مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: خدمات جدید اپلیکیشن دولت همراه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اپلیکیشن دولت همراه اردیبهشت ماه سال 97 به دست عموم کاربران رسید اما از آن زمان تا امروز با تغییرات ریز و درشتی مواجه بوده، به طوری که بعضی قابلیت‌های اضافه و نه چندان کاربردی (مثل پیشبینی وضعیت هوا) از آن حذف شده و فقط خدمات مهم و کارآمد به جای مانده‌اند.
با دانلود و نصب دولت همراه، می‌توانید به بسیاری از خدمات دولت الکترونیک از یک محل دسترسی داشته باشید به طوری که نیاز به نصب اپ‌های جداگانه یا سر زدن به وبسایت‌های مختلف به طور کامل برداشته شود. دولت همراه رایگان است و برای هر دو پلتفرم آی او اس و اندروید منتشر شده، و جهت استفاده از خدمات اپلیکیشن حتما باید کد ملی و شماره تلفن شما به نام یک نفر باشد.
از بین خدمات دولت همراه، چند مورد از بقیه مهم‌تر هستند که به طرق مختلف در اپلیکیشن می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اما آسان‌ترین روش اشاره روی آیکن «خدمات منتخب» در صفحه اصلیست. با ما همراه باشید تا در ادامه این خدمات مهم و کاربردی اپلیکیشن دولت همراه را با هم مرور کنیم.
دولت همراه
• تأمین اجتماعی: مهم‌ترین خدمت این بخش استعلام آخرین سابقه و دستمزد بیمه شده است. کافیست کد ملی و شماره همراه را وارد کنید تا این اطلاعات در اختیارتان قرار داده شوند. البته امکان دارد که پیش از نمایش نتایج، نیاز باشد که در سایت سازمان تأمین اجتماعی ثبت نام کرده باشید.
• سازمان امور مالیاتی کشور: استعلام بدهی مالیاتی مهم‌ترین خدمت این قسمت به شمار می‌رود. فقط کافیست کد ملی را وارد کنید.
• بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران: از این قسمت امکان استعلام بیمه‌نامه فراهم شده است. دولت همراه نتایج را به دو بخش بیمه‌های فعال و بیمه‌های غیرفعال تقسیم‌بندی کرده و ریز اطلاعات بیمه از جمله کد یکتا را در اختیارتان قرار می‌دهد.
• وزارت صنعت: قسمت مرتبط با وزارت صمت چهار خدمت بسیار مهم در رابطه با گوشی‌های موبایل را ارائه می‌کند. این خدمات شامل استعلام اصالت دستگاه، فعالسازی گوشی، انتقال مالکیت و استعلام مختصر کالا هستند که با یک اشاره قابل دسترسی‌اند.
• سازمان بهزیستی: سازمان بهزیستی کشور هم بخش اختصاصی خود را در دولت همراه دارد که عمده مخاطبینش مستمری‌بگیران هستند. در این قسمت امکان استعلام آخرین واریزی مستمری، آخرین درخواست واریز مستمری و استعلام وضعیت کمیسیون پزشکی (برای معلولین) فراهم شده است.
• ثبت احوال: برای افرادی که هنوز کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند، دولت همراه در قسمت ثبت احوال امکان پیگیری دریافت کارت ملی را فراهم نموده که با وارد کردن کد ملی میسر می‌شود.
• پست: مرسوله پستی به دستتان نرسیده؟ با دولت همراه لازم نیست مرسوله را از سایت سازمان پست رهگیری کنید چرا که رهگیری مرسولات پستی هم جزو کاربردهای این اپ به شمار می‌آید.
• شماره تلفن‌های ضروری: شماره‌هایی مثل اورژانس و آتش‌نشانی را همه می‌دانند. اما یک سری شماره ضروری دیگر هم هستند که ممکن است به کارتان بیایند. از جمله این شماره‌ها می‌توان به کدهای سازمان‌ها و کدهای خدماتی مخابرات و کدهای خدماتی استانی و بین‌شهری اشاره کرد.
• سازمان استاندارد: سازمان استاندارد هم دو خدمت در اپلیکیشن دولت همراه دارد که یکی استعلام استاندارد کالا و دیگری استعلام پروانه حلال است.
• وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: استعلام مدرک تحصیلی یکی از خدمات مهم دولت همراه است که احتمالا استفاده از این ویژگی در آینده به رکن مهمی در تعیین صلاحیت افراد برای استخدام تبدیل خواهد شد.
• سازمان حج و زیارت: استعلام سند حج عمره و سند حج تمتع دو خدمتی است که در این قسمت ارائه می‌شوند.
• سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی: در این قسمت می‌توانید خطوط تلفن سیار و ثابتی که به نام شماست را استعلام کنید.
• وزارت بهداشت: استعلام وضعیت ابتلا به کرونا برای خودتان و دیگر اعضای خانواده را می‌توانید در این قسمت مشاهده نمایید.
• پرداخت قبوض: هر چند اکثر مردم استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل آپ را برای پرداخت قبوض ترجیح می‌دهند اما دولت همراه نیز امکان این کار را برایتان فراهم نموده است.
برای دانلود اپلیکیشن دولت همراه می‌توانید همین حالا به وبسایت این سرویس مراجعه کنید.


:: درگاه ملی خدمات دولت همراه ::
در این قسمت از مقالات اندروید می خواهیم شما را با اپلیکیشن دولت همراه آشنا کنیم :

اپلیکیشن پیشخوان دولت همراه جهت سهولت دسترسی به دفاتر پیشخوان طراحی شده است و کاربردهای زیر را برای کاربران خواهد داشت
1 – دسترسی به لیست دفاتر در هر شهر و استان
2 – پیدا کردن دفاتر نزدیک به موقعیت فعلی و یا هر موقعیت دیگر
3 – امکان نوبت دهی اینترنتی در هر دفتر
4 – امکان ثبت نظر و رتبه بندی دفتر
5 – امکان پرداخت قبوض و خرید شارژ
6 – معرفی فروشگاه آرنامال


تأمین اجتماعی: مهم‌ترین خدمت این بخش استعلام آخرین سابقه و دستمزد بیمه شده است. کافیست کد ملی و شماره همراه را وارد کنید تا این اطلاعات در اختیارتان قرار داده شوند. البته امکان دارد که پیش از نمایش نتایج، نیاز باشد که در سایت سازمان تأمین اجتماعی ثبت نام کرده باشید.
    سازمان امور مالیاتی کشور: استعلام بدهی مالیاتی مهم‌ترین خدمت این قسمت به شمار می‌رود. فقط کافیست کد ملی را وارد کنید.
    بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران: از این قسمت امکان استعلام بیمه‌نامه فراهم شده است. دولت همراه نتایج را به دو بخش بیمه‌های فعال و بیمه‌های غیرفعال تقسیم‌بندی کرده و ریز اطلاعات بیمه از جمله کد یکتا را در اختیارتان قرار می‌دهد.
    وزارت صنعت: قسمت مرتبط با وزارت صمت چهار خدمت بسیار مهم در رابطه با گوشی‌های موبایل را ارائه می‌کند. این خدمات شامل استعلام اصالت دستگاه، فعالسازی گوشی، انتقال مالکیت و استعلام مختصر کالا هستند که با یک اشاره قابل دسترسی‌اند.
    سازمان بهزیستی: سازمان بهزیستی کشور هم بخش اختصاصی خود را در دولت همراه دارد که عمده مخاطبینش مستمری‌بگیران هستند. در این قسمت امکان استعلام آخرین واریزی مستمری، آخرین درخواست واریز مستمری و استعلام وضعیت کمیسیون پزشکی (برای معلولین) فراهم شده است.
    ثبت احوال: برای افرادی که هنوز کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند، دولت همراه در قسمت ثبت احوال امکان پیگیری دریافت کارت ملی را فراهم نموده که با وارد کردن کد ملی میسر می‌شود.
    پست: مرسوله پستی به دستتان نرسیده؟ با دولت همراه لازم نیست مرسوله را از سایت سازمان پست رهگیری کنید چرا که رهگیری مرسولات پستی هم جزو کاربردهای این اپ به شمار می‌آید.
    شماره تلفن‌های ضروری: شماره‌هایی مثل اورژانس و آتش‌نشانی را همه می‌دانند. اما یک سری شماره ضروری دیگر هم هستند که ممکن است به کارتان بیایند. از جمله این شماره‌ها می‌توان به کدهای سازمان‌ها و کدهای خدماتی مخابرات و کدهای خدماتی استانی و بین‌شهری اشاره کرد.
    سازمان استاندارد: سازمان استاندارد هم دو خدمت در اپلیکیشن دولت همراه دارد که یکی استعلام استاندارد کالا و دیگری استعلام پروانه حلال است.
    وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: استعلام مدرک تحصیلی یکی از خدمات مهم دولت همراه است که احتمالا استفاده از این ویژگی در آینده به رکن مهمی در تعیین صلاحیت افراد برای استخدام تبدیل خواهد شد.
    سازمان حج و زیارت: استعلام سند حج عمره و سند حج تمتع دو خدمتی است که در این قسمت ارائه می‌شوند.
    سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی: در این قسمت می‌توانید خطوط تلفن سیار و ثابتی که به نام شماست را استعلام کنید.
    وزارت بهداشت: استعلام وضعیت ابتلا به کرونا برای خودتان و دیگر اعضای خانواده را می‌توانید در این قسمت مشاهده نمایید.
    پرداخت قبوض: هر چند اکثر مردم استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل آپ را برای پرداخت قبوض ترجیح می‌دهند اما دولت همراه نیز امکان این کار را برایتان فراهم نموده است.