مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ساندویچ پانل چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ساندویچ پانل یک متریال ساختمانی پیش ساخته در زمینه ساخت و ساز می باشد.ساندویچ پانل شامل دو لایه از یک ماده سفت و سخت است که به هر دو طرف یک هسته سبک وزن متصل می شود.پانل های ساندویچ گاهی اوقات به عنوان پانل های کامپوزیت یا پانل های عایق بندی ساختاری نامیده می شوند ساندویچ پانل یا همان ساندویچ پانل دارای وزن سبکی است در بعضی موارد خاص برای ساخت دیوار یا سقف از آن‌ها استفاده می شود.لایه میانی این صفحات از ماده ای عایق و سبک وزن ساخته می شود.جنس لایه میانی ممکن است از موادی مانند پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه، پلی اورتان یا XPS باشد. دو طرف این لایه را ورق های فلزی می پوشاند.جنس ورق های فلزی نیز معمولا ورق گالوانیزه یا ورق رنگی یا آلومینیوم پیش رنگ شده یا ورق آلوزینک پیش رنگ شده است.پانل ساندویچی یک نوع مصالح ساختمانی پیش است که وظیفه اصلی آن عایق حرارتی است.ساندویچ پانل در دو نوع دیواری و سقفی تولید می شوند. پانل به طور گسترده ای به عنوان یک روکش خارجی برای ساختمان های تک و چند طبقه ای مورد استفاده قرار گیرند.
پانل ساندویچی یا همان ساندویچ پانل به عنوان پانل سقف ، نما و اتاق های یخچالی استفاده می شود. این مصالح به دلیل سهولت در نصب و گزینه های جانبی جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی هستند. از ورق های فولادی مثل ورق گالوانیزه در سطوح بالا و پایین استفاده می شود. این ورق‌ها را در رنگ های متنوعی تولید و استفاده می کنند که از این نظر در زیبایی نما نیز کاربرد دارند. علاوه بر این گزینه، فناوری تولید ساندویچ پانل یا همان ساندویچ پانل به گونه ای است که سال‌ها در برابر خوردگی مقاومت دارند. به کارگیری عایق در لایه میانی و ورق هایی همچون ورق آلومینیومی در تولید پانل گزینه های مهمی هستند . در واقع پانل ساندویچی را به گزینه مناسبی برای ساخت ساختمان های مختلف و سیستم های حامل تبدیل می کنند.
معمولا مواد عایق بندی پایه مورد استفاده در ساندویچ پانل‌ها پلی اورتان می باشد. علاوه بر این از سنگ های مصنوعی و پلی استایرن نیز استفاده می شود. استفاده از هسته سبک مقاومت در برابر نیروهای برشی و عایق سازی را فراهم می کند. در حالی که صفحات اطراف این هسته مقاومت حهت مقاومت در برابر هوا و ضربه، مقاومت در برابر نیروهای کششی و فشرده سازی هستند.
فرق بین ساندویچ پانل و کانکس در این است،شما می‌توانید ساندویچ پانل‌ها را در انواع مختلف و سایز های متغیر متناسب با نیاز های خودتان سفارش بدهید و مانند کانکس‌های پیش ساخته نیست، حمل نقل آن بسیار آسان است،به طوری که قطعات ساندویچ پانل به صورت جدا از هم است.و به راحتی می‌توان این قطعات را به هم متصل نمود،به طوری که متخصصان نصب ساندویچ پانل به راحتی در کم تر از یک روز این قطعات را برای شما در کنار هم قرار می‌دهند .تا ساختمان پیش‌ساخته شما به سرعت و راحت آماده شود این یک مزیت درباره ساندویچ پانل در مقابل کانکس های پیش ساخته است.که نصب و محل قرار گیری آن متناسب با سلیقه شما صورت می‌گیرد. یک نکته دیگر درباره ساندویچ پانل این است،که شما می‌توانید طراحی ساندویچ پانل خود  را به دست بگیرد،و به راحتی آن را به طرح دلخواه خود سفارش دهید.