مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: اگر عاشقم نباشد چکار کنم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مژگان: اگر عاشق كسی شد ولی طرف از او خوشش نیامد چه كند؟
با سلام و احترام
خوشا دلی که مدام پی نظر نرود     به هر درش که بخوانند بی خبر نرود.
بزرگوار در ابتدا برای اینکه حقیقت عشق را متوجه شوید این لینک را حتما مطالعه کنید:
عاشق شدم چکار کنم؟
حال با مطالعه این لینک باید بتوانی این معما را حل نمایی.
انسان باید به دنبال عشق حقیقی روان شد . او که نه تنها همیشه از انسان خوشش می آید ، بلکه حتی اگر انسان عاشق او نباشد ، او را دوست دارد تا چه رسد که عاشقش گردد.
شاید مطالبی که در لینک نقل شده ، قدری سنگین باشد ، حال به زبان ساده بگویم :
چیز هایی که امروز بین دختران و پسران در جامعه رواج یافته و به اسم عشق مدتی را با هم به رفاقت می گذارنند ، اما سرانجام آن معلوم نیست که از نا کجا آبادی سر در آورد ، عشق های حقیقی نیست و غالبا از روی هوا و هوس است و شما دوست جوان و عزیز ،قبل ازهر چیز بايد مسئله دوستیت را که از آن به عشق تعبیر می کنی ، مشخص نمايي.
آيا قصدتان براي ارتباط دوستي و فهماندن به او براي ازدواج است ، يا صرفا دوست دخترداشته باشيد و با او مدتي خوش باشيد و ....
بديهي است كه در صورت دوم هر گونه ارتباط تان با او از نظر شرعي و دینی و اخلاقی اشكال خواهد داشت.
البته اين موضوع ممكن است كه آثار روحي ، رواني و اجتماعي خاصي نيز به دنبال داشته باشد. اين گونه رابطه هاي دوستي را كه اصطلاحا از نوع دوستي هاي خياباني است ( به دلايل بسيار زياد كه در صورت لزوم در مكاتبه بعدي برايتان خواهيم نوشت ) به صلاح تان نمي دانيم . حتي اگر اين نوع دوستي ها به ازدواج ختم شود‌، غالبا ازدواج هاي موفقي نبوده است كه آن نيز دلايل خاصي دارد.
اما اگر قصد ازدواج داريد ، ابتدا بايد ببينيد كه آيا او و شما شرايط لازم براي ازدواج را داريد يا نه؟
ايا او را براي همسري خود مناسب مي دانيد؟ توجه داريد كه سخن از زندگي هميشگي با او است. در اينجا نبايد صرفا بر اساس احساس و اين كه عشق ودوستي حاكم است ، قضاوت كنيد.
بايد حكم عقل را كه از طرف خداوند در وجود هر انساني براي راهنمايي او قرار داده است ، در نظر داشته باشيد. به تجربه و با توجه به آمارها ثابت شده كه تصميم احساسي ، يا ازدواج صرفا با انگيزه عشق ، در بسياري از موارد ، درادامه با مشكلات بسيار مواجه شده و به طلاق انجاميده است.
بعد از اطمينان از مسايلي كه بيان شد ، سوال تان تازه مطرح مي شود كه آيا او هم می تواند شما را دوست داشته باشد ، اگر واقعا خوشش نمی آید ، چرا خود را خسته کنی و روح خود را آزرده سازی؟!
اگر واقعا قصد ازدواج داری و شرایط آن نیز فراهم است ، بهتر است به دنبال کسی بروی که او نیز شما را دوست داشته باشد و از شما خوشش آید.
خوشا آن مهربانی هر دو سر بی
که مهربانی بی دو سر پر دردسر بی.