کار را به دست آوردید؟"
6.
به اتفاقی جذاب و یا خنده‌دار که برایتان افتاده است اشاره کنید. مردم عاشق داستان و اطلاعات سودمند هستند. "من باید اتفاقی که در راه آمدن به اینجا برایم افتاده است را تعریف کنم، واقعا اتفاق عجیبی بود." "رستورانی را که در کنار خیابان است دیده‌اید؟ هفته پیش به آنجا رفتم، واقعا فوق‌العاده بود."
7.
درباره چیزی که به تازگی خوانده‌اید و یا فیلمی که به تازگی دیده‌اید صحبت کنید. درباره اینکه چرا این فیلم یا کتاب برای شما جذاب و معنی‌دار بوده صحبت کنید. "رمان سهره طلایی را خوانده‌اید؟ من مدت‌ها بود که این چنین رمانی را نخوانده بودم." "من اخیرا یکی از بهترین فیلم‌ها را دیدم و نمی‌توانم دست از فکر کردن از آن فیلم بردارم."
8.
درباره خانواده آن شخص از او بپرسید. صحبت کردن درباره این موضوع برای مردم بسیار آسان است، زیرا ما همه دوست داریم تا اتفاقات مثبتی را که با بچه‌ها و خانواده‌مان تجربه کرده‌ایم را به اشتراک بگذاریم. "بگو ببینیم فرزندانت این روزها چه کار می‌کنند؟" "آیا خانواده شما در همین‌ شهر زندگی می‌کنند؟"
9.
اگر اسم فردی جالب یا غیرمعمول است به آن اشاره کنید. "بَری اسم عجیبی برای یک خانم است، چرا این اسم را برای شما انتخاب کردند؟"
10.
چیزی درباره آب و هوا بگویید. (خسته کننده اما موثر). "باورت می‌شود که امسال چقدر برف آمده است؟ من چندین روز در خانه به دام افتاده بودم. خیلی خوشحالم که توانستم بیرون بیایم!"
11.
اگر متوجه کسی شدید که به تنهایی ایستاده، به او نزدیک شوید و خود را معرفی کنید. "سلام من بَری هستم. می‌خواستم خودم را به شما معرفی کنم. چه چیزی شما را به اینجا کشانده است؟" "سلام من جان هستم. آیا شما هم مثل من نمی‌دانید که اینجا قضیه از چه قرار است؟"
12.
اگر می‌خواهید به گروهی از مردم که در حال مکالمه هستند بپیوندید، به آن‌ها نزدیک شوید، صبر کنید تا مکالمه خود را تمام کنند و سپس خود را معرفی کنید. " سلام من بری دیون‌پورت هستم. آیا می‌توانم به جمع شما بپیوندم؟ چون به نظر می‌رسد به شما خیلی خوش می‌گذرد."
13.
چیزی طنزآمیز بگویید. طنز یک راه عالی برای شکستن تنش و از بین بردن حس ناخوشایند است. "اگر می‌دانستم که افراد پرزرق و برق زیادی اینجا هستند، حتما تاجم را با خودم میاوردم." "واقعا خوشحالم که برای این جمعیت گرسنه غذا درست نمی‌کنم."
14.
به یکی از سرگرمی‌ها و یا علاقه‌های خود اشاره کنید. "من به تازگی دوچرخه جدیدی خریده‌ام و بسیار خوشحالم که باران بند آمده است تا بتوانم آن را امتحان کنم. شما هم دوچرخه سواری می‌کنید؟" "من عاشق این غذا شدم. باید از سوزان دستور پخت این غذا را بپرسم تا بتوانم با دوستانم در کلاس آشپزی به اشتراک بگذارم."
15.
در مورد غذا و یا نوشیدنی نظر دهید. "آیا ماکارونی را امتحان کردید؟ خوشمزه است. "" در مورد نوشیدنی چه فکر می‌کنید؟ من هنوز آن را امتحان نکرده‌ام. "
16.
درباره‌ی جوانی یا گذشته‌ی فرد بپرسید. هر کسی داستانی برای گفتن و چیزهای جالب برای به اشتراک گذاشتن در مورد خود دارد. "کجا بزرگ شده‌اید؟" "قبل از اینکه در فروش کار کنید کجا مشغول بودید؟" "من نیز در سینسیناتی بزرگ شدم. در کدام قسمت شهر زندگی می‌کردید؟ "
17.
درباره‌ی تحصیلات سوال کنید. "کجا دانشگاه رفتید؟" "آیا در منطقه آتلانتا تحصیل کردید؟"
18.
به چیزی که آن شخص انجام می‌دهد توجه کنید. "من دیدم که با دیوید صحبت می‌کنید آیا می‌دانستید که او اخیرا یک خانه جدید خریداری کرده است؟ "" من متوجه شدم که شما در دفتر خود نقاشی می‌کنید. آیا شما نقاش هستید؟"
19.
یک سوال درباره مسافرت بپرسید. " اگر می‌توانستید از هر کشوری در جهان دیدن کنید، کدام کشور را انتخاب می‌کردید؟" "خاطره‌ انگیزه‌ترین سفری که تا به حال تجربه کرده‌اید کدام است؟" "شنیده‌ام از لندن می‌آیید.  سفر شما در شیکاگو تا کنون چگونه بوده است؟ "
20.
در مورد روز یا هفته فرد بپرسید. "آیا امروز در زندگی شما اتفاق جالبی یا هیجان انگیزی اتفاق افتاده است؟" "هفته شما چطور بوده؟ آیا باران شما را مانند من در خانه نگه داشته؟ "
21.
در مورد آنچه برای هفته برنامه ریزی کرده‌اید، حرف بزنید. این سوالات و یا نظرات  شخص دیگر را به حرف زدن و نظر دادن ترغیب می‌کنند. "من این هفته باید برای یک جلسه در نیویورک باشم و من به دنبال یک رستوران جدید  هستم. آیا رستوران خوبی را می‌شناسید؟ "فرزندانم این هفته از سان فرانسیسکو برای دیدن می‌آیند و می‌خواهم آن‌ها را به یک نمایشگاه هنر جدید ببرم."
22.
به دارایی‌های شخص مقابل توجه کنید. " ماشینتان را دوست دارم. بر چه اساسی آن را انتخاب کردید؟"" شنیده‌ام  خانه جدید خریداری کرده‌اید. آیا به راحتی در آن مستقر شدید؟ "" از آیفون 8 راضی هستید؟ من در مورد خرید آن فکر می‌کنم. "
23.
یک سوال کمی خنده‌دار بپرسید. " غیرمنتظره‌ترین کاری که انجام داده‌اید چه بوده است؟" " اگر می‌توانستید با یک شخص در طول تاریخ شام بخورید، چه کسی را انتخاب می‌کردید؟"
24.
چیزی را که در حال کار بر روی آن هستید بیان کنید و نظر بخواهید. "من در حال کار بر روی مقاله‌ای درباره تغییرات اقلیمی هستم. نظر شما در مورد آن چیست؟ ""من سعی کرده‌ام گوجه فرنگی رشد دهم، اما آن‌ها رشد نمی‌کنند. آیا تا به حال گوجه فرنگی کاشته‌اید؟"
25.
در مورد آهنگی که پخش می‌شود نظر دهید. "من واقعا این آهنگ را دوست دارم. فکر نمی‌کنم قبلا این گروه را شنیده باشم. آیا آن‌ها را می‌شناسید؟"
26.
در مورد نظری که شخص قبلا داده بود صحبت کنید. " شنیده‌ام که می‌گویید اخیرا در پاریس بودید. آیا برای کسب و کار بود یا تفریح ؟ ""شنیدم که در IT کار می‌کنید. من هم همین‌طور، در کدام شرکتی مشغول هستید؟ "
27.
داستانی بگویید یا شوخی کنید. اما مراقب باشید چیزی غیر قابل قبول را به اشتراک بگذارید (مگر اینکه گروه را خوب بشناسید). "چند سال پیش، من در یک رویداد درست مثل این بودم و اتفاقی واقعا خنده‌دار افتاد." "باور نخواهید کرد در اتاق بغلی چه اتفاقی افتاده است." " یک داستان در مورد چیزی شبیه این، که برای به من هفته گذشته اتفاق افتاد را باید برایتان تعریف کنم. "
28.
برای یک مشکل یا سوال کمک بخواهید. "من سعی می‌کنم بین مک و یک کامپیوتر تصمیم بگیرم. شما فکر می‌کنید بهترین گزینه کدام است؟ "" آیا می‌دانید چه برنامه‌ای برای شب داریم؟ "
29.
دیگران را با صادق بودن به این کار تشویق کنید. "برای اینجا آمدن بسیار استرس داشتم، اما همه خیلی دوستانه و صمیمی هستند." "من واقعا در فکر بودم که آیا امی می‌خواهد من را دعوت کند یا خیر، اما خیلی خوشحالم که او این کار را انجام داد."
30.
در مورد سریال‌های جدیدی که دیدید صحبت کنید. "من در نهایت تمام فصل‌های بریکینگ بد را مشاهده کردم و بسبار غمگین هستم که تمام شده است. آیا شما آن را دیده‌اید؟ "" در حال حاضر چه سریالی را مشاهده می‌کنید؟ "
31.
ریسک کنید تا شخص را بهتر بشناسید و یا دیدار دیگر داشته باشید. "من واقعا از صحبت کردن با شما لذت بردم. آیا مایل هستید برای نوشیدن قهوه قرار بگذاریم؟ "
مشارکت با افراد جدید می‌تواند دشوار  باشد، اما شما نباید به ترس و اضطراب اجازه دهید که از شادی و گفتگو و ایجاد دوستی و روابط جدید جلوگیری کند.

 همه‌ی این‌ها با اولین لبخند و معرفی شروع می‌شود. خود را برای شروع گفتگو با آماده سازی چند موضوع برای حرف زدن که در این مقاله مشخص شد و یا موضوعاتی که خود انتخاب می‌کنید به چالش بکشید.

اما نکته ای که خودم باید اضافه کنم اینه که 
دستورات غربی برای جامعه ما زیاد کاربردی نیست
و باید ایرانیزه شوند
آیا شما جملات ایرانی سراغ دارید تا جایگزین کنیم؟