مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ارتودنسی زیبایی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ارتودنسی به جهت زیبایی، امروزه از تقاضای بسیاری برخوردار است. از جهتی بسیاری از کسانی که تصمیم به درمان ارتودنسی دارند، هدفشان فقط زیبایی است و اطلاعاتی در این زمینه به شما خواهند داد که چطور به واسطه ارتودنسی به زیبایی هر چه بهتر دندان و صورت خود کمک کنید.
تاثیر درمان ارتودنسی بر زیبایی نیمه پایین صورت
ارتودنسی دندان می تواند تاثیر مثبتی بر قسمت های پایینی انتهایی صورت‌ بگذرد و آن ها را کاملا تحت تاثیر قرار دهد.
تغییر فرم لب
ارتفاع بینی تا چانه
ایجاد طرح لبخند
تبدیل لب های بیرون زده به سمت داخل
ایجاد لب های باریک
کاهش کشیدگی صورت
تاثیر ارتودنسی زیبایی بر چانه
ارتودنسی بر چهره افراد تاثیر گذار است. این شیوه درمانی وابسته به دهان و دندان است؛ زیرا عضویت چهره به فک پایینی اتصال دارد و تغییرات اعمال شده بر روی فک در اثر ارتودنسی بر روی آن تاثیر مستقیم دارد. اصلاح کجی فک بر روی پوست زیر چانه تاثیرگذار است و ظاهر چهره شما را شاداب و جوان می‌کنند.
ارتودنسی می تواند تاثیر بسزایی بر چانه را برای رفع معضل آندربایت، جلو به نظر رسیدن چانه به واسطه ارتودنسی انجام شود. به دلیل جلو بودن دندان ها فک پایین دندان ها به بیرون تمایل پیدا می کند و صورت را گرد می‌کند که با استفاده از ارتودنسی می توان این معضل را درمان کرد.
تاثیر ارتودنسی زیبایی بر لب‌ها
در اکثر مواقع، بیمار که تمایل به انتخاب شیوه های ارتودنسی برای درمان ناهنجاری دندان ها دارد، از تغییر به وجود آمده در فرم لب ها به دلیل قرارگیری بریس ها بر روی دندان و جابجایی آن ها ناراضی است. تغییرات ایجاد شده در حالت لب ها و تاثیر ارتودنسی بر لب ها برای کسانی که بر روی چانه یک از نگرانی های افراد است.
به همین جهت، متخصص ارتودنسی از بعضی نوارهای کشنده بر روی بریس ها را استفاده می کنند که روند تغییر جایگاه دندان بیمار کمی با ملایمت است. این مورد باعث عدم تغییر شکل لب ها می شود.
تاثیر ارتودنسی زیبایی بر بینی
به طور مستقیم بر حالت فک و شکل بینی افراد تاثیر نمی گذارد؛ اما تغییرات صورت گرفته در فرم فک های بالا و دندان ها باعث می شود که بهترین زمان برای انجام عمل بینی پس از پایان دوره ارتودنسی دندان و قرارگیری مناسب دندان ها در موقعیت مناسب باشد.
از آنجایی که هدف از ارتودنسی تغییر جایگاه دندان های نامرتب در دهان است و نمی‌تواند از تاثیر مستقیم آن صحبت کرد؛ اما ارتباط مستقیم دندان های بالا به فک می تواند در جابجایی فک بالایی در هنگام تغییر در دهان اثرگذار باشد. برای ایجاد تغییر در فک پایین فقط نیاز به ارتودنسی نیست و باید از شیوه های درمانی جراحی فک در کنار ارتودنسی استفاده کرد.
آیا ارتودنسی باعث تغییر چهره بیمار می شود؟
همانطور که بیان شد این تغییر در چهره به دلیل وجود برخی از ناهنجاری‌ها و معضلات دندان است که فرد به آن مبتلا است. در نتیجه زمانی که بیمار برای درمان معضلات دندانی یا فکی اقدام می کند. بعد از پایان دوره ارتودنسی متوجه تغییر در صورت می‌شود. اگر ارتودنسی توسط متخصص ماهر صورت بگیرد، علاوه بر جذب چهره زیبا موجب تقارن صورت می شود. بعضی از افراد تنها به دلیل تغییر چهره اقدام به ارتودنسی دندان می کند و تنها هدف آنها بهبود ظاهر است.
به دلیل اینکه ارتودنسی باعث جابجایی دندان و تغییر فکر می شود. این حالت شکل، لب ها و گونه ها را جابجا می کند و در زمان نامرتبی دندان‌ها رسیدگی به بهداشت دندان مشکل است. اما پس از ارتودنسی انجام بهداشت دهان و دندان آسان تر می شود.
چگونگی تغییر فرم لب پس از ارتودنسی زیبایی
با این که بعضی از افراد بعد از نصب بریس های دندانی به بهتر شکل با تغییرات ایجاد شده در لب ها کنار می آیند. ولی بعضی از افراد که بسیار بر روی صورت و لب حساس هستند و پس از پایان درمان از تغییرات حاصل شده در لب ها نگران هستند، نمی توانند این وضعیت را تحمل کنند. آیا نیاز به تغییرات پس از ارتودنسی هستید؟
بیماران حق دارند که در مورد وضعیت ظاهر دندان های خود حساس باشند و در این مورد باید با متخصص خود مشورت کنند. اما بدانید که شیوه‌های متفاوتی برای برطرف کردن این موضوع وجود دارد و نیازی به نگرانی نیست. در بیشتر موارد دندانپزشک تلاش می کنند که پیش از انجام ارتودنسی متحرک و ثابت و قرار دادن براکت های دندانی در مورد تغییراتی که احتمال دارد در لب های ایجاد شود به بیمار اطلاعات دهد.
در صورت لزوم می توان با استفاده از شیوه های ویژه به طوری که روند درمان پیگیری شود، تغییرات در چهره بیمار ایجاد کند. متخصص ارتودنسی باید از برخی از نوار های کشنده بر روی براکت های شما استفاده کند. که سرعت جابجایی دندان ها را ملایم تر می کند و موجب می شود که فرم لب های بیمار تغییر نکند. همین طور می توانید از ژله ‌های برای کاهش ناهنجاری های زیبایی استفاده کرد؛ اما باز نمی توان به طور قطع اثرات لب را کاهش داد.
بهترین زمان برای تغییر چهره با ارتودنسی زیبایی
همان طور که بیان شد از سن هفت سالگی درمان ارتودنسی شروع می شود. با توجه به این که معضلات دندانی و چهره تحت تاثیر قرار می گیرد. پس درمان ارتودنسی بهتر است از نوجوانی شروع شود. عدم تقارن در چهره فرد باعث کاهش اعتماد به نفس می شود. توصیه می‌شود درمان ارتودنسی با توجه به تشخیص متخصص ارتودنسی در کمترین سن صورت بگیرد.
آیا امکان دارد ارتودنسی دندان برای افراد دیر شود؟
اگر دندان های شما نامنظم است و شما می خواهید دندان های مرتبی داشته باشید و از لبخند زیبا لذت ببرید. درمان ارتودنسی در این شرایط در کنار شما خواهید بود که به آرزو های خودتان برسید. در واقع در جهان از هر پنج نفر بیمار ارتودنسی، یک نفر نیاز به ارتودنسی دندان دارند.
درمان ارتودنسی دندان هرگز محدودیت از لحاظ سنی برای افراد قائل نمی شود. ارتودنسی زیبایی به شما اجازه خواهد داد تا لبخندی زیبا داشته باشید و از آن لذت ببرید. توصیه می شود پیش از عمل های جراحی بینی و صورت به ارتودنسی دندانhttp://www.orthodr.ir/2020/08/03/%d8%a7%...%aa%d8%9f/ رجوع کنید؛ زیرا در زیبایی کلی صورت شما بسیار تاثیرگذار است.