مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: چگونه ازدواج دوم موفقی داشته باشم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
جوان 33 ساله‏ام كه ازدواج اول من به جهت مشكلات مذهبي، منجر به طلاق شد و تصميم جدي براي ازدواج دوم دارم، اما به جهت ترس از شكست دوباره نمي‏توانم براي ازدواج اقدام كنم و از اين جهت سخت ناراحتم. در اين مسئله مرا راهنمايي كنيد.
با سلام و ادب
نامه‏ ي كوتاه و ناراحت كننده، اما مصممانه شما را خوانديم و تا اندازه‏ي با مشكل شما آشنا شديم. بنابراين در راستاي اهدافتان توجه شما را به نكات زير جلب مي‏كنيم:
1 - محور اول سخنان متوجه ازدواج اول شما است:
الف) خوب بود در مورد علت شكست ازدواج اول بيشتر توضيح مي‏داديد تا هم نكاتي را براي ازدواج دوم ارائه كنيم و هم در صورت امكان همان ازدواج اول احيا شود. سخن شما به گونه‏اي است كه گويا از همسر اولتان كاملاً دست شسته‏ايد، در حالي كه اولين توصيه ما اين است كه اگر شرايط ايده‏آل يك همسر در او وجود دارد و تنها اختلافات در سليقه‏ها و امور جزئي و قابل اصلاح هست، ازدواج اول را ترميم نماييد، به خصوص آن كه شكست در ازدواج اول، مسير را براي ازدواج دوم كمي مشكل مي‏سازد.
مجدداً فكر كنيد كه اختلاف شما با همسر اولتان آيا قابل حل شدن است يا نه، اگر مي‏توان آن را تدبير و ترميم نمود، رجوع كنيد. در صورت تمايل و امكانات رجوع مي‏توانيد مجدداً مكاتبه نموده و علت طلاق را دقيق بيان نماييد تا در خلافت باشيم.
ب) مشكل مذهبي كه در نامه اشاره كرديد، چندان گويا نيست كه آيا به گونه‏اي حاد و اساسي بوده كه نمي‏توانست قابل گذشت باشد و زندگي ادامه يابد يا از نوع نگرش‏ها و يا انتظارات در محدوده امور غير اصولي و اسامي بوده كه قابل ترميم و يا تا حدي قابل گذشت بود؟
اين مسئله و فهم آن از اين جهت اهميت دارد كه موضع شما را براي ازدواج معين مي‏كند. در موضوع شرايط همسر ايده‏آل اين مسئله با تفصيل بيشتر بيان خواهد شد.
ج) شكست در ازدواج اول، يك برگ منفي در زندگي شما است كه البته شايد شما چندان نقشي در آن نداشته‏ايد (با توجه به ظاهر نامه)، اما در هر حال ازدواج دوم، شما را متأثر ساخته است. بايد تدبيري انديشيد كه اين تأثير به حداقل برسد و قبل از مراجعه به فرد دوم و شروع زندگي جديد، بايد اين تاثير را شناخته و آن را علاج نمود. بر اين اساس به هنگام ازدواج دوم به نكات زير توجه داشته باشيد:
1 - ازدواج اول را هرگز مخفي نكنيد.
2 - علت طلاق را به همسر دومتان صادقانه بگوييد.
3 - از ازدواج اول عبرت بگيريد.
4 - شكست ازدواج اول را بررسي كرده و علت‏هاي را كه مربوط به شما است، جستجو و شناسايي كنيد اين گونه نباشد كه فقط براساس تقصير ديگران (همسرتان) قضاوت كنيد.