مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: انواع درب ساختمانی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
درب اتاقی یا درب اتاق و یا درب ساختمانی انواع مختلفی دارد که در زیر به برسی برخی از این درب ها به طور اختصار می پردازیم
 
درب MDF :
 
مخفف واژه Medium Density Fiberboard است که نوعی تخته فیبر است و به روش خشک تولید می شود. این مدل درب را پس از تولید می توان روکش نمود و انواع مختلفی از درب ار ان تولید کرد

درب HDF :

مخفف واژه High Density Fiberboard   می باشد،از نوعی تخته فیبر درست می شود. به دلیل فشرده بودن بافت چوب رنگ پذیری کم تری دارد. درب های مورد استفاده در صنعت درب همانطور که گفته شد فیبر می باشند که در حین تولید به وسیله غلطک های داغ شیارهایی مشابه طرح چوب بر روی سطح ورق HDF ایجاد می شود و در نهایت در برخی از تولیدات کارخانه ها یک آستر سفید بر روی ورق پاشیده می شود که البته این حالت HDFبیشتر در ورق های 3 میلی متری دیده می اف نسبت به ام دی اف از مقاومت بالاتری در برابر رطوبت برخوردار است.
درب HPL یا ملامینه:
 
مخفف HIGH PRESSUS LAMINATE می باشد. این مدل همان درب های اچ دی اف هستند که با یک ورق ملامینه پوشانده شده اند. این مدل درب در برابر آب و بخار ، ترک خوردگی و ورقه ورقه شدن مقاوم می باشند ولی به دلیل براق بودن روکش خش پذیر هستند.


درب ضد آب با رویه ABS
 
درب ABS : مخفف Acrylonitrile botadiene styreneیعنی نوعی پلاستیک است که به عنوان روکش برای درب ضد آب ABSبه کار می رود. در واقع این درب از بدنه ام دی اف یا چوب نئوپان با روکش رزین ABSپوشانده می شود که ضد آب و ضد خش است . همچنین امکان رشد برای موریانه و حشرات موذی را نخواهد داشت. درب ABS با ساختاری فوق العاده زیبا که امروزه کاربرد گسترده تری پیدا کرده اند هم در مصارف خانگی کاربرد دارند و هم در مصارف صنعتی مخصوصا برای مصارف پزشکی(محیط بیمارستان ها)همانطور که از نامشان پیداست در مقابل آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند و در بیشتر موارد در ساختمان ها برای درب های سرویس بهداشتی و حمام با کیفیت بسیار مرغوب و قابل شستشو مورد استفاده قرار می گیرند.به دلیل داشتن رویه ضد آب که بر روی کلاف چوبی پرس می شوند مانع از عبور آب و رطوبت به ساختمان داخلی درب می شوند، دور تا دور کلاف درب نیز که نمی توان رویه ای بی اس را پرس کرد و از جهاتی در مقابل آب و رطوبت آسیب پذیر است با مایعی به نام رزین پوشانده می شود تا درب از هر نظر عایق رطوبتی باشد.درب ضد آب ABS کاملاَ ضد خش و ضد آب همچنین امکان تخم گذاری، رشد و نمو برای موریانه و حشرات موذی در درب ABS نمی باشد و از جنس پلیمر پلاستیکی که مانند بقیه درب ‌های داخلی تولید می ‌شود با این تفاوت که روی درب ورق از جنس پلاستیک پرس می ‌شود و در طرح های ساده، چرم، طرح چوب و لیزری قابل ارائه می باشد.اما در مقابل مزایای این درب ضد آب عیب هایی نیز دارد که از مهمترین آنها زمان بر بودن ساخت درب های ضد آب abs است و نیز کمبود تنوع رویه های abs در ایران


درب ضد آب با رویه pvc
 
این نوع از درب ها به شیوه ی معمول با فریم چوبی و شبکه تقویت شده در داخل و دو لایه MDF خام بدون روکش در طرفین ساخته می شود. بر خلاف شنیده ها درب پی وی سی مناسب فضاهای مرطوب نیست چون روکشی بر روی ام دی اف است و نفوذ آب از سوراخ های ریز به داخل درب ممکن است.


https://sepahandarb.com
جهت مشاهده ی انواع درب ضد آب به سایت سنا درب مراجعه کنید.
https://sanadarb.com/product/tag/5