مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: انواع ساندویچ پنل و ویژگی های آن
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد بارها و بارها نام ساندویچ‌پانل را از زبان مهندسان و یا سازندگان شنیده باشید و برای شما سوال پیش آمده باشد که چرا درباره خوراکی صحبت می‌کنند و یا ساندویچ چه ربطی به ساختمان دارد. اما لازم است بدانید منظور از ساندویچ‌پانل نمونه‌ای از مصالح ساختمانی پیش ساخته است که به تازگی وارد صنعت ساختمان شده است.

همانند یک ساندویچ همبرگر که نان آن همبرگر را از دو طرف پوشانده‌است؛ این عایق نرم و انعطاف‌پذیر است. ساندویچ پانل‌ها معمولاً از موادی مانند پلی اورتان، XPS، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می‌شوند

با پیشرفت تکنولوژی در صنایع مختلف، روش‌ها و متدهای بسیاری تغییر کرده‌ است که صنعت ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نیست و با دستیابی به فناوری پیش ساخته سازی، روش‌های ساختمان سازی نیز با تحول عظیمی همراه شده است. به طوری که امروزه پیش ساخته سازی در صنعت ساختمان مورد توجه قرار گرفته و جایگزین روش‌های سنتی شده است.

از اینرو لازم به ذکر است که ساندویچ‌پانل را به عنوان یکی از انواع مصالح ساختمانی پیش ساخته معرفی کنیم که در بازار گاها با نام ساندویچ‌پنل و یا پانل ساندویچی نیز شناخته شده است. این دسته از مصالح ساختمانی در انواع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تولید و عرضه می‌شوند و هدف از تولید این مصالح آماده، سبک سازی ساختمان‌ها و افزایش سرعت اجرا بوده است.

بنابراین لازم به ذکر است که به لطف وجود پانل‌های ساندویچی، ساخت ساختمان‌های چندین طبقه و عظیم همچون بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز تجاری و... در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شده است. مزایای بسیار پانل‌های آ‌ماده آنقدر زیاد است ،که منجر به کاربرد گسترده آن در صنایع مختلف شده است و به حدی مورد توجه قرار گرفته‌اند ، که توانسته‌اند جایگزین مصالح سنتی شوند و کاربرد آن‌ها را به حداقل برسانند.

ساختار ساندویچ پانل
ساختار متفاوت ساندویچ‌پنل را می‌توان علت نامگذاری این دسته از مصالح ساختمانی معرفی کرد. پانل‌های ساندویچی ساختاری لایه‌ای و همانند ساندویچ دارند و از سه لایه اصلی تشکیل شده اند که عبارت است از دو لایه ورق فلزی جهت پوشش خارجی و یک لایه فوم در لایه میانی و یا هسته پانل که متناسب با نوع آن همواره به عنوان عایق عمل می‌کند.
در رابطه با ضخامت و ابعاد انواع پانل گفتنی است که برخلاف مصالح سنتی در ابعاد و ضخامت موردنیاز قابل تولید هستند و کمترین ضخامت را دارند.

انواع ساندویچ‌پانل
پانل‌ها با هدف پوشش دیوار و سقف سازه‌ها تولید شده اند، لذا همانطور که پیش‌تر گفتیم در انواع پانل سقفی و دیواری دسته‌بندی می‌شوند. انواع ساندویچ پانل تنها در برخی از مشخصات فنی با یکدیگر تفاوت دارند و در رابطه با ساختار کلی آن‌ها قابل ذکر است ، که کاملا مشابه یکدیگر هستند و تمامی پانل‌ها از سه لایه اصلی تشکیل شده‌اند.

ساندویچ پانل دیواری

همانطور که از نام این دسته از پانل‌ها مشخص است برای پوشش دیوارهای داخلی و خارجی در سازه بکار می‌روند. ساندویچ‌پنل دیواری دارای سطحی صاف و بدون شیار می‌باشد و با ضخامت اندکی که دارد، فضای مفید بیشتری را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد.

ساندویچ پانل سقفی



ساندویچ‌پانل سقفی با انعطاف پذیری بالا در ساخت، قابلیت ساخت سقف‌هایی شیبدار، مسطح و منحنی با مقاومت بالا را برای سازندگان فراهم کرده است. پانل‌های سقفی از ینظر ساختار تفاوتی با سایر انواع پنل‌ها ندارند و تنها تفاوت آن‌ها را می‌توان در شکل ظاهری پانل دیواری و سقفی دانست. از آن جهت که ساندویچ‌پنل سقفی در تماس مستقیم با بارش‌های فصلی قرار دارد؛ تولیدکنندگان ساندویچ‌پانل به منظور افزایش مقاومت پانل، گام‌‎هایی ذوزنقه‌ای در سطح آن‌ها ایجاد کرده‌اند.

ویژگی‌های ساندویچ‌پانل
اولین ویژگی از پانل‌های ساندویچی که قابل ذکر است، سهولت در جا به جایی آن‌ها می‌باشد که به واسطه وزن سبکی که دارند، موجب شده است.
همچنین لازم به ذکر است که پانل‌ها با وزن پایینی که دارند به راحتی و با سرعت بالاتری در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی نصب می‌شوند.
فوم موجود در هسته ساندویچ‌پنل به عنوان لایه عایق عمل می‌کند و موجب شده است که پانل‌ها همواره عایق حرارتی، برودتی، رطوبتی و صوتی باشند.
ورق فلزی موجود در لایه خارجی پانل، آن را در برابر انواع ضربه، فشار، تنش‌های ناشی از زلزله و ... مقاوم ساخته است.
سبک سازی ساختمان‌ها چند سالی است مورد توجه قرار گرفته است و از اهمیت بالایی برخوردار است که تحقق این امر به لطف وجود پانل‌های ساندویچی ممکن شده است.
انواع پانل‌ها در برابر نفوذ حشرات، میکروب و ... مقاوم هستند.
ساندویچ‌پانل‌ها علاوه بر اینکه قیمت مناسبی دارند و مقرون به صرفه‌اند، دوام و طول عمر بالایی دارند و قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند.
و...

ویژگی پانل

کاربرد ساندویچ‌پانل
ساخت سوله‌های صنعتی، سوله کارگاهی و ...
ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری پیش ساخته
انواع کانکس
اتاق حمل بار
اتاق تمیز
بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی
و...

قیمت ساندویچ پانل
یکی از مهم‌ترین مواردی که در کنار سایر ویژگی‌های منحصر بفرد ساندویچ‌پانل موجب محبوبیت آن شده‌است، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن می‌باشد. قیمت ساندویچ‎‌پانل براساس عوامل مختلفی نظیر ضخامت، ابعاد، نوع ورق، نوع فوم، برند، نوع پانل و... بستگی دارد. از این رو ارائه قیمت ساندویچ پانل به طور دقیق ممکن نیست.
کارشناسان ما با دانش کافی در زمینه ساندویچ‌پانل شما را در زمینه خرید ساندویچ پانل یاری می‌رسانند. لذا شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت ساندویچ پنل و دریافت مشاوره رایگان جهت خرید پانل موردنظرتان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.